Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 14-06-2004, 19:01   #1 (permalink)

Standaard [BSOD] bad_pool_caller

Oke ik heb een nieue probleem. Ten eerste, vergeef me voor de spelling en alles, maar ik zit nu op een oude computer waarvan het toetsenbord niet goed werkt.

Dan het probleem, ik heb sinds vandaag een BSOD, na het opstarten van Windows XP Home. Alles gaat prima, het Windows laad scherm gaat goed, maar net voordat ik mijn wachtwoord in moet gaan typen, gaat het mis. De vervelende BSOD verscheint. Met allerlei informatie, die niet tot nauwelijks te lezen is (halverwege de foutmelding gaat de normale tekst over in vreemde tekens).

Ik heb niets aan mijn instellingen veranderd of wat dan ook. Gisteravond de PC uitgezet, en vanochtend wilde hij niet meer aan. Veilige Modus werkt ook niet, die gaat ook in de fout. Laatste goede configuratie werkt ook al niet meer.

Zelfs Xp opnieuw installeren gaat niet! Nadat hij de schijven gecontroleerd heeft komt de error er WEER! Gelukkig heb ik mijn gegevens kunnen backuppen, met een XP PRO installatie op een andere partitie. DUs ik kan nog wel de schijf op komen, zonder problemen.

ZOeken op GoT leverde niets op, net als de search hier, en Google verwees me naar oplossingen waarvoor ik eerst in XP moet zijn (Veilige Modus).

Valt er hier nog wat aan te redden?
Oud 14-06-2004, 19:13   #2 (permalink)

Standaard

Bad pool caller, dat kan verschillende dingen zijn, mischien bevatten je harde schijven wel bad clusters? Scan ze even met een tooltje, de meeste fabrikanten hebben wel iets.
Soms ligt het ook aan drivers maar dat gebeurt dan meestal niet tijdens de setup.
Eergassie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-06-2004, 19:19   #3 (permalink)

Standaard

Oke heb alles gescant, ok met XP PRO even alle schijven nagelopen met CHECKDISK, en het Seatgate Tooltje er op los gelaten (vanmiddag al gedaan). Was niet de moeite om dat te melden omdat ik via XP PRO wel op mijn C schijf kan.

DUs de schijf is niet kapot, heb ergens gelezen dat het het geheugen kon zijn, dat is getest (SisSoft Sandra?) en gaf geen fouten. Kan ook haast niet want XP PRo draait als een zonnetje.

En dan het driver probleem, er wordt gezegd dat er dan een probleem is met de drivers en de IRQ request, maar ik kan niet eens mijn XP Home inkomen, dus hoe kan ik dat dan veranderen? EN dan is er een patch, Q265879, maar die kan ik niet installeren.

Best wel vreemd, de BSOD wordt gegeven voordat ik in Xp kom, en MS zegt dat ik dan maar een patch moet installeren. Gaat ook zo lekker

Oud 14-06-2004, 19:37   #4 (permalink)

Standaard

www.memtest86.com

tooltje downloaden en installen op je floppie, et lijkt dan alsof je floppie niet goed gegaan is maar dat hoort.

dan in je gare pc en rebooten
Lekker 3 uur laten staan en je weet of je mem kapot is.

Als dat niet helpt gewoon een bootflop maken bij www.bootdisk.com en gewoon formatten.
Oud 14-06-2004, 19:40   #5 (permalink)

Standaard

Is het geheugen niet, andere installatie van XP draait lekker (pfffffffffffff laatste keer dat ik dat ga zeggen hoor).

EN dan nog wat, heb geen floppy/diskette drive

DUs, toch bedankt voor je hulp...
Oud 14-06-2004, 19:58   #6 (permalink)

Standaard

Al geboot met minimale hardware? Hang je schijf eens aan een ander mobo, wissel toch 't geheugen eens. Als een nieuwe install van windows niets oplost, moet je toch eerst je hardware checken.

Trouwens, dat floppy drive probleem had ik ook. 4 pc's hier staan, geen enkele met floppydrive. Hou gewoon je vrienden/kennisenkring in de gaten en scoor wat schroot-pc's. Na een half jaar ofzo was ik helemaal voorzien. Zit trouwens ook wel eens een grafische pci kaart in.
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2004, 13:58   #7 (permalink)

Standaard

Gedaan, maar, alles draait perfect met een ander OS op dezelfde PC/schijf enz enz. Dan lijkt het me toch sterk dat eht de hardware is...
Oud 16-06-2004, 19:22   #8 (permalink)

Standaard

Oke, ik heb zelf wat zitten onderzoeken.

