Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 21-04-2004, 12:07   #1 (permalink)

Standaard [hulp gezocht] idee voor een flash spel, wie helpt?

Ik ben al enkele maanden bezig met het programmeren van een flash spel. Het is altijd bij een idee gebleven, en soms slechts een begin. Nu wil ik een spel gaan maken, met Flash, om zo mijn flash skills uit te breiden, maar ook om ervaring op te doen met andere methodes van werken. Boekjes doorspitten heeft voor mij geen zin, ik ben echt opzock naar mensen die mij kunnen helpen. Om het simpel te houden, wil ik een eenvoudig spel maken. Ik ben ooit eens bezig geweest met het spel Airwolf, bekend van de televisie serie. Omdat ik weinig spellen ken met Airwolf erin, leek me dat juist een leuke uitdaging. Een heli is namelijk veelzijdig, met veel controls, en mogenlijkheden. Ik denk vast wel dat er mensen zijn die ook Airwolf fan zijn geweest in hun jonge jaren! vandaar dat ik het hier op CJ probeer. Natuurlijk kunnen we een leuke reclame stunt doen in het spelletje.

Iemand een idee of suggestie? Laat het weten!

Ik ben op zoek naar:

- een programmeur
- een tekenaar
- een script/scene schrijver

Je moet:

- goed samen kunnen werken
- beschikken over de benodigde skills
- open staan voor meerdere ideen
- zelfstandig kunnen werken
- msn en flash hebben!

De eerste en laaste lijken tegenstrijdig, maar niets is minder waar. Je moet goed samen kunnen werken (teamverband), maar toch zelfstandig bezig kunnen zijn, zonder steeds hulp van anderen.

Voel jij je geroepen? Help dan mee! je kunt hier in dit topic antwoorden, of mij een PM sturen. Misschien is er niet veel aanhang voor, maar het lijkt me gewoon een leuke uitdaging, waar iedereen weer wat van kan leren, of niet soms?

(eventueel een ander spel idee kan ook, bijvoorbeeld een race spel of wat dan ook, ik sta volledig open voor suggesties, dat Airwolf was slechts een idee, mij gaat het om het leren in de practijk!
Oud 21-04-2004, 12:13   #2 (permalink)

Standaard

Contacteer een uitzendbureau
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-04-2004, 12:18   #3 (permalink)

Standaard

Was het maar zo makkelijk

edit: ach gooi er maar een slotje op ook hoor...
Oud 21-04-2004, 12:28   #4 (permalink)

Standaard

Weer een ijverige game producer die zich aanmeld bij ons op CJ. :P Ik vraag me af hoelang deze et uithoud.
(CJ flashgame, UT2k3)
Oud 21-04-2004, 14:48   #5 (permalink)

Standaard

Tekenen in flash is best lastig...

Half urrtje werk:

http://www.hbf.25s.com/CJ/flash.JPG

ben er best trots op, voor de eerste keer!
Oud 21-04-2004, 14:55   #6 (permalink)

Standaard

Nice getekend, je kan het al beter dan mij. :P
Oud 21-04-2004, 14:55   #7 (permalink)

Standaard

Joh, airwolf? :P cool getekend
Oud 21-04-2004, 15:25   #8 (permalink)

Standaard

thnx :P

tekenen lukt wel, maar nu de rest nog Dat gaat lastig worden. Moet de controls doen, wapens, enz enz. Gaat nog lastig worden denk ik
Oud 21-04-2004, 15:39   #9 (permalink)

Hellfish's schermafbeelding

Standaard

Vind je daar geen tuts voor ofzo ?
kVind die tekening best mooi geworden
Hellfish is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-04-2004, 15:59   #10 (permalink)

Standaard

Ja ik heb het al eens met een tut zoeits voor elkaar gekregen, maar ik kan nergens vinden hoe je kogels van wapens kan afschieten, de juiste richting op, en dan ook nog eens dat je vijand uit elkaar spat als je raak schiet :P Dat is nét iets te moeilijk. Vandaar dat ik dacht, op CJ hebben ze vast wel wat flash programmeurs :P En dan nog wat, ik kan nergens een tutorial vinden voor een goede storyline :P
Oud 21-04-2004, 19:40   #11 (permalink)

Standaard

ik wil eigelijk ook wel m'n flash skills upgraden... alleen ben ik een beetje lui en heb geen breedband.. maar mischien heb ik half mei breedband, dus mischien doe ik mee.. (ik zou ook al met die cj flashgame meedoen..)
ik neem trouwens aan dat je dit met flash 2004 mx heb gemaakt?
Oud 21-04-2004, 19:48   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jensen
Was het maar zo makkelijk

edit: ach gooi er maar een slotje op ook hoor...
Heb je je team dan al bij elkaar? :P NOFI

Ik ben wel in voor een spelletje hoor
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-04-2004, 19:50   #13 (permalink)

Standaard

Nee met de oudere Flash MX, niet de 2004 versie, die heb ik ook wel hoor (beide geďnstalleerd). het probleem is, dat niet iedereen de nieuwe flash heeft, vandaar, en het overzetten van MX naar MX 2004 is een eitje. Dit is overigens alleen de tekening ervoor, en die is vector based, copy and paste is dus gewoon te doen.

Tegen de tijd dat het mei is hoop ik dit al af te hebben, althans, voor een groot deel. Ik ga vanavond de controls proberen erin te krijgen, en ik ga werken aan de achtergronden. Ook ga ik wat leveltjes bedenken, en werken aan de intro, de menutjes, en dat soort kleine dingen, die ik wel zelf kan. Officieel muziekje heb ik al gedownload :P

En dan nog een vraag, moet die Airwolf klein in beeld (meer bewegingsruimte) of wat groter (meer details). Wat denken jullie? Gameplay boven graphics? Ik weet het niet. En ik ga er van uit dat ik een 1024x768 resolutie ga gebruiken, hoe groot zal ik airwolf dan maken (relatief of in px)? Suggesties welkom!
Oud 21-04-2004, 22:23   #14 (permalink)

Standaard

ik zou geen spel maken in flash met een resolutie van 1024x768 daar wordt ie onwijs traag van! ik zou eerder 700zoveel-x-500zoveel (ik weet de maten niet uit me hoofd :P)

en ik zou de gameplay boven de graphics doen, als het er een beetje goed uit ziet, zijn de meeste mensen tevreden!
Oud 21-04-2004, 22:51   #15 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zelf op school ook eens een flash game gemaakt, niet dat het zo bijzonder was maare ik draaide het spel op een resolutie van 1024*768 en het liep gewoon goed, dus resolutie maakt echt niet veel uit.
Als het niet lukt met flash kun je altijd nog eens kijken naar het programma Gamemaker.
Hiervoor hoef je niet echt veel script-skilz te hebben, hier moet je commando's toevoegen aan het object (de tekening dus), het scripten word dan automatisch voor je gedaan.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GTA SA-MP scripting hulp gezocht DeKemp Software Junkies 2 1-07-2007 14:23
Dringend hulp gezocht. wesley1986 Area 1337 0 29-10-2006 02:13
Hulp bij nieuwe Grafische kaart gezocht . CM_Leon Hardware Junkies 5 4-04-2006 21:51
Flash artist gezocht. Lampje Software Junkies 7 1-01-2005 03:15
[n00b][bios flash]Files op floppy zetten voor BIOS flash Masterslave Hardware Junkies 2 17-09-2003 14:32

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.