Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 13-08-2004, 12:44   #1 (permalink)

Standaard Hardnekkige ambetante pop up

Kheb al een tijdje dak als ik een site open (bij simpele google ook) dat er soms ff een vensterke op mn taakbalk verschijnt (dus ik zie geen venster verschijnen op mn scherm, enkel een afbeelding van een venster op de taakbalk.

Soms staat er dit :

maar soms staat er alleen "--- Microsoft Internet..."

Ik heb al gecheckt op adware met adaware, junk gecheckt met Ace utilities, Norton antivirus check gedaan, alle temporary en andere internet bestanden verwijderd, gezocht naar die xadso die op het venster staat, deze spam blijkt xadso.offeroptimizer voluit te noemen, maar daar had ik ook nx aan.

Enige tips? (btw, google popup staat al aan, en khad ook es die andere geprobeerd, die houd 'em ook ni tege)
Oud 13-08-2004, 12:59   #2 (permalink)

Standaard

Mijn IE zit ook helemaal vol met die bagger zooi. oplossing? firefox gebruiken en je heb nooit ergens meer last van
Oud 13-08-2004, 13:15   #3 (permalink)

Standaard

Kheb eindelijk maar eens veranderd van browser, en nu nog geen zulke pop ups gehad.
Het vosje bevalt me wel

Wat ik nu wel een beetje mis is de support van Norton Password Manager voor Firefox >/
Oud 13-08-2004, 15:17   #4 (permalink)

Standaard

Sounds als spyware

Idd jammer dat password manager niet meer werkt in Firefox, ik zelf gebruik gewoon mozilla die heeft ook al een password manager.
Oud 13-08-2004, 15:45   #5 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Probeer HijackThis, Spy doctor, Adaware eens om die popups weg te krijgen. Ik heb ook last gehad van dat soort grapjes en sindsdien gebruik ik Firefox en heb nooit meer ergens last van gehad .
Oud 13-08-2004, 17:41   #6 (permalink)

Standaard

Nee dat werkt allemaal niet, het zit zo ingebakken in IE dat het zichzelf iedere x weer terugzet wat je ook probeert. Een format is de enige oplossing op er echt af te komen.

offtopic: Is het mogelijk om met firefox een soort backup te maken van je favoriten die je dan na bv een format weer terug kan zetten?
Oud 13-08-2004, 19:32   #7 (permalink)

Standaard

Bookmarks-->Manage bookmarks-->file-->export en dan op flop opslaan
en na de format weer importen.
Oud 14-08-2004, 03:05   #8 (permalink)

Standaard

Of gewoon naar de usermap gaan. Kan je ook je startmenu kopiëren en je cookies enzo. Is altijd handig om een recente kopie van die dingen ergens anders te hebben staan als er iets mis zou gaan.
Oud 14-08-2004, 10:06   #9 (permalink)

Standaard

On-topic.
Oud 14-08-2004, 13:57   #10 (permalink)

Standaard

Kheb gisteren nogmaals een ander anti-popup proggie, die men mij aanraadde, geprobeerd, maar weer geen succes. Zoals tongue_of_colicab al zei, ik denk dat ik er alleen met een format zal kunnen van afkomen. Dus voor mijn part mag MS. hun IE houden.
Ik blijf dus lekker bij mn nieuwe browser, en kben er zeer content van. Ik ben ook fan van het hoge customizeable-gehalte (wat een woord) van Meneer Vos.
THX !
Oud 16-08-2004, 00:43   #11 (permalink)

Standaard

Zoiets verwijderen kost nogal wat moeite, heb het 1 keer gedaan voor iemand, kostte me een uur werk.
- Eerst registry scannen naar vermeldingen die op die website lijken en verwijderen.
- Internet cache deleten
- in Safe mode de objecten hier : c:\windows\Downloaded Program Files nachecken (file properties) en de wazige eruitgooien dmv search op je hele HD (ze kunnen op meerdere plekken voorkomen)
coorz is offline  
Oud 16-08-2004, 01:01   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coorz
...
- in Safe mode de objecten hier : c:\windows\Downloaded Program Files nachecken (file properties) en de wazige eruitgooien dmv search op je hele HD (ze kunnen op meerdere plekken voorkomen)
Dit is alleen voor de Über Windows User of voor Meneer Gates, want er staan zoveel wazige dingen tussen, dan kun je net zo goed c:\windows in de prullebak gooien :P

Tenzij je echt goed weet wat er hoort te staan en wat niet kun je dit doen, maar anders kan het een gevaarlijk werkje worden.

Een andere optie is: Je computer opnieuw instaleren, een back-up maken en elke keer als er wat fout gaat de back-up erover gooien. Heeft m'n PC al meerdere malen gered van de sloop :P
Oud 16-08-2004, 01:21   #13 (permalink)

Standaard

Dat val wel mee, standaard zitten er maar een paar in. Mijn XP hier bv heeft maar 2 objecten in staan. En ze zijn in weze niet van kritisch belang.
coorz is offline  
Discussie gesloten
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.