Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 30-08-2004, 18:20   #1 (permalink)

Standaard [Excell] WAARDE/#! moet automatisch 0 geven

Ik ben nu al maanden bezig met een excell formulier voor mijn dartteam. Nu gaat alles goed behalve één ding als er nog niet gespeeld is of er is nix ingevuld dan krijg ik #deel/0! en dat wil ik juist gewoon 0 laten weergeven. Maar hoe kan nix vinden. Neem aan dat het duideljk is voor de mensen die het niet duidelijk vinden kun je hier het pakketje downloaden om ff te kijken.

Alvast bedankt voor de hulp
Oud 31-08-2004, 10:11   #2 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Tja.. delen door nul kan niet he Kan je niet een IF-statement gebruiken? Ik weet niet hoe je dat in Excel doet, maar het zou er op neerkomen dat je je berekening alleen laat uitvoeren als er een waarde groter dan 0 ingevoerd wordt.
Oud 31-08-2004, 14:43   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microsoft.com
De invoer controleren
Wanneer uw kind in cel E2, dus achter de som "1 x 7 = ", de waarde 7 typt is het antwoord juist. In elk ander geval is de uitkomst onjuist. De controle hierop gaat u nu inbouwen. Klik in cel E2 en kies Opmaak >> Voorwaardelijke opmaak. U ziet een dialoogvenster met drie vakken. In het eerste vak staat Celwaarde is. Deze voorwaarde laat u staan. In het tweede vak staat tussen. Verander dit met behulp van de vervolgkeuzelijst in niet gelijk aan. In het derde vak kunt u een waarde of een verwijzing naar een cel invoeren. Typ hier de waarde 7, de uitkomst van de eerste som.

De hele voorwaarde is nu ingesteld en laat zich lezen als "als de waarde van deze cel niet gelijk is aan 7". Klik op de knop Opmaak en selecteer de tekstkleur wit (in het tabblad Lettertype) en de achtergrondkleur rood (in het tabblad Patronen). Klik tweemaal op OK om de vensters te sluiten. De cel wordt onmiddellijk rood gekleurd, want hij heeft niet de waarde 7. Er staat nog helemaal geen waarde in. Typ in cel E2 de waarde 7 en druk op Enter. Als het goed is, ziet u nu alleen het getal. De rode achtergrond van de cel is weg. Dit betekent dat het antwoord juist is. Typ de waarde 6 en druk op Enter. De cel wordt weer rood, wat betekent dat het antwoord onjuist is.

Het werkblad afmaken
Op de hierboven omschreven manier kunt u de hele tafel van zeven laten controleren. Dat vereist dat u in totaal tien maal de voorwaardelijke opmaak van een cel in kolom E instelt. Daarbij controleert u of de ingetypte waarde niet gelijk is aan 7, 14, 21 enzovoort. Sneller kunnen we het niet maken. Mooier wel. De voorwaardelijke opmaak kan namelijk nog wat netter. Tot dusver heeft u één voorwaarde gebruikt.

U kunt het aantal voorwaarden uitbreiden naar twee. Bij een goed antwoord moeten de cijfers in de cel groen kleuren, bij een foutief antwoord wordt de hele cel rood. Ga naar cel E2 en kies Opmaak >> Voorwaardelijke opmaak. Het venster Voorwaardelijke opmaak verschijnt. Klik op Toevoegen om het venster groter te maken: een Voorwaarde 2 verschijnt. Hier kunt u opnieuw de voorwaarde en de opmaak instellen. Kies Celwaarde is gelijk aan en voer dezelfde waarde in als bij Voorwaarde 1 (in dit geval 7). Klik dan op de knop Opmaak en selecteer de tekstkleur groen. Klik tweemaal op OK om de vensters te sluiten. Wanneer het antwoord 7 is, zal het getal in groen worden weergegeven.

Pas de voorwaardelijke opmaak op deze manier toe op alle antwoorden in kolom E, dus de cellen E2 tot en met E11. Voer de antwoorden in, zodat u kunt controleren of alles goed werkt. Voer af en toe ook een fout antwoord in. Als alles klaar is, haalt u de antwoorden uit kolom E weg. De voorwaardelijke opmaak wordt niet verwijdert als u de celinhoud wist met Delete. Haal ook de tafel van zeven uit kolom F weg! Het werkblad is nu helemaal klaar. Nu u de methode éénmaal kent, is het niet moeilijk om voor alle andere tafels soortgelijke werkbladen te maken. U kunt ze in één werkboek verzamelen door elke tafel op een apart tabblad te maken. Veel plezier!
Oud 2-09-2004, 10:22   #4 (permalink)

Standaard

Ok ja dat werkt maar dat is niet wat ik bedoel maar iig bedank zover was ik neit gekomen via microsoft...

Maar ik ga hiermee wel ff verder mo te kijken of ik er wat mee kan. In de tussentijd als iemand een beter of makkelijk id heeft hoor ik het graag

Nogmaals Thnx
Oud 12-09-2004, 17:24   #5 (permalink)

Standaard

Heb ff verder geborduurd op dit concept maar kom er niet veel verder mee maar was het proberen waard. Maar weer verder zoeken thnx nyw.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarde hardware uzuri Area 1337 3 30-11-2007 22:31
Link automatisch openen Mantlet Software Junkies 4 23-07-2005 12:48
grafisch LCD scherm beeld laten geven tongue_of_colicab Hardware Junkies 15 12-07-2004 21:06
Plaatjes automatisch resizen? Freakazoid CaseJunkies Support en Feedback 18 29-12-2003 19:53

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.