Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 31-07-2004, 14:25   #1 (permalink)

Standaard Microfoon instellingen tool

Ik zoek een tooltje waar ik op elke windows pc het microfoon volume kan regelen en die niet afhankelijkis van een onboard chip of geluidskaart. Dit in verband met m'n clan, de members krijgen hun microfoon niet goed ingesteld en in windows blijken te veel verschillende tools en vensters te zijn om alles goed te krijgen.

Ik kan niks vinden op google, alleen maar Nforce programma's en hier en daar een Creative proggie maar ik kan niet van mijn clan verwachten dat ze allemaal een Soundblaster live kopen.
Oud 31-07-2004, 17:14   #2 (permalink)

Standaard

Als je rechts klikt op het speakertje in de taakbalk dan klik je op "volume regeling openen" (o.i.d. --> ik heb W2K Pro Engels erop staan dus de benaming kan iets anders zijn), daar kun je ook het volume voor de MIC instellen.
Als MIC niet in het lijstje staat moet je ff in "opties" en dan "eigenschappen" aanklikken, dan krijg je een lijstje te zien en daarin moet je MIC aanvinken.
KILLorBE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-07-2004, 20:03   #3 (permalink)

Standaard

Weet ik alleen dat helpt niet
Want dan is bij mij bijvoorlbeeld mn Nforce Soundstorm aan et overrulen. Bij een ander wel weer wat anders.
Oud 31-07-2004, 20:33   #4 (permalink)

Standaard

Volgens mij is de meest simpele oplossing dan een hardwarematige oplossing (potmeter van 10K ofz, kun je het geluid ook tijdens het spel instellen.
Oud 31-07-2004, 20:44   #5 (permalink)

Standaard

Ik geef toe, de startpost is niet helemaal volledig.
Sommige mensen kraken en sommige hebben heel veel ruis en slechte verstaanbaarheid.
Bij anderen hoor ik weer echo. Dit is allemaal te verhelpen met geluidsregeling als je mij vraagt. En daarom zoek ik een simpel programmaatje.
Oud 31-07-2004, 21:13   #6 (permalink)

Standaard

Dan is het heel simpel:
Kraken: Oversturing van de MIC (een vriend van mij heeft daar ook een handje van als ik met hem aan de telefoon spreek, de telefoon (MIC) zo goed als in z'n strot duwen), met als gevolg dat ie niet te verstaan is. Of het komt door een slechte verbinding van de mini jack.

Ruis: De MIC (te) ver open hebben staan en te ver van hun mond.

Echo: Een losse MIC en speakers gebruiken, en/of door reflectie in de kamer hoor je het vaker.

Er zijn meerdere varianten, alle 3 kunnen op meerdere manieren ontstaan, de 3 die ik hierboven heb genoemd zijn de meest voorkomende.

Dit zal iedereen persoonlijk op moeten lossen, meestal zullen zij daar zelf geen last van hebben omdat anderen het goed voor elkaar hebben (Zij horen je dus perfect, maar andersom is het zwaar kloten).

Kicken die hap is mijn devies :P
Oud 31-07-2004, 21:31   #7 (permalink)

Standaard

Nee ik zit pas een week in de clan dus was ik nog niet van plan
Oud 31-07-2004, 21:35   #8 (permalink)

Standaard

De instellingen kan je instelle bij de opties van de software van je geluidskaart. Niet die va nwindows, maar die je bij je mobo (onboard sound) of geluidskaart kreeg.
^n0c3r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-07-2004, 22:52   #9 (permalink)

Standaard

Via onboard sound heb je 9 op 10* nix anders dan windows spul.

Ok wat moet men doen:
Eerst ff een fabeltje uit de wereld helpen: je onboard sound is te bout om ruisloze weergave te krijgen, je kan hem overigens wel optimaliseren

OK daar gaan we:

Volume regeling openen

Opties

Eigenschappen

Volume aanpassen voor OPNEMEN!!!!!!

Voor de rest kan jij niks anders met instellingen doen, dan daarmee de opname instellingen regelen. Het gaat dan gewoon om hun setup, en hoe zij de mic hanteren.

Echo krijg je idd door reflecties, niet door speakers. Door speakers krijg je feedback [dat je je zelf dubbel hoort, echo is iets heel anders.. Bij echo hoor je jezelf meerdere keren, maar telkens ontbreekt er een stuk van wat je zegt, feedback hoor je alles precies, maar bv 1 sec trager.], soms zelf een feedback lus [kötpieptoon ]

Ruis: like i said niks aan te doen, dan betere kwaliteit mic nemen en betere geluidskaart. Ik kan hier wel tips over geven, maar die zijn niet rendabel genoeg voor de gamers.

Wat je het beste kan doen:

Mic niet te ver, [halve meter] en zeker niet te dicht [in je keel] houden. ong 10 tot 20 cm afstand is netjes. En NIET gaan schreeuwen naar die mic. Dan overstuur je de hap en krijg je hardcore geluiden .
Mic niet in stralings bereik van je speakers houden [klinkt vaag, maar dit lost die feedbacklus op ]. En speakers NIET TE HARD!! zetten.
Oud 1-08-2004, 10:21   #10 (permalink)

Standaard

We moeten ook met hoofdtelefoon. Teamspeak houdt je spraak op 1 geluidsniveau of je nou screeuwt of fluistert. Maar als iemand fluistert en hij heeft een beetje ruis, wordt die ruis mee versterkt
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beeld instellingen prog Rush Software Junkies 4 9-12-2006 15:42
Internet valt weg door microfoon Cyborg Hardware Junkies 2 4-06-2005 12:04
Instellingen eigenschappen internet explorer Daffy_Duck Software Junkies 0 4-12-2004 19:20
Email instellingen Spike CaseJunkies Support en Feedback 0 14-05-2004 20:31
Outlook express instellingen Energizer Software Junkies 2 24-06-2003 19:47

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.