| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 november 2004
| Ik heb dus een 200GB Hardeschijf (HD). Maar volgens windows is de capaciteit van de HD maar 137GB. In de bios geeft hij de capacitiet wel goed weer namelijk 202,2GB. Hoe kan ik er voor zorgen dat windows hem ook ziet als een 200GB HD?? Greetzzz |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Big drive enabler installeren, staat ergens op www.maxtor.com met SP2 van windows XP was dat dacht ik ook opgelost |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Welk merk is je HDD? Er zijn tooltjes hiervoor, van de fabrikant zelf. Dat je maar 127GB ziet komt doordat Windows 32-bit LBA adressing heeft en daarmee kan je maximaal 127GB adresseren, je moet dus een hack doen naar 48-bit LBA en dan kan je de volle 200GB gebruiken. Als je dus op de site van de fabrikant kijkt kan je hiervoor waarschijnlijk een progje downloaden.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 juni 2003 Locatie: Hoofdstad van N-H
| Misschien wat specs van je systeem? Dan is het ook voor ons een stuk duidelijker. Want kan het niet zo zijn, dat je op een Ultra DMA 66 controler zit? Die pakt maar max. 127GB. Of maakt het dan ook niet uit, als je die "hack-"tooltjes gebuikt? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Als die tooltjes niet helpen (zoals dat bij mij het geval was) moet je even partition magic oid downloaden en daarmee kijken. Als het goed is zie je dan een x aantal gb als unallocated staan en die moet je dan bij je 137gb proppen.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Als je zo'n tooltje gebruikt zoals Rich al zei werkt het goed. Dan maakt het ook niet uit of je controller geen 48 bit LBA ondersteund. Mijn ervaring moet je geen partities van meer dan 137 gB maken als je er van boot! Ik heb dat een keer geprobeerd bij een machine alleen dat ging niet helemaal vlekkeloos. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Welke Windows heb je? Ik las zojuist dat XP minimaal SP1 nodig heeft om HD groter dan 128 GB te lezen en W2000 SP3 nodig heeft. Ga anders naar je register, ga naar sleutel "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Servi ces\atapi\Parameters". Maak daar een nieuwe DWORD aan, benoem deze "EnableBigLba" en geef deze de waarde "1". Start dan je pc opnieuw op.
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Citaat:
En met windows XP SP1 heb je dit probleem ook, in SP2 is het volgens mij pas opgelost. | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |