Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 23-09-2004, 19:12   #1 (permalink)

Standaard bestand dat niet wil openen

Hoi iedereen

vandaag kreeg een mail van mijn kennis en daar stond het bestand "notebook.jpg" in.
ik mocht hem van Msn Messenger email niet openen. had ik er later met mijn kennis over en die zei dat hij het zelfde probleem had gehad met dat bestand en ook niet mocht openen. als nu mijn kennis weer een mail stuurt staat dat bestand er weer bij in en hij heeft dat bestand niet zelf toegevoegd. is dit een virus of ??

bvd
Trucker
Oud 23-09-2004, 19:42   #2 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Heb je in Windows de optie "Extensies verbergen voor bekende bestandstypen" aan staan? Want als je dan .jpg er achter ziet staan (en dat normaal nooit ziet) dan betekent het dat het bestand in werkelijkheid een andere extensie heeft en dus wellicht een virus is (bijvoorbeeld plaatje.jpg.exe)
Wat ook nog kan, is dat het een ander bestandstype is (bijvoorbeeld een GIF of een BMP) met de extensie .jpg waardoor Windows het met het verkeerde programma probeert te openen. Kan je het bestand ergens uploaden, dan kan ik eens kijken naar de header van het bestand. (daar staat meestal in welk type het is)
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dit bestand word niet herkend als MS-DOS of Windows bestand SupReme Software Junkies 7 7-04-2007 21:03
PSD bestand Pawiro Software Junkies 1 19-08-2006 01:52
BAT bestand hulp nodig eXistenZ Software Junkies 12 7-06-2004 22:18
How to unpack een R00-bestand?? Li-Unit Software Junkies 5 21-11-2003 17:22
.CUE bestand, waarmee openen??? Dj Tw@n Software Junkies 7 30-03-2003 15:12

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.