| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 april 2003 Locatie: Haarlem
| Sinds kort ben ik werkzaam bij een makelaar. Dit kantoor houdt ook het aanbod van andere makelaars bij op zijn website. Een deel wordt automatisch doorgegeven via het NVM systeem, maar voor niet aangesloten makelaars moet het actuele aanbod op hun sites gecheckt worden. Dit gebeurt momenteel handmatig, wat natuurlijk veel werk is. Tevens is een deel overbodig, aangezien een groot deel van het aanbod niet wijzigt. Nu vroeg mijn baas mij of het mogelijk zou zijn om dit website checken deels geautomatiseerd te laten gebeuren. Het gaat dan dus om het opslaan van verschillende data op moment A en op moment B checken welke gegevens veranderd zijn t.o.v. moment A. Daarna moeten de gegevens van moment B worden opgeslagen om op moment C vergeleken te kunnen worden. Aangezien ik mij niet echt verdiept heb ik websites en achterliggende databases vroeg ik mij af wat volgens jullie daarin de mogelijkheden zouden kunnen zijn. Gezien eventuele problemen met eigendomsrecht wil mijn baas liever niet direct in de database van anderen wroeten en ik weet niet of dat uberhaubt mogelijk is. Ik zelf zat te denken aan het schrijven van een soort macro dat automatisch een website enkele levels diep opslaat en een ander macro om het locale bestand te vergelijken met het online bestand. Ik hoop dat jullie eventueel wat verhelderende ideeen hebben.
__________________ AMD Athlon 2100+ @ 1900 mHz | 1024 MB DDR | Nvidia GF 4600 Ti | 5.1 surround | 200 GB 7200 RPM 8 MB | Levicom 550 watt | Lian-Li PC 61 black |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 maart 2003 Locatie: Lemiers
| Wat natuurlijk al vrij makkelijk kan, is gewoon controleren of een site verandert is. Dus gewoon de source-file opslaan op moment A en moment B, en die vergelijken. Dan kun je iig de onveranderde sites al uitsluiten. Dat zou - als ik jou verhaal goed begrijp - al een hoop werk uit handen nemen. Het zou een hele klus zijn om echt de prijsen e.d. te gaan vergelijken, omdat natuurlijk ook andere dingen op een website veranderen. Directe toegang tot een database waar de prijzen mooi geordend in opgeslagen staan heb je - als het goed is - zowieso niet. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Wat je misschien zou kunnen doen is een prog maken wat bv iedere week een lijst met url's afgaat die jij heb ingevoerd. Die slaat ie dan vanzelf op. Dan moet je alleen nog iets maken wat zeg maar bv alle getallen met euro tekens met elkaar gaat vergelijken en als er verschillen zijn dat dan opslaan. Opzich zou zoiets wel redelijk kunnen werken alleen moeten er natuurlijk geen prijzen bijkomen of weggaan of verplaatst worden want dat werkt het niet meer goed natuurlijk.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 april 2003 Locatie: Haarlem
| Dat laatste probleem zat ik idd ook mee. Stel hij scant gewoon de content en er verandert iets halverwege, dan verandert voor het idee van de computer de hele site, aangezien alles opschuift. Het gaat er namelijk niet alleen om prijswijzigingen te checken, maar ook veranderingen in het totale aanbod. Maar wat denken jullie van de vatbaarheid van een uitgebreid macro? Iets zoals Hitman Pro spyware scanner, volgens mij start die ook via een soort macro allemaal programma's. Zolang er niets veranderd aan de link structuur moet dat kunnen, in mijn beperkte inlevingswereld in programmeren.
__________________ AMD Athlon 2100+ @ 1900 mHz | 1024 MB DDR | Nvidia GF 4600 Ti | 5.1 surround | 200 GB 7200 RPM 8 MB | Levicom 550 watt | Lian-Li PC 61 black |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| sites | dafido | Software Junkies | 2 | 14-09-2006 20:41 |
| internet: sommige sites wel, anderen niet?? | Mr. Neo | Software Junkies | 2 | 6-10-2003 19:55 |
| casemod sites | shure-fan | Casemod Junkies | 3 | 22-05-2003 18:01 |
| dualhead levert problemen op met sites | the widow maker | Software Junkies | 6 | 19-05-2003 18:24 |