| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| Oi, Ik heb sinds kort last van korte hang ups van het systeem. Dan blijft alles eventjes "stil staan". Ik heb mijn pc al 2X geformateerd, en heel windows er op nieuw opgezet, maar het helpt niet. Het systeem zelf is ook gewoon langzaam, alles duurt veel langer dan normaal. Mijn specs: Pentium 3 533 Mhz 40 GB hdd 288 MB geheugen Ik draai XP pro engels Kunnen jullie helpen?
__________________ Heul nie! |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Citaat:
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% | |
| | |
| | #6 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Citaat:
Een HP pc is bagger, het spijt me maar het is gewoon zo. Mijn schoonouders hebben een HP met een P3 1GHZ en 128 MB Ram, en dat loop voor geen meter. En die P2 met 350 MHZ liep gewoon beter, raar maar waar. @TS: Draai een memtest86 misschien is je mem wel stuk. | ||
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Ik zou ook eens je voeding nakijken, als die net zo oud is als de rest van de hardware dan kan dat mogelijk problemen opleveren met elco's en dergelijke.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Pentium3 533 MHz komt ook uit de periode dat er heel veel moederborden (onder andere MSI en Abit) zijn geleverd met "slechte" elco's. Deze zijn gemaakt door een bedrijf dat de formule voor de inhoud van de elco's (electrolyt) had gestolen van een concurrent. Deze formule was echter niet helemaal in orde, waardoor deze condensators na verloop van tijd gaan lekken. Op mijn stage hebben we een serie werkstations (HP VLi die om de beurt vreemde (willekeurige) vastlopers hebben en bijna allemaal hebben dan lekkende elco's. Kwestie van vervangen (als je een mailtje naar de fabrikant stuurt krijg je vaak zelfs de elco's gratis opgestuurd) en de systemen zijn weer harstikke stabiel.Lekkende elco's herken je aan een opgebolde bovenkant, of als er prut uit komt.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 maart 2003 Locatie: Lemiers
| Hang je pc ook altijd aan geaarde stopkontakten. De componenten, vooral geheugen en moederbordjes zijn heel erg gevoelig voor statische elektrisiteit. Verder gaan er wel vaker dingen kapot door gewoon gebruik. Na verloop van tijd kunnen er haarscheurtjes ontstaan in de banen op en in je moederbord en dergelijke door hitte en kou. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| Ik heb het geheugen getest, en er was geen enkele fout gevonden. De voeding is +- 2 maand oud. De pc hangt aan een geaard stopcontact, en de compter staat gewoon in de huiskamer, dus achterlijk heet of koud word hij niet. Het mobo is trouwens een ASUS P3V 4X (voor meer info: http://www.asus.nl/products/mb/archives/mbp3v4x.zip ) Voor de rest, ziet het mobo er nog goed uit.
__________________ Heul nie! |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Rare letters in Word | Tommyboy | Software Junkies | 0 | 17-01-2006 18:06 |
| Rare e-mail | brantje | Area 1337 | 11 | 6-12-2005 01:57 |
| Rare PHP error | eXistenZ | Software Junkies | 5 | 8-08-2005 15:36 |
| Rare vastlopers en reboats. | Xato | Hardware Junkies | 21 | 16-03-2005 15:47 |