Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 10-07-2004, 19:54   #1 (permalink)

Standaard 2 vraagjes ( Raid / netwerk protocol)

Ten eerste:

Ik wil over een poosje nog een SATA HDD kopen, en die met degene die ik al heb in Raid 0 laten draaien.

Is het mogelijk om een backup te maken van mijn huidige schijfinhoud met Norton Ghost, die op een andere pc te zetten, dan harde schijf formatteren, raid 0 array maken, en de ghost weer terug te schrijven?

Want in principe kan het volgens mij gewoon, omdat de drivers voor mn sata raid controller al geinstalleerd staan, moest ik doenbij de installatie van Windows XP.
Dus wordt windows XP gewoon "wakker" en komtie der achter dat de schijf ineens 240 GB is geworden, winXP ziet de hele array toch al één grote schijf?

Ten tweede:

Ik zoek een protocol voor op m'n netwerk zodat ik aan een map een codewoord kan geven, en zonder die code komen ze die map ook niet in. Dus op de Windows 98 manier.

Mag ook een programma zijn die externe pc's toegang geeft tot bepaalde mappen, zolang ik op een externe pc maar met het Windows ingebakken "Mijn netwerklocaties" kan werken. Ik wil geen FTP server gaan draaien op elke pc in m'n netwerk.
Tegelijkertijd moet de map wel zichtbaar blijven, ook al zitten de computers niet in 1 werkgroep of domein.

Nu kan ik op m'n netwerk vaak zat bij de ene pc helemaal geen gedeelde map op een andere pc zien, ook al staat die wel gedeeld en staan m'n netwerkinsteliingen gewoon goed volgens mij.
Dit moet op windows 98, windows 2000 en windows XP werken.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Raid-0 instellen? SaphuA Hardware Junkies 8 13-05-2005 11:07
RAID (S-ATA) probleem :( mir4dor Software Junkies 13 23-12-2004 09:42
1gbps netwerk verbinding parralel op een 10mbps netwerk? Freakazoid Software Junkies 12 25-11-2003 18:42
raid-0 Mr. Neo Hardware Junkies 9 17-09-2003 21:29

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.