| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Ik heb WMP10 en ik kan er een cd (11 mp3tjes) niet mee afspelen, alle 11 mp3tjes dus niet. Dan krijg ik de volgende foutmelding: "Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren." Bij iedereen wel bekend denk ik. Ik kan echter wel de mp3tjes afspelen met Real (Alternative) Player... Het zijn gewoon mp3tjes maar kan ze dus niet met WMP afspelen. Nu denk ik dat het dus een codec probleem zijn en dat ze dan gecodeerd zijn met Real Player of iets dergelijks? Toen heb ik gezocht naar een real player coded voor WMP maar die heb ik niet kunnen vinden (moet wel zeggen dat ik geen ster ben in het gebruik van google...). Wordt dit nou echt veroorzaakt door het missen van een codec, zo ja, waar vind ik die?, of ligt dit aan iets anders??? Alvast bedankt voor de hulp!
__________________ www.defecto.nl |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Real heeft zelf geen ondersteuning voor WMP en andere spelers gemaakt, er is echter wel een onofficiële ondersteuning genaamd Real-Alternative. Deze maakt het mogelijk om beeld en geluid dat in Real-formaat gecodeerd is af te spelen in je favoriete mediaspeler, deze is te vinden bij de makers van de K-Lite Mega Codec Pack. Ze hebben ook nog een QuickTime-Alternative en je kan natuurlijk ook de hele codec pack downloaden zodat je alle nieuwe films en geluid af kan spelen. Misschien installeert dit ook wel een nieuwe MP3-codec want ik denk niet dat het installeren van Real-Alternative zorgt dat je MP3's weer in WMP af kan spelen.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Real Alternative nog maar een keer geïnstalleerd en ook k-lite codec pack geïnstalleerd maar werkt nogsteeds niet Naja, het is maar een cd. Maar had hem toch wel graag af willen kunnen spelen met WMP..
| | |
| | #4 (permalink) |
| Waarom gebruik je geen Winamp of Foobar? Ik ben geen fan van WMP, maar RealPlayer vind ik echt vreselijk! En Media Player Classic, is dat geen alternatief? (no-nonsense player, lekker licht en snel, WMP en Winamp willen nog wel eens wat groot en traag zijn)
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Ik moet wel toegeven dat ik winamp nog niet heel vaak heb gebruikt, maar ik vind WMP prettiger. Foobar heb ik ook geprobeerd en vind ik niet prettig. RealPlayer is inderdaad vreselijk. Ik heb Real Alternative alleen maar omdat soms er alleen maar real streaming is. Media Player Classic is niks voor mij Ik heb een grote library die ik in WMP goed kan beheren. Ben dus blij met WMP, alleen jammer dat ik deze cd dan net niet kan beluisteren ![]()
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Je bent voor mij de eerste die WMP boven Winamp kiest als het aankomt op MP3's afspelen. Ook ik gebruik gewoon winamp, vanwege een makkelijker playlist interface en de mogelijkheid het programma lekker klein te houden.
__________________ Dus... |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Juist voor grote verzamelingen is Winamp ideaal, je hebt namelijk de Media Library waarmee je je collectie op allerlei manieren kan ordenen. Bovendien heeft Winamp5 een queue-functie, waarmee je nummers in een wachtrij kan plaatsen, zodat je niet telkens je playlist door elkaar hoeft te gooien. Je kan ook sneltoetsen toewijzen aan bepaalde functies, zodat je niet steeds van programma hoeft te switchen als je een nummer wil overslaan (erg handig als je ook je eigen muziek luistert tijdens het gamen) Kan je trouwens alleen de MP3's van die CD niet afspelen of helemaal geen MP3's?
| | |
| | #8 (permalink) |
| Hmm, oke. Ik zal nog wel eens kijken naar winamp. Er is ondertussen toch alweer een nieuwe versie uit of niet? Ik kan alleen de mp3's van deze cd niet beluisteren, en bij een paar eerdere gedownloade cd's had ik hetzelfde probleem. Voor de rest kan ik al m'n mp3's wel gewoon afspelen. Op m'n Logitech tobo zitten een paar handige knoppen voor als ik een nummer wil overslaan :P Dus dat is geen probleem ![]() Ik gebruik WMP ook om m'n cd's naar de computer te rippen en ik vind WMP daar echt heel goed in. Volgens mij kan winamp dat niet of iig niet zo handig (bij de oude(re) versie(s) dan). Zal dus iig WMP naast winamp blijven gebruiken als ik over zou stappen naar winamp :P
| | |
| | #9 (permalink) |
| Volgens mij zit deze functionaliteit ook in Winamp 5 Pro, maar die gebruik ik zelf niet aangezien je daarvoor moet betalen of cracken, terwijl het met de gratis programma's CDex en WinLAME ook prima gaat en daarvan wordt door kenners gezegd dat het de beste kwaliteit levert.
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
![]()
__________________ www.defecto.nl | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Heb nu winamp geinstalleerd maar ik krijg het niet zoals bij WMP in een klein schermpje in de start balk. Alleen onderaan of bovenaan over de hele breedte... Voor de rest nog geen voordelen tov WMP ontdekt maar ik blijf zoeken :P Edit: Echt zo'n dom 'probleem'. WMP kon die mp3tjes dus niet afspelen omdat ze geen ID3 tag ofzo (dat waar de album en artiest info in staat enz hadden. Maar in Winamp kan je bij Fileinfo ofzo dat dus aanpassen en dat had ik gedaan en nu kan ik ook in de map waar de mp3tjes staan die info aanpassen en staan ze ook gewoon in WMP en kan ie het gewoon afspelen.. Naja. Ik blijf dus voorlopig maar even bezig met Winamp maar om cd's te rippen blijf ik nog wel WMP gebruiken.. zo kan het ook ![]()
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Probleem met afspelen van films | snake526 | Software Junkies | 4 | 23-10-2006 20:06 |
| Niet op internet kunnen | resevoir dogs | Software Junkies | 20 | 7-02-2004 21:30 |
| Kunnen ze nou niet gewoon van andermans spullen afblijven? | Thadeez | Area 1337 | 45 | 2-02-2004 21:52 |
| topics met poll niet kunnen lezen (niet ingelogd) | mr_x007 | CaseJunkies Support en Feedback | 4 | 16-06-2003 23:15 |
| Codec probleem! | Wabs | Software Junkies | 14 | 15-03-2003 03:38 |