| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 november 2004
| Sinds 2 dagen loopt het geluid van mijn computer haperend als ik me processor wat heviger belast dan idle, dus de startbalk verbergen, start menu oproepen, browser opsrten en dergelijke) Ik heb 2 geluidkaarten, namelijk een Creative Audigy 2 Platium en een onboard AC97. Ze hebben allerbij last van het haperen dus de kaart is niet kapot lijkt me. Ik gebruik de nieuwste drivers. Virusscans leveren niks op. Wat zou het kunnen zijn? Mijn ideën raken op. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Kijk eens bij Windows taakbeheer of er nog wat vreemde processen draaien, misschien is er wat spyware die je systeembronnetjes opslokt. Eventueel kan je even een rondje scannen met Hitman Pro (anti-spyware).
__________________ Dus... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Wat voor moederbord heb je? Bij een bord met nForce2-chipset heb je kans dat het de PCI latency is. Het kan helpen als je die wat hoger zet.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Oke hier komt mijn systeem: MB: Aopen AX45-8X Max Chipset: SIS648 CPU: Intel Pentium IV 2,8 GK: Aus V8460 Ultra GPU Geforce 4 TI 4600 Mem: Twinmos 512 MB 3200 Sound: Soundblaster Audigy2 Platinum HDD: Western Digital 2000JB 7200/8 PSU: Qtech 480W TrueBlue Winsows XP SP2 Mijn computer doet het al als hij sowat IDLE draaid dus overhitting zal het niet zijn, hij is dan zo rond de 30 à 35 graden Mijn computer is (nog) niet overclocked maar mijn Vcore, +3.3V, +5V, 5vsb hullpen wel steeds een beetj, maar dat gaat om verschilen van honderste van een volt dus of dat veel uitmaakt? |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 juni 2003 Locatie: Hoofdstad van N-H
| Format C en Windhoos opnieuw installen?!?! ![]() FF zonder dollen... Wat noem jij geen 'vreemde' proggramma's? Kazaa, bittorrent (of wat er op lijkt) kan ook wel een veroorzaker zijn dat je 'tijdelijk' nix kan doen op je PC. Ik merk ook wel dat windows zelf ff druk is met 'iets'. Duurt 15min en dan is hij weer tot rust... Dat heb ik voornamelijk als de PC ietwat langer draait, dan een dag. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Probeer eens wat audio-drivers eraf te gooien en opnieuw te installeren na een reboot of misschien zelfs je Audigy kaart eruit halen. Ik heb dezelfde maar nog nooit zoiets gehad, dus ik gooi maar wat suggesties in de ring. Ik weet niet of je iets veranderd hebt aan je systeem (hard- of softwarematig) voordat je problemen met je geluid kreeg.
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Qtec zijn over het algemeen bagger voedingen. Je kan eens een andere voeding uit een pc halen die het wel goed doet en daarmee testen of het wel goed werkt.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 maart 2003 Locatie: Lemiers
| Als je de mogelijkheid hebt, kun je natuurlijk altijd eens kijken of 't idd aan de voeding ligt, maar dat lijkt me erg sterk. Gewoon een conflict of driverprobleem lijkt me logischer. Driverupdates draaien en kijk eens in je logboeken, misschien kun je daar iets zinnigs uit concluderen. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Het lijkt over nu, ik heb het proggie Drive Cleaner Pro gevonden, en daarmee voor de zekerheid even alle drivers gedeinstaleerd. Daarmee lijkt het probleem tot nu toe verholpen. Dus hartelijk dank voor alle hulp |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Geluid.... | Danny4790 | Hardware Junkies | 8 | 25-06-2007 20:09 |
| geluid is weg | creeper89 | Hardware Junkies | 12 | 21-02-2006 11:06 |
| [Films kijken] Haperend geluid met AC3 stream. | eXistenZ | Software Junkies | 2 | 20-08-2005 10:25 |
| 8.1 geluid ? | Raptor | Hardware Junkies | 18 | 9-07-2004 18:15 |
| divx player wel geluid, bsplayer geen geluid :/ | tongue_of_colicab | Software Junkies | 1 | 20-05-2004 23:28 |