| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 mei 2003
| mensen, ik wil graag een account voor mijn gasten op mijn pc maken. Hierin wil ik kunnen bepalen wat zij allemaal voor progjes en functies en mappen etc. kunnen gebruiken/openen. Is hier een handig progje voor of kan dit allemaal via winXP zelf?? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 maart 2003 Locatie: Lemiers
| Dat is het rechten en machtigingen verhaal. Ik heb d'r hier een boek van liggen. Onder 'eigenschappen' van een map of bestand kun je al heel wat instellen. Verder moet je maar eens in het computermanagement kijken en een beetje spelen. Zorg alleen dat je de Administrator of Iedereen altijd rechten geeft, anders kun je je zelf buitensluiten van je eigen pc. :P |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Als je het echt uitgebreid wil doen komt er wel het een en ander bij kijken. Standaard kan je in XP wel een type account maken (gast-account). Deze kan niks installeren. Verder zou je NTFS rechten kunnen instellen per mapje. Dan ga je naar de eigenschappen van de betreffende map, en geef je degene bij "beveiliging/Security" rechten. Als je het écht goed wil aanpakken ga je met scripts en policies werken, maar dat is niet zomaar even gedaan. Daar moet je een Active Directory voor hebben, welke bijvoorbeeld in Windows 2000 Server geïntegreerd zit.
__________________ Dus... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 februari 2004 Locatie: Op een bijna leeg eiland in de Noordzee.
| Kan ik ook een 2e account aanmaken, zodat ik daarmee in kan loggen als hier iemand thuis is? Ik zit hier wel eens met wat vrienden, en dan slopen ze meteen heel de PC. Ik ben de helft van mijn bestanden kwijt. Oftewel, ik wil dat ze er mee kunnen internetten, beetje Word en dan soort dingen, maar ik wil niet dat ze zomaar op de schijven kunnen komen, oftewel, die laten verdwijden. Dan dat ook?
__________________ Alle brommer / scooter / auto bezitters, gaat massaal naar www.flakkeetuning.com (en dan FORUM!) :P |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Dat kan alleen met policies. Dat is dan weer het makkelijkst... Alles met NTFS dichtgooien kan niet, ik neem aan dat je ook je configuratiescherm wil laten verdwijnen onder dat nieuwe account...
__________________ Dus... |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
![]() Maar je hebt inderdaad NTFS-beveiliging nodig, daarmee kan je bepaalde mappen verbergen of zorgen dat ze niet gewijzigd kunnen worden door bepaalde accounts. Het uitschakelen van specifieke programma's gaat voor zover ik weet niet, dat is volgens mij iets wat via Active Directory (WIndows Server versies) geregeld wordt. Je zou kunnen proberen om de uitvoer-rechten van het programma te verbieden maar ik weet niet of dat werkt.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 16 maart 2003 Locatie: Lemiers
| Citaat:
| |
| | |