Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 11-08-2004, 18:22   #1 (permalink)

Standaard doom3

Zijn er hier nog meer mensen die deze game al hebben gespeeld? Ik ben d3 nu 2 dagen aan het spelen en het is wel wat ik er ongeveer van verwacht had. Het komt op mij een beetje over als een uitgebruide tech-demo. Grafish ziet het er allemaal goed uit en het loop bij mij nog redelijk soepel op 1024/high (shadow uit). De maps zijn vooral een beetje door gangen heen lopen en er is bijna niks interactiefs bij. Die monsters zijn wel vet en soms schrik je ook wle alleen na een tijdje kan je wel voorspellen wanneer ze komen en dan schrik je niet echt meer. Je hoeft ook niet echt goed te kunnen gamen want omdat alles bijna alleen maar in kleine gangetjes is hoef je alleen maar zoveel mogelijk rechtuit te knallen en dan is het onmogelijk dat je wat mist.

Als je goede gfx en een -enge- game wil dan is d3 wel goed alleen overal vind ik de game geen 55euro waard want de MP stelt niks voor en de replay valau is ook 0. Zelfs als je de game nog niet uit heb word het af en toe een beetje saai omdat drie kwart van de maps de hele tijd alleen maar gangetjes zijn die op elkaar lijken met af en toe een kamer.
Oud 11-08-2004, 18:29   #2 (permalink)

Standaard

Ik kan niks anders zeggen dan dat het spel gewoon kick ass is, maar das voor iedereen verschillend...
Citaat:
Zelfs als je de game nog niet uit heb word het af en toe een beetje saai omdat drie kwart van de maps de hele tijd alleen maar gangetjes zijn die op elkaar lijken met af en toe een kamer.
Doom1 nooit gespeeld? Was ook gangetje in gangetje uit...Ik ga hem zeker kopen (als hem keer kan vinden in de winkel )
Oud 11-08-2004, 18:34   #3 (permalink)

Standaard

Ja maargoed doom1 is een heel ander verhaal, doom3 heeft als verniewing alleen de gfx. Dan vind ik dat je daar ook wel mooie maps bij moet maken eigelijk. Ik vind far cry grafisch niet veel onderdoen voor d3 maar daar had je wel grote mooie levels.
Oud 11-08-2004, 18:58   #4 (permalink)

Standaard

Och, graphics ownen, gameplay is een beetje te eentonig though.
Voor mij dus gaat-wel.
Oud 11-08-2004, 20:06   #5 (permalink)

Standaard

Beetje eentonig.. Maar erg leuk spel vind ik...
Graphics zijn erg mooi, maar toch vind ik Farcry mooier.
Rich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-08-2004, 22:41   #6 (permalink)

Standaard

Het principe van de Doom serie is erg eentonig, maar bij Doom3 word dit verholpen door de fantastische graphics en de perfecte sweer! Ik schrik me telkens helemaal de pl*uris, vooral om 03:00 met me 5.1 op een leuk volume.
Wanneer komt hij eik uit in NL? Want ik wil hem echt persee kopen, okal heb ik hem al bijna uitgespeeld.
TreboR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-08-2004, 22:56   #7 (permalink)

Standaard

Hij zou ergens rond de 13de komen
Oud 11-08-2004, 23:07   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rich
Beetje eentonig.. Maar erg leuk spel vind ik...
Graphics zijn erg mooi, maar toch vind ik Farcry mooier.
Idd, opzich zijn de graphics van doom 3 mooier. Maar ik vind Far Cry ook mooier omdat de locaties veel uitgebreider zijn dan de smalle gangetjes in doom. Ook de setting van Far Cry spreekt mij veel meer aan.
Oud 12-08-2004, 00:23   #9 (permalink)

Standaard

Ik denk dat far cry grafisch niet onderdoet voor d3 en ik denk dat als je de d3 models in far cry zou kunnen zetten dat de kwaliteit dan wel ongeveer hetzelfde is. Wat doom3 zo mooi laat lijken is de belichting. Al vind ik de belichting ook een beetje gehyped, ja het ziet er prachtig uit en het is realtime maar je heb nog steeds of donker of licht geen schemer ofzo.

Ik vind het jammer dat de levels zo eentonig zijn en als je er over nadenkt kan je ook zo voorspellen waar de monsters komen en met al die gangen kan je ook niet lekker van afstand schieten het is allemaal van dichtbij knallen zonder mikken (is ook niet nodig). Ik vind het ook jammer dat er niks interactief is in de levels. Maargoed dat is een keuze die Id heeft gemaakt, ruimte (en daarmee ook een hoop gameplay en spel plezier) opofferen voor belichting effecten.
Oud 12-08-2004, 00:32   #10 (permalink)

Standaard

De licht effecten zijn juist gaaf. Als je bijvoorbeeld in een hele donkere gang ben, en je ziet van die helegrote blauwe lichtgevende (?) experiment buizen ronddraaien, das heel tof. En dit is ook het eerste spel waar ik de zaklamp echt moet gebruiken, ik kijk echt in elk donker hoekje of gangetje. En het blijf onvorspelbaar, mede omdat er ook monsters achter je komen, etc. IMO een heel vet spel!

Offtopic:
Net was ik vergeten wat fannetjes aan te zetten, freezed het beeld voor ongeveer een minut, kijk ik in windows en zie ik dat me GPU 124 graden is en het geheugen op me videokaart 77.
Oud 12-08-2004, 09:26   #11 (permalink)

Standaard

De lichteffecten zijn ook mooi (en helemaal met die eene mod, alleen is het spel dan meteen onspeeldbaar) alleen er werd gezegd dat het helemaal revolutionair was enzo maar ik zie nogsteeds geen overgang van licht naar donker.
Oud 12-08-2004, 13:02   #12 (permalink)

Standaard

Doom3 word al lekker afgezeken...
Zit net tijdens het ontbijt de plaatselijke krant te lezen, zie ik dit artikel. Gek he, dat games zo in een kwaat daglicht komen te staan.
Oud 12-08-2004, 13:25   #13 (permalink)

Standaard

Ik vind doom 3 echt een goed spel.De mensen die opgegroeid zijn met de doom games ( zullen er wel enkele zijn ) wisten dat ze zich aan zulk een spel moesten verwachten , zeker als je weet dat Jhon Carmack meegewerkt heeft.Far cry is leuker maar ik vind niet dat je doom 3 als een matig spel kunt beschouwen , het is gewoon een goed spel imho !
Nillie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2004, 13:31   #14 (permalink)

Standaard

Ze kunnen zoveel zeggen wat ze willen... Ik Koop hem lekker.. De mensen die games na gaan lopen doen sporen gewoon niet, en daar kunnen de game makers niks aan doen...
Oud 12-08-2004, 13:48   #15 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tress
Ze kunnen zoveel zeggen wat ze willen... Ik Koop hem lekker.. De mensen die games na gaan lopen doen sporen gewoon niet, en daar kunnen de game makers niks aan doen...
Sporen gewoon niet? :P

Ik denk wel dat vastligt of je beinvloed word door geweld in spellen of niet, maar dat is met films ed. net zo.
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
doom3 ??? jmw Area 1337 3 24-10-2006 21:22

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.