| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| Hoi, Ik wilde graag een webservertje in me netwerk. Tevens wil ik hier een ftp servertje van maken. Maar ik heb 1 probleem. Ik krijg internet via lancable in een hub. Nou wil ik er dus voor zorgen dat er poorten worden doorgewezen naar de computer die de server is. Maar hoe ga ik hier voor zorgen? Is er dus een software matige oplossing om die poorten door te wijzen? GB
__________________ Heul nie! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 april 2004 Locatie: Castricum
| Je kan dit op 3 manieren oplossen: Hardware-matig: 1) Stel je modem in als DHCP-server en zorg dat de poorten 80 (internet) , 21 en 22 (ftp) worden doorgestuurd naar het IP-adres van de server. 2) Koop een router en doe hetzelfde als bij 1) Software-matig: 3) Stel de server in als DHCP-server en gebruik het als Gateway. Dus alles wat er op het netwerk gebeurd gaat over de server. Hoe je dit moet instellen kun je lezen in de handleiding van Windows 2003 (ongeacht de Win-versie). Wil je gebruik maken van een Unix systeem, dan weet ik het niet.
__________________ T13 Server MOD in progress | | || | | | | | | | | | | | | | | | | "Currently Off-Line" |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Owkay, maar er is niet zoiets als software matige router? Want alle verkeer over de server laten lopen.... Dan moet ik de server beneden neer zetten...En dat lijkt me niet echt een geslaagd plan :P
| | |
| | #4 (permalink) |
| Als je het volgends punt 3 doet dan krijg je een software-matige router. Om dit goed te laten werken zijn er meerdere manier mogenlijk (volgends handlijding van Windows 2003).
__________________ T13 Server MOD in progress | | || | | | | | | | | | | | | | | | | "Currently Off-Line" |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
.De handleiding werkt vrij makkelijk, als je op je desktop zit, dan moet je op F1 drukken. Dan popt hij op.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Je kan ook prima server draaien met Win2K of XP. Server 2003 is bedoelt voor professionele webservers en niet een servertje dat thuis staat . Het zal net zo goed werken, maar je hoeft niet speciaal een server OS te hebben voor deze taak.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #9 (permalink) |
| hmz... Ik had dus zeg maar op een pc xp gezet, met daarop een webserver prog, en een ftp server prog. Maar nou moet ik als ik het goed heb de poorten 80 en 21 doorwijzen. En dat wil ik dus gaan doen.
| | |
| | #10 (permalink) |
| De LAN cable die binnenkomt, is dat al direct internet van een modem dat ergens verstopt zit? Of word het in die hub omgevormt tot internet (dan is het een router)? Als het het eerste geval is, dan moet je de hub wegzetten, de LAN cable in je server doen, een tweede NIC in je server zetten en daar de hub op aansluiten.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| En vervolgens (op TWM's verhaal doorhamerend) kan je met een firewall op de server de desbetreffende poorten doorwijzen naar interne ip adressen. Als je op de server XP geinstalleerd hebt staan kan het met de standaard ingebouwde XP firewall.
__________________ Dus... |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 10 december 2003 Locatie: Eindhoven
| Citaat:
__________________ [1800+ @ 2012Mhz on stock cooling] [Abit NF7-SL rev 2.0] Any vBulletin questions? visit vBFans/vBnl timmehh@vBfans.com | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Maar dan moet ik zowiezo de server beneden zetten, om als eerste het internet te laten krijgen... Ik heb nu gewoon een adsl modem op een gewone pc, en die wou ik de poorten laten doorwijzen...(naar de server) Maar als jullie zeggen, dat ik beter eerst die server met internet in aanraking kan laten komen (rare zin maar vooruit maar :P)
| | |
| | #14 (permalink) |
| Dan verleng je de kabel toch ![]() Schematisch gezien zou je netwerk er dan zo uitzien:
| | |
| | #15 (permalink) |
| Hetgene wat GBACHEATER eigenlijk wil is dit: ![]() Dit is goed mogenlijk, maar dan moet je of de poorten instellen in het modem of de poorten instellen in de hub/router. Het is dan niet mogenlijk om het software-matig te doen. Als je het met het het plaatje van the widow maker doet dan kan je het wel software matig doen, omdat de server dan fungeert als gateway, maar dan moet daar wel 2 netwerkkaarten inzitten (1 voor internet en 1 voor netwerk). En je zal idd dan moeten kijken waar je de server dan neerzet, omdat het direct na het modem moet komen.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CiP] Minimod: 19" Rack servertje. | Lampje | Casemod Project Logs | 15 | 26-08-2004 01:58 |
| Netwerk | Dark Wanderer | Hardware Junkies | 19 | 6-05-2004 17:29 |
| netwerk | burak | Software Junkies | 16 | 12-02-2004 18:41 |
| netwerk probs | Reeferke | Software Junkies | 7 | 11-01-2004 14:52 |
| 1gbps netwerk verbinding parralel op een 10mbps netwerk? | Freakazoid | Software Junkies | 12 | 25-11-2003 18:42 |