Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 6-10-2004, 21:03   #1 (permalink)

Standaard MySQL

Kort en krachtig gezegd: Via www.phpbb.com een zip file gedownd om een forum te maken. MySQL gedownd. Configuratie gevolgd en zit nu in de command line.

Wat nu? He he... Ik geraak er echt niet meer aan uit. Het forum is al geuploaded. Maar de link tussen database en forum is er niet... En op phpbb zeggen dat als je naar de url gaat waar die php is opgeslagen (.../install/install.php), je gegevens kunt invullen en dan op "subscribe". Het enige wat ik zie is een kladblok file

Kan iemand mij op weg helpen?
NecroCide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-10-2004, 21:16   #2 (permalink)

Standaard

Is het je eigen server, oftewel heb je pc een server gemaakt of heb je bij een hosting bedrijf?
Heb je php er ook opstaan?
Wat zijn de setting die je gebruikt voor je database?
Heb je wel een database?

Zo kan je wel tijdje doorgaan. Mysql is krachtig maar soms kan het ingewikkeld worden.
unreal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-10-2004, 21:47   #3 (permalink)

Standaard

Ik zal es beginnen bij het begin:

Het doel is een forum voor een 10 tal mensen (forum voor de klas). Ik heb 50MB vrije webspace via mijn internet provider. Ik weet niks van php ondersteuning van de provider, dus dat moet ik mss es teweten komen.

Ik heb der geen bal verstand van. Html beheers ik een klein beetje, maar echt volledig is het niet. Daarom dat ik en voor-gemaakt forum zocht, waar je enkel de gevens moest invullen. Ik denk daarmee op www.phpbb.com goed te zitten.

MySQL is volledig geconfigureerd, enkel in de commandline zit ik vast.
De bedoeling is dus enkel een forum voor een klein aantal mensen, gekoppeld aan een kleine database die vanuit mijn pc loopt.
Oud 6-10-2004, 21:49   #4 (permalink)

Standaard

Die kladblok file die je ziet is gewoon de .php file. Waarschijnlijk draait er geen php server op de server waar jij je php forum op zet, en dan zie je in plaats van een mooie door php gegenereerde website, een kladblokfile.

Zoek dus een host die php toestaat.
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-10-2004, 22:02   #5 (permalink)

Standaard

Als je net een forum hebt geupload, moet je naar de url gaan van je server, want daar moet je de gegevens invoeren, zoals je database...
Oud 7-10-2004, 08:38   #6 (permalink)

Standaard

Als die webspace bij je ISP vandaan komt ondersteunt het waarschijnlijk geen php,
En aangezien je gewoon de tekst tezien krijgt is dat wel zeker ook.

Dus misschien is er niets mis met je database. Dat zou je kunnen testen door een lycos account aan te maken en daar ff je forum up te loaden.

Mvg Sickness
Oud 7-10-2004, 09:37   #7 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Waarschijnlijk ondersteunt je provider inderdaad geen PHP, je zal zelf een server op moeten zetten of webspace huren. (kan al vanaf enkele euro's per maand, als je dat met z'n allen betaalt merk je er niks van ) MySQL moet overigens ook op de server geïnstalleerd worden, als je dat thuis op je PC zet heb je daar niks aan.
Een eigen servertje opzetten is niet zo moeilijk, download Apache, PHP, MySQL en installeer deze op een PC die altijd aan kan blijven. Hierbij zit genoeg documentatie om alles als een werkende webserver te configureren, dus lees alles goed door dat bespaart een hoop (zoek) vragen. Daarna kan je phpBB in je Apache-map gooien en de setup laden.
Oud 7-10-2004, 15:35   #8 (permalink)

Standaard

Echt voor een heel klein beetje geld heb je al hosting. Kijk maar eens op ...

(Dit is geen spam/reclame, heb geen relatie met PC Extreme)

Modedit: Niet de bedoeling om hier allemaal hosts te posten, als ik deze toelaat moet ik dat bij de rest ook doen.
Oud 7-10-2004, 16:01   #9 (permalink)

Standaard

Leuk iedereen kan nu wel met links naar goedkope hosts gaan gooien maar google is wat dat betreft je beste vriend.

@Demoniac:
NecroCide kan best thuis een sql server draaien. Een database moet niet op de localhost staan, Het is wel sneller.
Maar met weinig gebruikers maakt dit niet uit. Ik heb maandenlang een database gehad @ patie.nl maar die zijn ermee gestopt.
www.freesql.org hebben nog gratis databases, maar meestal als je webspace huurt krijg je hier ook een database bij. (als je goeie host heb).

Mvg Sickness

Modedit: Niet de bedoeling om hier een spam topic van te maken, de TS kan zelf wel googlen naar een host
Oud 7-10-2004, 16:05   #10 (permalink)

Standaard

't Gaat in dit geval om PHP en niet om SQL, tenminste, niet in eerste instantie.
Ik stel dan ook voor dat mensen hier niet gaan discussieren over hosts ed. maar de TS gewoon helpen met zijn probleem.

En @ Sickness:
Google is altijd je beste vriend en d'r zijn hier genoeg moderators hoor.
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-10-2004, 13:01   #11 (permalink)

Standaard

Maak even een test.php aan met de volgende code:

Code:
<?
        phpinfo();
?>
Als je nu weer een text bestandje zit, dan is er gewoon geen php geinstalleerd of is de webserver verkeerd geconfigureerd.. Als het goed zit, krijg je een overzicht met de instellingen van php met alles wat er meegecompiled is..

Citaat:
Een eigen servertje opzetten is niet zo moeilijk, download Apache , PHP , MySQL en installeer deze op een PC die altijd aan kan blijven.
Het is nog makkelijker om een compleet pakket te downloaden (Windows dan wel) met alles er gelijk in.. Een dergelijk pakket vind je hier: http://www.firepages.com.au/ Ik gebruik dit om thuis scriptjes te testen..

Vooralsnog weet ik wel bijna zeker dat je provider geen php ondersteunt. Het klinkt natuurlijk lame en het is hier al meerdere malen gezegd, maar zoek voor een leuk bedrag een provider op die php en mysql ondersteunt.

Modedit: Niet de bedoeling om hier een spam topic van te maken, de TS kan zelf wel googlen naar een host
Oud 10-10-2004, 10:13   #12 (permalink)

Standaard

Dan maak ik even reclame voor www.spam.nl

Tabaqui is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MySQL Tabel ex- en importeren middels een PHP webpagina Lampje Software Junkies 5 30-12-2005 15:43
[MySQL] Query vraagje Demoniac Software Junkies 1 29-11-2005 21:31
php en mysql support voor home server inanc_gangster Software Junkies 2 5-04-2004 14:25

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.