Nu is het zo, dan mijn Windows XP HOME niet goed opstart. Ik krijg nu een schijfcontrole van schijfje E: en daarna slaat hij vast met de BSOD bad_pool_caller.

Nu is het zo dat ik XP PRO op de D: schijf heb staan. Daar is het vage, dat hij mijn E: schijf niet herkent! (die PRO staat er al wat weekjes op).

Nu zat ik zo te denken, er zal wel iets mis zijn met de E: schijf? Vreemd genoeg, heb ik geen idee hoe ik kan zien of er wat mis is met de E: schijf. In een andere PC hangen gaat niet wat het zijn patities op 1 fysieke schijf!

Ik denk dus dat mijn PC vastloopt op de E: schijf, aangezien hij tijdens een frisse installatie ook vast loopt tijdens het installeren van XP, NADAT hij de schijven gaat controleren.

Even de indeling voor de duidelijkheid:

Citaat:
SCHIJF: 160 GB SEAGATE

C: NTFS (70GB)
D: NTFS (70GB)
E: FAT32 (20 *GB)
(*=deze getallen kloppen niet, de schijf is niet helemaal ingedeelt, er kan wat afwijken van wat ik hier zeg)

Ik denk slim te zijn, en ik wil mijn E: schijfje formatteren. Zou dat werken? Geen idee. Ik ben in de war gebracht door FDISK.

Bij de opstart geeft hij aan dat ik iets met J of N moet doen, het heeft ermee te maken dat beide NTFS schijven even groot moeten zijn? Nou dat zijn ze dus ik kies voor de standaard optie: JA

Dan kies ik ervoor om de partities weer te geven:

Citaat:

PARTITIE: STATUS: TYPE: GEBRUIK:

1 A NTFS 50%
2 EXTDOS 50%
Opzich niets mis mee of wel? Dan geeft hij aan dat er EXTDOS partities aangemaakt zijn, en of ik die ook nog wil weergeven. Natuurlijk...

Citaat:

ST. VOLUMENAAM MB SYSTEEM GEBRUIK

C: RECOVER 6001 FAT32 8%
Dan nu mijn vragen.

Zou het kunnen dat mijn E: schijf deze BSOD veroorzaakt? Het valt wel op dat het steeds is na schijfcontrole he...
Waarom werd mijn E: schijf nooit weergegeven op XP PRO? Ik heb het altijd al geweten, maar ik stoorde me er nooit aan. Is dit een fout van XP of zat deze BSOD er al langer aan te komen?
Zou het helpen om de E: schijf te formatteren?
Waarom blijft XP HOME laden met de melding dat er schijven gecontroleerd moeten worden? Met namde de E: schijf.
Hoe moet ik nu mijn E: FAT32 schijf formatteren?
Heeft iemand anders nog een idee / oplossing?

Dank u!
Oud 17-06-2004, 09:03   #9 (permalink)

Standaard

Probeer dit eens.
Ga naar windows xp instaler of fdisk.
Verwijder je partities zodat je weer de volle 160 gb hebt.
Formateren op fat niet de snelle versie.
Probeer dan windows weer overnieuw te instaleren.
Ik weet niet of het helpt maar het is het proberen waard.
Oud 17-06-2004, 09:56   #10 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Misschien heb je hier nog wat aan:

Linkje
Oud 17-06-2004, 12:44   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door black magic
Probeer dit eens.
Ga naar windows xp instaler of fdisk.
Verwijder je partities zodat je weer de volle 160 gb hebt.
Formateren op fat niet de snelle versie.
Probeer dan windows weer overnieuw te instaleren.
Ik weet niet of het helpt maar het is het proberen waard.
Dan ben ik alles kwijt. Dat is het hem juist...
Oud 19-06-2004, 00:27   #12 (permalink)

Standaard

Sublieme XP site: http://www.jsifaq.com
ontopic over je BAD_POOL_CALLER: http://www.jsifaq.com/subk/tip5200/rh5224.htm
Klinkt als een slechte 3rd party device driver. Als je in XP kan komen onder safe mode, dan vanaf de RUN: sigverif.exe draaien. Opties 'zoeken naar andere bestanden zonder digitale handtekening' aanzetten an zoeken op de hele boot partitie.
coorz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2004, 00:27   #13 (permalink)

Standaard

Kom XP HOME niet meer in via veilige modus... Helaas
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BSOD elke dag LaZeR Hardware Junkies 15 5-04-2007 01:29
Onleesbaar BSOD tijdens heftige scene van Max Payne 2 Freakazoid Software Junkies 19 22-10-2003 11:21
BSOD Tijdens spel joost_mod Software Junkies 15 22-09-2003 20:40

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.