Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 15-09-2004, 10:58   #1 (permalink)

Standaard Win 98 herinstalleren

Bij vrienden van mij loopt de computer constant vast in windows voordat je ook maar iets kan doen. Nou heb ik de map mijn documenten naar een temp mapje kunnen plaatsen.

Nou weet ik dat als je Windows XP opnieuw installeert en er staan nog mappen op de schijf, dan laat hij die zoals ze zijn, tenzij ze gelijk zijn aan windows mappen, dan worden ze overschreven. Dat vind ik wel eens handig als een computer opnieuw geinstalleerd moet worden, dan blijven de mappen van de gebruiker bewaard.

Mijn vraag: Geld dat ook voor windows 98? Er staan blijkbaar nog al wat belangrijke bestanden op die PC, maar er is nog nooit een backup gemaakt Dus haalt Win 98 de schijf totaal leeg, of vervangt hij alleen mappen die hij zelf nodig heeft?
Oud 15-09-2004, 11:02   #2 (permalink)

Standaard

Als je het zekere voor het onzekere wil nemen, zou ik eerst een andere harde schijf erin zetten met winxp ofzo en daar dan alle belangerijke mappen en bestanden opzetten, en daarna de schijf van je maat met win98 ff format C:en.
Oud 15-09-2004, 12:02   #3 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaozz
Als je het zekere voor het onzekere wil nemen, zou ik eerst een andere harde schijf erin zetten met winxp ofzo en daar dan alle belangerijke mappen en bestanden opzetten, en daarna de schijf van je maat met win98 ff format C:en.
Ik denk dat je bedoelt dat hij de Win98 HDD uit de pc haalt, en deze toevoegt in een systeem waar Windows XP op staat. Dan kan je inderdaad de data gewoon benaderen en kopieren naar de HDD van de Windows XP machine. Daarna kan je zonder zorgen een herinstallatie doen.

Een andere mogelijkheid, wat ikzelf meestal doe, is een image maken van de defecte machine. Deze machine opnieuw installeren en de image uitlezen met een daarvoor bedoeld programma. Data die je wil behouden kopieer je dan vanaf het image naar de nieuw geinstalleerde machine en klaar ben je. Daarna kan je weer een image trekken van de machine, zodat je die altijd kan terugzetten als er iets foutgaat.

Oud 15-09-2004, 13:12   #4 (permalink)

Standaard

Als jij gewoon een Windows install draait op die ene hdd blijven alle bestanden behouden. Zelfs je eventuele oude windows install, als je in een andere map installeert. Let wel goed op dat je niet hoeft te formateren of met partities begint te rommelen, want dan is je hele hddtje leeg.
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-09-2004, 16:15   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strakke-Wappie
Als jij gewoon een Windows install draait op die ene hdd blijven alle bestanden behouden. Zelfs je eventuele oude windows install, als je in een andere map installeert. Let wel goed op dat je niet hoeft te formateren of met partities begint te rommelen, want dan is je hele hddtje leeg.
Dat was idd precies het idee dat ik had. Als ik er gewoon een verse install over heen zet zonder de schijf eerst compleet te legen behoudt hij het dus gewoon. Dan laten we dat gewoon gebeuren.

Bedankt voor de reacties en wat mij betreft: Slotje.
Oud 15-09-2004, 19:40   #6 (permalink)

Standaard

Slotje?

En wat als 't nu niet lukt en al je data weg is?
Dan willen we dat natuurlijk wel nog even horen hierzo. :P
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-09-2004, 19:43   #7 (permalink)

Standaard

Ik ga het hun enkel als advies geven. Zij zien maar wat ze er mee doen. Waarschijnlijk zal dat vragen aan mij zijn of ik het wil doen

Maar ik denk niet dat ik er dan deze week nog aan toe kom, dus dan post ik het wel in het lol topic ofzo.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Error-overflow] Windows herinstalleren geeft problemen the widow maker Software Junkies 10 14-11-2003 20:43

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.