Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 7-07-2004, 20:16   #1 (permalink)

Standaard Oleaut32.dll en messenger fout

Straks wilde ik een cd rippen maar tijdens dit liep mijn pc vast; Weer opnieuw opgestart geeft hij de volgende fout:

msnmsgr.exe - Ordinaal niet gevonden

-----Kan de ordinaal 176 niet vinden in DLL-bestand OLEAUT32.dll

wanneer ik windows messenger opstart krijg ik de foutmelding dat ordinaal 77 niet gevonden is

Nu eens rustig MSN Messenger erafgegooit en weer opnieuw geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde probleem; Een andere oleaut32.dll bestand er over heen kopieren gaat niet omdat het in gebruik zou zijn door een programma; denk explorer.exe; Heeft iemand dit al ooit gehad en heeft die misschien een geweldig oplossing of is het gewoon hopeloos en heb ik opnieuw een bijzondere fout
Oud 7-07-2004, 20:56   #2 (permalink)

Standaard

Ten eerste, waarom rip jij een cd?

En ten tweede, geef nog een beetje meer informatie, welke windows, welke msn? Je kunt trouwens proberen dat bestand in veilige modus (F8 tijdens het opstarten van windows) te kopieren, of nog beter, in dos, als je windows 98 oid gebruikt.
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-07-2004, 21:41   #3 (permalink)

Standaard

Mja sorry was verder wat info maar erbij vergeten te zetten >D

Ik gebruik Windows XP; gewoon de standaard versie vanaf de allereerste cd zonder upgrades oid.

Van MSN Messenger had ik eerst versie 6.2; Daarna heb ik de versie voor 6.2 geinstalleerd van de laatste update had ik geen .exe bestand omdat hij deze automatisch update en ik neit weet waar hij deze update neer zet. Van windows messenger gebruik ik de allerlaatste versie: versie 4.7
Wat ik me verder afvroeg... Kan het geen kwaad om er een andere oleaut32.dll bestand neer te zetten omdat dat bestand per computer toch verschillend is?

En de reden voor het rippen is omdat anders m'n cd-rom drive steeds vol is met een cd :P
Oud 8-07-2004, 11:37   #4 (permalink)

Standaard

Je gebruikt Windows messenger en MSN messenger?
Dan zou ik Windows messenger er eerst afgooien.
$pA$tiC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-07-2004, 11:48   #5 (permalink)

Standaard

Nee als je windows messenger eraf gooit werken bepaalde functies van msn messenger niet meer, temminste dat is zo bij mij.

Die file zou overal het zelfde moeten zijn, download hem gewoon ergens of vraag hem aan iemand.
Eergassie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-07-2004, 13:02   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door $pA$tiC
Je gebruikt Windows messenger en MSN messenger?
Dan zou ik Windows messenger er eerst afgooien.
Ik gebruik normaal gesproken alleen MSN messenger maar probeerde nu even windows messenger maar deze heeft ook een fout met dit bestand dus het maakt vrij weinig uit

@ Eergassie dat klopt misschien wel maar heb al een oleaut32.dll bestand gekregen van iemand anders maaar dat bestand van die vriend van me was 550 Kb endat van mijn eigen is maar 490 Kb dus dat probeer ik liever nog niet. Of ik wacht er in ieder geval liever nog even mee.

Heb trouwens nog even gekeken naar een oleaut32.dll bestand van iemand anders en daar was het ook rond de 550 Kb dus misschien dat er iets uit het bestand is verwijdert? Na ja ik wacht er evengoed nog even mee
Oud 8-07-2004, 14:04   #7 (permalink)

Standaard

aha zo, alleen als ik windows messenger eraf gooi werkt alles nog gewoon hoor.
Tenzij ik nog niet heb uitgevonden wat dna niet meer zou moeten werken

Mod-Break

Vriedelijk verzoek om je spelling / hoofdletter en leestekengebruik iets bij te schaven.
Lees ook dit even door.

Ruben - Strakke-Wappie
$pA$tiC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-07-2004, 15:03   #8 (permalink)

Standaard

Heb zonet toch maar het bestand proberen te overschrijven maar zelfs in veilige modus lukt dit niet. Ook heb ik op advies de laatste VB runtimes geinstalleerd maar dit maakt nog geen verschil. Wat ik wel zie is dat de ene versie van het bestand waar hij niet werkt het versie 2.2 is en op de andere 3.5 oid dit is dus waarschijnlijk de fout. Maar hoe los ik dit op.
Oud 8-07-2004, 15:10   #9 (permalink)

Standaard

Als je in FAT32 gepartitioneerd hebt zou je vanaf een windows 98 cd kunnen booten, zodat je in de dos-prompt komt en het daar proberen.
Oud 12-07-2004, 13:20   #10 (permalink)

Standaard

Mja beetje laat. Maar hoe moet ik dat dan uitvoeren in MsDos. Het zal iets zijn in de richting van copy oleaut32.dll maar verder als dat kom ik niet. Verder lukt het wel
Oud 12-07-2004, 13:38   #11 (permalink)

Standaard

Btw, een tip voor idereen <u>zonder</u> Windows Messenger:

Download NIET de versie 5 van windows messenger van M$.com, dat is me toch een buggy programma Hardstikke interactief met MSN messenger, zonder dat je dat wil, en allerlei 'spelletjes' enzow hele rare toepssingen.. vaag
Spike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-07-2004, 15:43   #12 (permalink)

Standaard

copy [bron]\oleaut32.dll [doel]

Dan krijg je uiteindelijk dus iets van: 'copy d:\mijn documenten\oleaut32.dll c:\windows\system32\'.
Oud 13-07-2004, 18:49   #13 (permalink)

Standaard

Dankjewel het is gelukt! Nu kan ik weer op msn + windows messenger zonder een format; tnx!
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows Live Messenger 8 Carpento Software Junkies 7 21-06-2006 08:58
MSN messenger virus?? DJD xtreem Software Junkies 7 10-05-2005 22:16
Windows messenger [ Help! ] GoTMoRe Software Junkies 9 22-12-2004 23:34
MSN Messenger 6.2 en Windows Media Player 10 (beta) jensen Software Junkies 19 30-04-2004 09:03
Messenger Norden Software Junkies 12 29-03-2004 20:13

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.