Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 23-11-2004, 22:57   #1 (permalink)

Standaard HL2 image

Mijn situatie:

Ik ging vanmiddag gezellig naar de winkels om Half-Life 2 te kopen. Toen erg blij thuis aan gekomen, leende ik even de DVD-speler uit een rig van iemand anders, omdat me eigen DVD speler het begeven had.

Dus ik instaleren...heel gekloot met registratie ,CD-key ,accounds, etc......maar na een hoop getop deed hij het...Half-Life 2 verscheen op me scherm!!!

Dus ik maak snel een image van de DVD, zodat ik de DVD-speler terug kon geven, maar telkens als ik het spel wil starten vanaf de image ipv de CD krijg ik een fout melding, waarop ik doorverwezen word naar deze site

Ofterwijl die fl*ikkers (sorry) van Valve hebben het spel zo beveiligt, dat ik van me legale DVD van 55 euro, een legaleimage kan maken, om zo vab het spel legaal te kunnen genieten.... >o

Ik heb op internet al gezocht naar no-cd cracks (legaal, want ik heb de orginele CD gekocht ), maar die zijn er niet......

Heeft hier mischien iemand een oplossing voor dit probleem, want ik baal er ontzettend van!

BTW, ik heb wat screenies gemaakt (met me 2000+, 512MB, GF4 MX440SE!)

TreboR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-11-2004, 23:03   #2 (permalink)

Standaard

Ik wil je wel een CD speler geven als dat het probleem zou oplossen ..
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-11-2004, 23:03   #3 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Koop een goeie DVDspeler Ik bedoel, als je het spel koopt, gaan ze er wel vanuit dat je een DVDspeler in je pc hebt op de DVD ook daadwerkelijk te kunnen lezen

Maargoed, misschien kan je een andere tool gebruiken? Ik denk echter dat er momenteel nog geen tool is welke de nieuwe beveiliging al kan omzeilen.
Oud 23-11-2004, 23:56   #4 (permalink)

Standaard

Deponeer je klacht daar waar hij thuishoort! :P
Pureoptical is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-11-2004, 07:29   #5 (permalink)

Standaard

Je moet ook geen no cd crack hebben maar een offline activation patch, die zijn er wel.

Iig, koop een nieuwe dvd speler die kosten tegenwoordig toch ook niks meer.
Eergassie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-11-2004, 10:30   #6 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

No-CD cracks zijn altijd illegaal, er wordt namelijk iets gewijzigd in de broncode van het programma en dat is inbreuk op de copyrights van de makers
Ik weet niet welk programma je gebruikt hebt om de image te mounten, maar ik zou je Daemon Tools aanraden, daar heb ik hele goede ervaringen mee. Die heeft ook emulatie-opties voor CD-beveiligingen, onder andere SecuROM Met welke software heb je de image trouwens gemaakt? Dat kan ook nog verschil maken.
Ik vind dit soort beveiligingen trouwens nergens op slaan, CD's van EA bijvoorbeeld zijn er om berucht dat ze bij regelmatig gebruik kunnen breken. Daarom maak ik ook altijd een image van mijn nieuw gekochte games. Ik heb een degelijke DVD-speler, maar ik wil gewoon niet het risico lopen dat mijn kostbare CD's (ik zie mijn games ook als verzameling, dus ben ik er zuinig op) beschadigen! De beveiligingen worden tegenwoordig steeds beter en nu beginnen ze zelfs al te zeiken als je emulatie-software op je systeem hebt staan! Ik vind het prima dat ze games beveiligen met serials en desnoods met een online check ofzo, al is dat ook niet eerlijk tegenover de (zeldzame) mensen die geen internet op hun game-systeem hebben. Nero heeft ook een drive-emulatie optie en dat is een heel gewoon programma, wat je bij heel veel computerzaken kopen kan. What's next? Half-Life3 die gaat vertellen dat ik Doom5 niet mag installeren?! Ik was van plan om vanmiddag even de FRS binnen te lopen om te kijken of HL2 daar te koop was, maar nu ik dit weet twijfel ik toch weer.. dit soort geintjes houd ik echt niet van en als genoeg mensen om deze reden het spel niet kopen dan houden ze daar hopelijk weer snel mee op!
Oud 24-11-2004, 14:18   #7 (permalink)

Standaard

Dat is precies mijn punt Demoniac!
Een week nadat ik Farcry had gekocht, werd me DVD gemolt, maar ik had gelukkig nog een image er van gemaakt.Ook is het gewoon veel handiger een image te maken, dan telkens die CD's/DVD's te verwisselen (jah, ik ben lui). Ik gebruik ook deamon tools, en die image had ik gemaakt met dit tooltje (14kb). Ik denk echter dat het vrij weinig nut heeft om andere emulation software te proberen, want die mensen die die beveiliging hebben gemaakt zijn heus niet achterlijk.

Ik ga nu nog ff verder zoeken naar een "offline activation patch", en ik stuur denk ik ook nog een mailtje naar Valve. >(
TreboR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-11-2004, 15:17   #8 (permalink)

Standaard

Even geredeneerd vanuit Valve: het gebruik van een no-CD crack is eenvoudigweg niet toegestaan. De constante check of je een CD hebt voorkomt bijvoorbeeld het stelen van CD keys uit winkels en het na installatie retourneren van games. Valve heeft de check ingebouwd als een stukje beveiliging en het omzeilen daarvan is dan ook illegaal.

Een tikkie off-topic, maar toch een leuk linkje in dit verband: http://www.tweakers.net/nieuws/35172.
Oud 24-11-2004, 18:27   #9 (permalink)

Standaard

Even terug on-topic:
Met welk programma heb je een image gemaakt?
Alchohol 120% i.c.m. Daemon Tools werkt hier op verscheidene spellen, zonder crack!

Btw, Bij de installatie van deamon tools kan je zelf een naam geven aan de bus drivers van Daemon tools. Hiermee kun je blacklisting voorkomen in de meeste gevallen.
Oud 24-11-2004, 19:27   #10 (permalink)

Standaard

Valve komt als het goed is met een patch voor het cd probleem. Progs als daemon tools gaan voor zover ik weet niet werken.

ps koop een niewe videokaart, het is echt een schande hoe hl2 er op die screens uitziet (niet persoonlijk bedoeld, maar als je echt van het spel wil genieten gaat het zo niet lukken).
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Requestje: RSS feeds zonder image brantje CaseJunkies Support en Feedback 3 21-05-2006 21:14
.tar image branden? GoTMoRe Software Junkies 3 23-06-2004 21:17
Welke software om image van schijf te nemen, is het beste? N34X Software Junkies 20 11-01-2004 12:00

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.