| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 november 2003 Locatie: Assen
| Ik wil hier een ftp server draaien met in totaal 4hdd's samen een krappe 13gb. Nu is dat beetje onhandig als je die allemaal wil sharen met een ftp server. Dus had ik van een vriend gehoord dat je van meerdere hdd's 1 kan maken. Maar ik weet niet hoe. En die vriend ook niet... Met FDISK wil niet. Heb ik al een keertje geprobeerd. Of het moet wel zo goed verstpt zijn. |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Putten
| Citaat:
__________________ http://www.permafrost.cc | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Dus ik ben wat ik ook doe, me windows kwijt die nog op 1 van die hdd's staat? Dat is juist niet de bedoeling aangezein er maar 4ide poorten zijn. met 4hdd's. En ik heb alle 4 nodig. En je hebt cd-rom speler nodig om win te instaleren. Of kan iemand voor mij win 98 op 500 diskette''s reglen. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Putten
| Citaat:
![]() kun je niet ergens een usb cdrom-speler fixen?
__________________ http://www.permafrost.cc | |
| | |
| | #6 (permalink) | ||
| Citaat:
Omdat je van die 4hdd's 1 maakt. Kun je er niet daarna eentje uitroppen en vervangen voor een cd-rom spelen. Of kun je ook win over een netwerk instalren? | ||
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Maar omdat nog weg te geven ( zo'n nieuwe raid kaartje dan ) heb ik geen zin aan. AMD K6-II 350mhz ist. dus... | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Met PMP kan je geen RAID setup maken. Dus je kan niet meerdere disken aan elkaar knopen zodat ze door het OS al 1 hdd worden gezien. In de FAQ staat een uitgebreide uitleg over RAID. Om 4 disken tot 1 grote disk te maken zou je RAID 0 of JBOD moeten draaien. Alleen zodra en 1 schijf kapot is, is de indeling op alle schijven corrupt. Verstandiger is om een server een RAID 1 setup, of een RAID 5 setup te laten draaien. Dan kan je rebuilden mocht er een schijf kapot gaan.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 juni 2003 Locatie: Hoofdstad van N-H
| Is het niet goedkoper om 1 grote HDD te gaan kopen? Om voor 4 schijven 1 schijf te maken ter grote van 13GB ![]() Dan is het goedkoper om 1 (nieuwe) HDD te gaan kopen. Om daarvoor nou een xtra kaartje te gaan kopen, lijkt me niet effectiever dan een nieuwe HDD aanschaffen. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 augustus 2003 Locatie: Zeeland/Axel
| Lijkt mij ook beter, kijk is bij marktplaats ofzo voor een 20gb-er ofzo.
__________________ Amd 64 X2 4400+ @ 2.5 Ghz <> Asus A8n Sli Deluxe <> Ocz 4x 512 DDR Dual Channel Ram <> 1x Xfx 8800GTS 320MB |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Ik zoek marktplaats wel ff af. | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Als het goed is kan je dit ook met Windows 2000/XP Pro doen. Je moet dan op 1 schijf Windows installeren en de andere 3 converteren naar dynamische schijf. Dan kan je 1 partitie maken op 3 schijven. Als je een aantal systeembestanden van Windows hackt dan kan je zelfs RAID0, RAID1 en RAID5 volumes aanmaken. Let wel op dat RAID5 in dit geval volledig door je CPU berekend moet worden en dat dat een hoop CPU-tijd kost. Met een K6-350 lijkt het me in ieder geval niet verstandig om te doen.. Klik hier voor meer informatie.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Raid-0 Met 2 verschillende hdd's | SaphuA | Software Junkies | 5 | 3-06-2005 11:36 |
| 2 HDD's met OS | sTix | Hardware Junkies | 18 | 3-02-2005 18:47 |
| Drives als hdd's weergegeven. | defecto | Software Junkies | 15 | 12-11-2004 18:13 |
| HDD bracket voor 3 hdd's | Fleppuhstein | Hardware Junkies | 4 | 22-07-2004 00:52 |
| HDD's op Ultra DMA Mode 2 ipv 5 | SyaT | Hardware Junkies | 6 | 22-05-2004 17:06 |