| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 22 juni 2004 Locatie: Roosendaal
| Hey, Ik had een vraagje over het spelen van spelletjes over het netwerk. Ik heb hierover gehoord dat je daarvoor speciale software moet installeren maar ik kan nergens vinden wat voor software het is en hoe het werkt en waar ik het kan vinden. Ik hoop dat jullie me met dit probleem kunnen helpen. mzzl bart, |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 maart 2003 Locatie: Lemiers
| Hey Bartjes, allereerst welkom op CJ! Normaal kun je gewoon via het netwerk spelen met het spel zelf en hoef je hier geen extra software voor te installeren. Als je in de multiplayer van een spel zit, kun je meestal kiezen om servers te zoeken op internet of LAN. Als je het over specifieke spellen hebt of andere dingen niet willen lukken, moet je dit even in je startpost erbij zetten. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Nee, bij recente spellen hoef je geen IPX meer te gebruiken, en netbui zit zelfs al niet meer in winxp zonder dat je hem van de cd haalt. Alleen de oude spellen gebruiken nog IPX, het is nu bijna allemaal TCP/IP, en dat is een standaardprotocol. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 20 december 2003
| Citaat:
| |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Op grote LAN-party's wordt IPX/SPX zelfs geblokkeerd in de switches omdat het anders al snel het hele netwerk plat gooit. (een computer met IPX/SPX zendt regelmatig een bericht naar alle computers in het netwerk om te laten weten dat hij er nog is en als 300 pc's dat gaan doen dan kost dat nogal wat bandbreedte)
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 februari 2003 Locatie: Haarlem
| IPX is een protocol dat in Novell gebruikt werd, maar zelfs die zijn al volledig over naar TCP/IP. Je hoeft dus verder niks op je pc te installeren, alleen de game zelf. (Let er wel even op dat je firewall problemen zou kunnen geven)
__________________ Everything that has a beginning has an end.... [The Matrix - Revolutions] |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Minimum eisen aan laptop om spellen te kunnen spelen. | tonyspelt | Hardware Junkies | 16 | 18-06-2007 12:34 |
| Ken geen games meer spelen | PTR | Software Junkies | 16 | 16-01-2004 16:23 |
| Spelletjes op internet | Snoozer | Area 1337 | 2 | 29-11-2003 11:22 |
| 1gbps netwerk verbinding parralel op een 10mbps netwerk? | Freakazoid | Software Junkies | 12 | 25-11-2003 17:42 |