| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Wie weet hoe ik een complete XP installatie vanaf het netwerk kan installeren? De eerste stappen weet ik al: op de host PC moet een 'zelfinstallerende XP' met antwoordfiles worden gezet. Deze map moet gedeeld worden en kunnen worden benaderd vanaf het netwerk Op de client (dus de PC waarop XP gezet moet worden) stel ik in het BIOS in : Boot from LAN. Maar dan??? Hoe of wat moet ik invullen? Hoe krijg ik op een PC zonder besturings systeem toegang tot het netwerk?
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| de PXE Bootrom moet je natuurlijk wel programmeren dattie zijn files van de server haalt. daar zit dus eik een klein besturingssysteempje in die een TCP protocol laad, een IP adres geeft aan de NIC en een verbinding opbouwt met een server. |
| |
| | #3 (permalink) |
| Kan je dat een beetje duidelijker uitleggen? Hoe vertel ik dat adres, en welk adres? is dat adres statisch? of krijgt hij dat van de host?
| |
| | #4 (permalink) |
| ligt aan de NIC. meestal zit er op de flop of CD die erbij is een BootROM Programmer. daarmee kan je alles instellen op de PXE BootROM. en et IP kan zowel statisch als dynamisch zijn. (oftewel vast zetten of via een DHCP) |
| |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Mot ik gewoon eens wat proberen? gewoon 'Boot from LAN' aan vinken, andere opties uit, en maar kijken wat er gebeurt? Moet ik op de host nog iets speciaals instellen??
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M | |
| |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Om op te tsrten via LAN heb je niets aan een gewone realtek-kaart en volgens mij is het met de meeste onboard netwerkkaarten ook niet mogelijk. Als je een geschikte netwerkkaart hebt om te starten via het netwerk, kun je deze misschien even in een andere pc hangen en daar de BootROM programmeren?
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| |
| | #7 (permalink) |
| Ik gebruik een Via Epia bordje met onboard LAN, en in het BIOS staat de mogelijkheid 'Boot form LAN' Het gaat echt om het installeren van een OS vanaf het LAN. Dus op het netwerk is een shared folder met daarin een volledig bootable ISO van een XP versie, met zgn. antwoord bestand, die XP automatisch installeerd. Ik ga wel wat proberen, en laat het wel weten....
| |
| | #8 (permalink) |
| Syzzer, met de meeste onboard kaarten is et juist wel mogelijk (waarom anders de Boot from LAN optie?). en alle Realtek kaarten ondersteunen Boot-from-LAN, maar veel kaarten hebben geen BootROM (worden de kaartjes lekker klein van). wat je zou kunnen proberen, is dat je met een aparte PC ff een Realtek of 3Com NIC programmeert, en de onboard LAN van de Epia uitzet en dan die Realtek/3Com er in propt. |
| |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Dat met die boot rom heeft ook wel een verzendende kant nodig een zgn. PXE server. Die stelt het instaat om het te laten booten van LAN. En de plek is er bijna voor elke netwerk kaart, de rom zit er alleen soms niet op. JE weet wel die lege IC voet op je NIC. In die rom prop je de info van waarvandaan hij moet booten ( ipadres van de server ), en de server ontvangt dan de DHCp request en daarna de PXE request. En dan kan je van alles oplaten starten. Alleen PXE server software is duur, heb het zlef al eens geprobeert te zoeken. no luck
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| http://gathering.tweakers.net/forum/...sages/165515// staat wat zooi erover, volgensmij is dat wat je nodig hebt ![]() |
| |
| | #12 (permalink) |
| Ik dacht gelezen te hebben dat het met de onboard kaarten meestal niet mogelijk was. De optie in het bios is er voor asl je een LAN-boot-capable netwerkkaart in je PC stopt. Maar als het kan: des te beter. Dan moet ik ook maar een skijken of dat hier thuis gaat lukken. Heeft die server toch nog nut ![]()
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| |
| | #13 (permalink) |
| Nou ik ben vandaag ff in de weer gegaan op mn werk ik heb het vogende gedaan: Win 2000 workstation geinstaleerd, met Solarwinds TFTP server. Op de bestaande win 2000 advanced server waar de standaard DHCP op draait, de scope options aangepast als volgt: Boot server : Mac adres win 2000 workstation opgegeven. Boot file mba.imz Nou is er ook nog een optie boot file size, de optie die ik daar kan invullen is een word waarde. Niet word van textverwerking, maar van rekeneenheid. De imz file heb ik op de win 2000 WS neergezet in de map TFTPROOT op de c schijf. De images worden gezien in het programma. Aangezien ik met laptops werk kan ik het alleen daar mee testen. En vaak hebben ze dus een intel bootagent. Ik krijg netjes een IP van de DHCP. En de aanvraag van de image verschijnt ook op de TFTP server. Alleen ik krijg een time out met verzenden. Mijn vraag is iemand die weet waar dat aan ligt ? Moet het misschien een IMG bestand zijn ? zoja hoe maak ik deze met winimage, krijg alleen ima en imz voor elkaar. Of moet soms die word waarde worden ingevuld ? zoja welk getal. 3COM kaarten kan je configureren met [ctrl]-[alt]-[b], is er ook zoiets voor Intel boot agent ?
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| |
| | #14 (permalink) |
| Fleppuh, jij hebt er verstand van zo te zien. Kun je opstarten (voor een installatie) via het netwerk met een onboard netwerkkaart? BTW Bij jouw vragen komt er bij mij alleen maar een heel groot vraagteken boven mijn hoofd te hangen...
| |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
1. DHCP server opzetten, Scope option instellen. 2. TFTP server opzetten instellingen goed zetten 3. Images klaar maken met: NIC driver. Net.exe, en voor de rest opstart shit. 4. Booten van LAN, NIC haalt image binnen, uncompressed hem, en runt hem 5. Netwerk kaart wordt geladen, netwerk mapping aanmaken naar de Win instalatie file. 6. Setup runnen. Maar dat kan niet in dos modus, dus moet je zelf de CAB files aansturen. Als je het niet snapt hoor ik het wel :P
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Vraag over booten vanaf usb. | AngeloMontana | Software Junkies | 4 | 23-09-2005 12:10 |
| Computer wil geen Win XP installen | YaaD | Hardware Junkies | 5 | 18-11-2004 22:53 |
| 1gbps netwerk verbinding parralel op een 10mbps netwerk? | Freakazoid | Software Junkies | 12 | 25-11-2003 18:42 |
| kan je met een realtek lan kaart booten vanaf lan ? | inanc_gangster | Hardware Junkies | 15 | 17-11-2003 22:28 |
| [MSN pop-ups] Hoe kom ik er vanaf? | the widow maker | Software Junkies | 10 | 9-08-2003 23:55 |