| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 april 2003 Locatie: Haarlem
| Bij vrienden van mij loopt de computer constant vast in windows voordat je ook maar iets kan doen. Nou heb ik de map mijn documenten naar een temp mapje kunnen plaatsen. Nou weet ik dat als je Windows XP opnieuw installeert en er staan nog mappen op de schijf, dan laat hij die zoals ze zijn, tenzij ze gelijk zijn aan windows mappen, dan worden ze overschreven. Dat vind ik wel eens handig als een computer opnieuw geinstalleerd moet worden, dan blijven de mappen van de gebruiker bewaard. Mijn vraag: Geld dat ook voor windows 98? Er staan blijkbaar nog al wat belangrijke bestanden op die PC, maar er is nog nooit een backup gemaakt Dus haalt Win 98 de schijf totaal leeg, of vervangt hij alleen mappen die hij zelf nodig heeft?
__________________ AMD Athlon 2100+ @ 1900 mHz | 1024 MB DDR | Nvidia GF 4600 Ti | 5.1 surround | 200 GB 7200 RPM 8 MB | Levicom 550 watt | Lian-Li PC 61 black |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 februari 2003 Locatie: "Het was in anna paulowna"
| Als je het zekere voor het onzekere wil nemen, zou ik eerst een andere harde schijf erin zetten met winxp ofzo en daar dan alle belangerijke mappen en bestanden opzetten, en daarna de schijf van je maat met win98 ff format C:en.
__________________ "When the beat drop..." |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Citaat:
Een andere mogelijkheid, wat ikzelf meestal doe, is een image maken van de defecte machine. Deze machine opnieuw installeren en de image uitlezen met een daarvoor bedoeld programma. Data die je wil behouden kopieer je dan vanaf het image naar de nieuw geinstalleerde machine en klaar ben je. Daarna kan je weer een image trekken van de machine, zodat je die altijd kan terugzetten als er iets foutgaat. ![]()
__________________ Dus... | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 maart 2003 Locatie: Lemiers
| Als jij gewoon een Windows install draait op die ene hdd blijven alle bestanden behouden. Zelfs je eventuele oude windows install, als je in een andere map installeert. Let wel goed op dat je niet hoeft te formateren of met partities begint te rommelen, want dan is je hele hddtje leeg. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Bedankt voor de reacties en wat mij betreft: Slotje.
__________________ AMD Athlon 2100+ @ 1900 mHz | 1024 MB DDR | Nvidia GF 4600 Ti | 5.1 surround | 200 GB 7200 RPM 8 MB | Levicom 550 watt | Lian-Li PC 61 black | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ik ga het hun enkel als advies geven. Zij zien maar wat ze er mee doen. Waarschijnlijk zal dat vragen aan mij zijn of ik het wil doen Maar ik denk niet dat ik er dan deze week nog aan toe kom, dus dan post ik het wel in het lol topic ofzo.
__________________ AMD Athlon 2100+ @ 1900 mHz | 1024 MB DDR | Nvidia GF 4600 Ti | 5.1 surround | 200 GB 7200 RPM 8 MB | Levicom 550 watt | Lian-Li PC 61 black |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [Error-overflow] Windows herinstalleren geeft problemen | the widow maker | Software Junkies | 10 | 14-11-2003 20:43 |