Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 28-06-2004, 18:32   #1 (permalink)

Standaard spelletjes spelen over het netwerk

Hey,

Ik had een vraagje over het spelen van spelletjes over het netwerk. Ik heb hierover gehoord dat je daarvoor speciale software moet installeren maar ik kan nergens vinden wat voor software het is en hoe het werkt en waar ik het kan vinden. Ik hoop dat jullie me met dit probleem kunnen helpen.

mzzl bart,
bartjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-06-2004, 18:41   #2 (permalink)

Standaard

Hey Bartjes,

allereerst welkom op CJ!

Normaal kun je gewoon via het netwerk spelen met het spel zelf en hoef je hier geen extra software voor te installeren. Als je in de multiplayer van een spel zit, kun je meestal kiezen om servers te zoeken op internet of LAN.

Als je het over specifieke spellen hebt of andere dingen niet willen lukken, moet je dit even in je startpost erbij zetten.
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-06-2004, 20:41   #3 (permalink)

mir4dor's schermafbeelding

Standaard

Welkom ook...

Idd, volgens mij kun je bijna elk spel op LAN spelen, je kunt zelfs een clone -cd gebruiken samen met het origineel....(of zit ik fout..... )
mir4dor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-06-2004, 09:32   #4 (permalink)

Standaard

Als je via netwerkt wilt spelen ( lan zoals al werd genoemd ) dien je netbeui en het ipx protocol voor je netwerkkaart te installeren.
War Lord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-06-2004, 09:56   #5 (permalink)

Standaard

Nee, bij recente spellen hoef je geen IPX meer te gebruiken, en netbui zit zelfs al niet meer in winxp zonder dat je hem van de cd haalt.

Alleen de oude spellen gebruiken nog IPX, het is nu bijna allemaal TCP/IP, en dat is een standaardprotocol.
Eergassie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-06-2004, 11:20   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eergassie
Nee, bij recente spellen hoef je geen IPX meer te gebruiken, en netbui zit zelfs al niet meer in winxp zonder dat je hem van de cd haalt.

Alleen de oude spellen gebruiken nog IPX, het is nu bijna allemaal TCP/IP, en dat is een standaardprotocol.
Netbeui gebruik je amper nog ja dat klopt, maar soms bij oude spellen werkt ipx nog wel eens.
War Lord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-06-2004, 12:09   #7 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Op grote LAN-party's wordt IPX/SPX zelfs geblokkeerd in de switches omdat het anders al snel het hele netwerk plat gooit. (een computer met IPX/SPX zendt regelmatig een bericht naar alle computers in het netwerk om te laten weten dat hij er nog is en als 300 pc's dat gaan doen dan kost dat nogal wat bandbreedte)
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-06-2004, 17:46   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Op grote LAN-party's wordt IPX/SPX zelfs geblokkeerd in de switches omdat het anders al snel het hele netwerk plat gooit. (een computer met IPX/SPX zendt regelmatig een bericht naar alle computers in het netwerk om te laten weten dat hij er nog is en als 300 pc's dat gaan doen dan kost dat nogal wat bandbreedte)
Klopt IPX/SPX is een schreeuwend protocol. Dat houdt in dat het constand schreeuwt: Hier ben ik, Hier ben ik. TCP/IP is al ruim twee jaar standaard voor spellen. En IPX is tegenwoordig not done.
Fleppuhstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-06-2004, 17:54   #9 (permalink)

Standaard

IPX is een protocol dat in Novell gebruikt werd, maar zelfs die zijn al volledig over naar TCP/IP. Je hoeft dus verder niks op je pc te installeren, alleen de game zelf. (Let er wel even op dat je firewall problemen zou kunnen geven)
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Minimum eisen aan laptop om spellen te kunnen spelen. tonyspelt Hardware Junkies 16 18-06-2007 12:34
Ken geen games meer spelen PTR Software Junkies 16 16-01-2004 16:23
Spelletjes op internet Snoozer Area 1337 2 29-11-2003 11:22
1gbps netwerk verbinding parralel op een 10mbps netwerk? Freakazoid Software Junkies 12 25-11-2003 17:42

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.