| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 november 2004
| Ik heb een maand geleden ofzo een nieuwe pc gekoch, heel leuk enzo blablabla. Tot ik 2 weken geleden ofzo mijn cpu eens voor de grap wou oc-en, even naar me bios, de Ghz verandere van 2.2 naar 2.4. Het ging allemaal goed tot ik vanochtend de oc ongedaan wou maken omdat de fan op me cpu veel geluid maakte dus ik veranderde alles weer terug in me bios, opeens zag ik op het afsluit schermpje van mijn bios staan "Load setup default" dat leek me een goed idee omdat zo de oc zeker weg zou zijn . Dus ik startte de pc opnieuw op en alles ging goed tot er opeens stond "NTLDR ontbreekt, druk ctrl+alt+del voor opnieuw opstarten" dus ik startte even opnieuw op en dat bericht kwam opeens weer tevoorschijn . Nu ben ik een beetje bang dat het "DR" gedeelte staat voor mijn ddr ram geheugen! Toen ik de pc voor het eerst kreeg was het een heel gedoe om mijn primary en secondary slaves enzo te regelen, maar ik hoop dat het gewoon een bestandje van mijn videokaart ofzo is dat verwijderd is?Hoop op een snel antwoord omdat ik nu op me zusjes laptop zit en dat typ k*t! MvG, MrWeda
__________________ Amd 3200+ 2.2 Ghz @ 2.4 Ghz Asus K8V SE Deluxe NVidia 6800 GT 1024 mb ram |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| NTLDR staat voor NT Loader, het bootsysteem van Windows NT/2000/XP dus. Als deze het niet doet, dan kan dat inderdaad veroorzaakt worden door overklokken. Post de specificaties van je systeem eens, zoals moederbord (en welke chipset er op zit), CPU en soort geheugen. Je zou ook kunnen proberen om van de Windows installatie-CD op te starten en dan het commando FIXBOOT te doen, dat repareert de opstart-bestanden van je systeem.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ik kan niet mijn volledige pc specs bekijken omdat ik dat niet kan zien op me pc nu en ik ze niet uit me hoofd weet :P. Maar er staan wel specs in mij sig ik weet niet of je daar wat aan hebt... Maare de hardware is niet beschadig?
__________________ Amd 3200+ 2.2 Ghz @ 2.4 Ghz Asus K8V SE Deluxe NVidia 6800 GT 1024 mb ram |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Dat lijkt me sterk, NTLDR-fouten worden bijna altijd veroorzaakt door corruptie in je Windows-installatie.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003
| Toevallig heeft mn pa vorige week plotseling dezelfde foutmelding gehad, NTLDR dus (pc was niet overgeclockt). Ik weet niet waardoor het is gekomen maar naar format C en nieuwe win install werkte alles weer naar behoren .
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ik hoef tog niet mijn harde schijven te wissen he?! Want ik heb VEEL zer belangrijke informatie op mijn pc staan, kan ik dus ook gewoon die windows xp cd in mijn pc doen en dan fix xp ofzo? want hdd leeggooien gaat niet door!
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 september 2004 Locatie: Mijdrecht
| Missing NTLDR kan je ook krijgen als je een niet bootable diskette in je floppy drive heb zitten. Ik vergeet het ook wel eens na een bios update e.d. Gewoon ff checken
__________________ De meeste nuttige pagina van heel CJ Echt de moeite waard! En probeer deze ook eens ;] |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
![]() Ik zou in eerste instantie FIXBOOT van de Windows-CD proberen en als dat niet werkt, ergens een andere HDD vandaan toveren en daar al je belangrijke data op zetten en vervolgens formatteren. Tenzij je al meerdere partities hebt natuurlijk ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 mei 2003 Locatie: Pringles bus (paprika)
| Ik zou ff in je BIOS zetten 'first boot device' : HD00 Als je windows op c: staat dan. Staat ie op d: staat dan HD01. Standaard boot ie meestal van cd-rom toch, en second boot is hd0. Maar mijn pc pakt dat soms ook niet en als ik first boot device instel op de windows partitie is het goed. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Ik zou ff in je BIOS zetten 'first boot device' : HD00 Als je windows op c: staat dan. Staat ie op d: staat dan HD01. En waar staat dat dan in m'n BIOS? Ik ben niet zo'n pc tovenaar dus als je er tijd voor hebt, wil je ut dan ff stap voor stap uitleggen? :P
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| P3 start niet? | Biokipje | Hardware Junkies | 13 | 25-06-2007 09:53 |
| PC start niet op | _PhanToM_ | Hardware Junkies | 8 | 26-05-2007 19:21 |
| PC start niet | crizp | Hardware Junkies | 10 | 9-10-2003 10:40 |
| PC start niet op | sapphire | Hardware Junkies | 4 | 29-09-2003 21:25 |
| Pc start niet op !!! | No0n3 | Cooling & OC Junkies | 11 | 7-06-2003 17:24 |