| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 juni 2003 Locatie: Roosendaal
| Hoi allemaal, Ik zit met een probleem, Namenlijk dat mijn winXP server weer es ezel neigingen heeft. Want ik heb op alle mogenlijke manieren (die ik ken dan) geprobeerd om een schijf met volledige controle te delen in het netwerk. Maar welke permissions ik ook invul, hij geeft steeds dit: ![]() Weet iemand hoe je dit moet fixen? Grtz, Freakazoid.
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Heb je bij Start/Config/Mapopties tabblad Weergave het "Eenvoudig delen van bestanden en mappen" aangevinkt? Dan kan je zegmaar op de makkelijke manier mappen delen door rechtermuisklik op de map die je wilt delen te doen, en dan Delen en beveiliging. Dan kan je aanvinken dat je er een gedeelde netwerkmap van wilt maken, en dan zou het volgens mij gewoon moeten werken.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Die stond uit toen ik em installeerde. Es kijken of et scheeld als ik em in n00b mode zet. :P
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ik ga er standaard van uit dat als ik em op "everyone" zet, en die alle permissions open zet, dattie dan gewoon alles zal geven. :P Maargoed, als windows et allemaal weer beter weet, dan dit maar es proberen. ![]() EDIT: En met succes! :P Bedankt.
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Bestanden en mappen delen onder XP is inderdaad nogal irritant als je niet in ' n00b-mode' zit :P Als iemand een uitleg kan geven hoe je het nou via het geavanceerde systeem shared zodat mensen zonder account gewoon op je schijf kunnen, dan hoor ik dat graag!
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Dat is niet zo moeilijk: Eerst even het geavanceerde systeem aanzetten. Ga naar extra en dan naar Mapopties. Daar vink je "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)" uit. Dan zoek je de bestanden op die je wilt delen en rechtermuisklikt op de map/bestanden. Als het goed is is er een tabblad beveiliging waar je een paar users ziet staan. Voeg hier de user Gast toe door op het knopje toevoegen te klikken en dan in het textvak Gast invoert. Als de user er staat kan je de rechten van die "user" bepalen. Je moet wel een share hebben toegevoegd hé! Een beknopte handleiding, als je iets wilt weten zeg je het maar. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Errr, dat werkte dus niet, want dat is wat ik deed. Vreemd genoeg werkte dat wel bij andere schijven. XP heeft af en toe zijn nukken.
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Citaat:
Als dat neit werkt, dezelfde user waar jij mee inlogt op de computer die deelt toevoegen aan de computer die hem benadert. | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Geen sharing op Win95?? | defecto | Software Junkies | 2 | 1-12-2004 21:21 |
| configuratiescherm/software [winXP] | Frenger | Software Junkies | 13 | 31-10-2004 13:12 |
| ide hdd met sata @ winxp | Solomon | Hardware Junkies | 14 | 10-10-2003 10:27 |
| Win2k of winxp?? | Eergassie | Software Junkies | 5 | 22-06-2003 17:41 |