| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 januari 2004 Locatie: Nijmegen
| Hoi mensen, Ik heb een probleempje met mijn BIOS, en ik denk dat het iets met mijn SATA schrijf te maken heeft (check berichtje). Ik heb geen idee hoe ik dit op moet lossen, en wat het berichtje nou precies betekend. Mijn pc start verder normaal op, en er zijn geen problemen. Dit is het berichtje dat ik krijg waneer op opstart, na een tijdje 'zoeken' start hij gewoon verder op: Code: SATA378 TX2plus(tm) BIOS Version 1.00.0.33 (C) 2002-2005 Promise Technology, Inc. All rights reserved. No device is found! BIOS is not installed. Code: Asus P4C800-E Deluxe Intel P4 2,8 Ghz boxed FSB800 Asus Radeon 9600XT 128MB 2 x 512MB PC3200 400 Kingston DDR Maxtor 120GB SATA 8mb
__________________ SaphuA |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Normaal wordt er altijd gelijk gerespond, is mijn vraagstelling soms niet duidelijk genoeg? Als je nog iets moet weten, dan kom maar op ![]() Ik heb btw mijn bios geflashed, maar had het probleem daarvoor geloof ik ook al. Groeten,
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 20 augustus 2003 Locatie: Zeeland/Axel
| Citaat:
Maaruh, hij start dus windows gewoon op ?
__________________ Amd 64 X2 4400+ @ 2.5 Ghz <> Asus A8n Sli Deluxe <> Ocz 4x 512 DDR Dual Channel Ram <> 1x Xfx 8800GTS 320MB | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Hahah ![]() Jah ik ben er nu mee bezig, dus wil het zo snel mogenlijk gefixed hebben ![]() Maar hij start gewoon op, en de pc werkt verder perfect. Ik weet ook niet eens of dit wel een impact heeft ergens op, maar ik wil het voor de zekerheid toch gefixed hebben. Sph
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Heeft de P4C800 misschien nog andere SATA-poorten? Met andere woorden, hangt je schijf wel aan de Promise controller en niet aan een andere? Die melding 'BIOS not installed' betekent volgens mij dat 'ie het BIOS van de kaart niet laadt omdat er geen apparaat gevonden is. Wat ook nog zou kunnnen, is dat het ding een aparte RAID-modus heeft en in die stand niet met een enkele harddisk kan werken..
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| ik heb nog even gekeken, er zit wel een Promise Fastrack 378 controller op de CD, maar dat zijn drivers voor IDE schrijven, dus die heb ik volgens mij niet nodig. Ik heb de SATA in een SATA poort gestopt (best logisch eigenlijk), en niet in een SATA_RAID (oid) wat ernaast zit. Ik heb hier niet zoveel verstand van, dus ik hoop dat iemand me kan helpen. Het zou handig zijn als iemand me op msn kan toevoegen, dat praat wat makkelijker.
| | |
| | #11 (permalink) |
| Maar waarom krijg ik dat dan? En hoe zet ik 't uit? Wat wordt er mee bedoeld? Nogmaals, ik heb er geen verstand van, dus als je weet wat het is zou ik graag een uitgebreide uitleg willen. ![]() Bedankt, SaphuA
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 juli 2003 Locatie: emmen
| Het betekend dat je raidcontroller geen aangesloten schijven heeft en geen arry heeft. Hoe je het uit kan zetten, moet je even in het boekje van je mobo kijken. Daarin staat vast wel wat over de raidcontroller en hoe je die uit kunt zetten.
__________________ SMP is TEH PWN =] |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Ah bedankt Ik zal kijken of ik dat boekje ergens kan vinden.Maarre, kun je uitleggen wat raid precies is? Is dat een type hdd net als SATA of klets ik nou uit mijn nek?De reden dat ik SATA heb genomen, was omdat iemand dat aanrade. Zoals ik al zei, ik heb er zelf niet echt veel verstand van. Groeten, SaphuA
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Probleempje | Trucker | Elektronica Junkies | 4 | 15-08-2004 15:54 |
| Deafault BIOS settings in geflashde BIOS? | SaphuA | Software Junkies | 9 | 25-05-2004 16:59 |
| BIOS steeds terug naar standaard BIOS | Masterslave | Hardware Junkies | 3 | 16-03-2004 23:15 |
| [n00b][bios flash]Files op floppy zetten voor BIOS flash | Masterslave | Hardware Junkies | 2 | 17-09-2003 14:32 |
| msn probleempje | Mr. Neo | Software Junkies | 6 | 6-09-2003 13:30 |