Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 6-05-2004, 17:17   #1 (permalink)

Standaard Dubbele xp pro

Hallo,

deze topic gaat even over de vage geschiedenis van mijn pc...

Toen ik deze pc kocht zat er XP home recovery op, met op de c partitie windows en op de d partitie de map documents and settings.

Dit was heel vervelend, was als je wou formatteren had je die gare map documents and settings nog staan en die kon je ook niet deleten omdat windows dat niet toestond.

Dus heb ik van mijn pa via via xp pro gekregen. Dus is denk (al mijn partities zijn ntfs), als ik pro erop zet, heb ik geen toegang meer tot deze partities omdat het een andere OS is. Dus heb ik even tijdelijk een partitie van 3 gig erbijgemaakt en ff daar pro op gepleurd. Daarop kon ik nog gewoon overal komen. Toen ik dat wist heb ik die partitie weer verwijderd.

Ik heb toen dus xp pro op de c partitie gezet, waar dus eerst home stond, en dat ging allemaal goed.

Toen ik pro er eenmaal op had staan kon ik die map documents and settings wel verwijderen (de de D partitie) omdat windows die niet meer gebruikte.

Maar als ik me pc nu opstart, krijg ik een menu waar ik een os kan kiezen (voor als je meerdere OS's hebt), daar staat TWEE keer xp pro, de één werkt, das die op de C partitie, maar die tweede werkt niet omdat dat dus die probeer versie is, waarvan ik de partitie heb weggepleurd.

HOE KRIJG IK DAT IRRI MENU WEG is de vraag ...

Maybe nog een keer xp pro installeren?? Want... toen ik voor de eerste keer windows opstartte, moet je een naam van de gevruiker opgeven, en toen kon "MARCO" niet, omdat ik die hiervoor bij home en die probeerversie al had gebruikt. Ik denk dat bij de installatie van XP pro op de C partitie de setup naar alle schijven heeft gekeken en toen die oude map documenten en settings is tegengekomen en toen heeft verondersteld dat er nog een andere OS op stond....
Dark Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-05-2004, 17:22   #2 (permalink)

Hellfish's schermafbeelding

Standaard

Rechtsklik op Deze Computer> Eigenschappen, dan krijg je dit (iig bij 2000 dan)
Daar waar dat met fastdetect staat staat bij jou eronder dat lijst met... weergeven aangevinkt. Dit moet je afvinken
www.bl44t.nl/screenshit.jpg
Hellfish is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-05-2004, 17:23   #3 (permalink)

Standaard

Het kan op een vrij makkelijke manier:

Start --> Config --> Systeem --> Tabblad Geavanceerd --> Opstart en Herstart-instellingen klik je op Geavanceerd --> Bij lijst met besturings-systemen weergeven kies je 0 seconden, en dan ben je er vanaf, maar dan moet bij het opstarten van XP wél de goeie XP bovenaan staan!
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-05-2004, 17:26   #4 (permalink)

Standaard

Juist Maar als je 0 seconden pakt dan moet hij toch eerst dat menu laden terwijl het geen nut heeft dus kun je beter dat van lijst weergeven afvinken :P
Oud 6-05-2004, 17:52   #5 (permalink)

Standaard

Opnieuw windows instaleren is altijd nog de beste optie. Omdat je op dezelfde partitie windows er overheen hebt geinstaleerd. En bij opnieuw instaleren eerst de partitie weg gooien, nieuwe aanmaken en formateren. Dat is het beste, en geeft ook geen rare problemen in de toekomst.
Fleppuhstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-05-2004, 17:56   #6 (permalink)

Standaard

Ff tussen door, ik had het over die schijf van mij wat 20gb is en maar 15gb ziet..
In de bios ziet hij ook maar 15gb, kan het dan niet aan de partitie liggen?
Oud 6-05-2004, 18:30   #7 (permalink)

Standaard

Hij doet t nog steeds niet.

Ik heb eerst de partitie met die probeer xp erafgepleurd.
Dus op dat moment alleen XP home, toen heb ik geformatteerd op de xp home partitie.

Verder heb ik alles dat met windows te maken heeft op de D partitie verwijderd.

Maar ik heb nog steeds domme keuzemenu...

Mod-Edit
Ik heb je post even genormaliseerd

Ruben - Strakke-Wappie
Dark Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-05-2004, 20:18   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfish
Ff tussen door, ik had het over die schijf van mij wat 20gb is en maar 15gb ziet..
In de bios ziet hij ook maar 15gb, kan het dan niet aan de partitie liggen?
Een bios kijkt naar hardware, niet software. Een partitie is een stukje software weggeschreven op hardware. Niet software in de letterlijke zin. Maar een bios zit echt geen partities.
Fleppuhstein is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3 dubbele stereopotmeter Pietjuh Elektronica Junkies 6 20-09-2004 05:52
dubbele beveiliging? Foxie Cooling & OC Junkies 10 18-01-2004 17:12

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.