Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 22-03-2004, 17:08   #1 (permalink)

Standaard [RuneScape..] Gehacked en wat nu?

Ik niet, maar mijn broertje is gehacked, en hij heeft alles wat van waarde was verloren...

Wat nu? Ik kan nergens zoiets vinden om naar de makers te mailen, dat ze hun hack beveiliging beter moeten maken, en wat nog erger is, hij had geen keylog virus oid op zijn PC dus zo kan het niet gegaan zijn...

Ik weet dat er in amerika zo'n soort rechtzaak was geweest, en dat die jongen heeft gewonnen, maar aangezien ik niet in amerika woon, heeft het weinig nut, wat zou ik doen..?

Mijn eigenlijke vraag: Moeten de makers van het spel, de dingen terug geven, aangezien ZIJ een logfile van wat erop die server gebeurt hebben...dus zien ze ook welk IP erop die account is geweest, maar hoe moet ik dit oplossen, want ik vindt dit ZO ontiegelijk triest van die persoon die mijn broertje heeft gehackt...

Site: runescape.com
Oud 22-03-2004, 17:21   #2 (permalink)

Standaard

Zoiets stond een tijd geleden ook op Fok! Was ook dit gedoe.. maar dan voor een Japanner.

KLIKKEN

Ik weet verder niet hoe je dit in Nederland voor elkaar kan krijgen. Ik zal nog wel even verder zoeken naar wat relevante info.

Succes ermee
MaCiNc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-03-2004, 17:09   #3 (permalink)

Standaard

Wtf is runescape?
Oud 26-03-2004, 17:22   #4 (permalink)

Standaard

Gaat het hier nu om een online spel?
Ice T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-03-2004, 18:27   #5 (permalink)

Standaard

Ja, had je kunnen weten, maarja, ik heb mail gestuurd en heb iets vaags terug gekregen zoiets in de zin van: Any thing that happens on the server is not our fault..
Oud 26-03-2004, 18:48   #6 (permalink)

Standaard

Ze bieden je een gratis dienst aan ( toch ? )...
Dan moet je niet gaan zeuren als er iets mis gaat... Zo vat ik het op..
Wees in de eerste plaats al blij dat ze je dat spel aanbieden.
Rich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-03-2004, 18:51   #7 (permalink)

Standaard

Das ook waar, maar wat ook zo is, ze moeten wel veiligheid kunnen garanderen.
Oud 26-03-2004, 19:10   #8 (permalink)

Standaard Re: [RuneScape..] Gehacked en wat nu?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SiLaTroN
Ik niet, maar mijn broertje is gehacked, en hij heeft alles wat van waarde was verloren...
Heb je je al eens geinformeerd naar die waarde, het zijn tenslotten 'virituele' eigendommen en dat lijkt me enigsinds lastiger liggen dan 'echte' eigendommen.

Ik neem tenminste niet aan dat iemand hier geld voor uit gaat geven.

(ik ben van dit soort zaken niet echt op de hoogte)
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-03-2004, 14:19   #9 (permalink)

Standaard

zolang je er geen geld in pompt gebeurd er denk ik niks.
het is gratis je broertje zal er wel niks voor betaalt hebben.
--== BlackGear ==-- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-03-2004, 18:54   #10 (permalink)

Hellfish's schermafbeelding

Standaard

Er valt altijd iets te doen zoals je geheime vragen beantwoorden, of hun mailen, dat kan echt wel.. is hetzelfde als met scammen, als je snapt wat ik bedoel. Gewoon de staff inlichten, die doen er wat aan..
Hellfish is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-03-2004, 00:51   #11 (permalink)

Standaard

Als ik het goed snap is er iemand die in z'n acount is gekomen en die alles naar z'n eigen acount heeft gegooid of iets dergelijks?

Gezien hij er niks dan tijd heeft in gestoken kan je niets eisen. Je kan hoogstens op eigen wijze uitvinden wie die persoon is en naar diegene toegaan. Zolang je niks betaald heb sta je heel erg zwak als je een rechtszaak wilt beginnen en bedrijven mogen persoonlijke gegevens niet eens aan derden geven als de eigenaar daar niet mee instemt.
Oud 28-03-2004, 08:03   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door defecto
Als ik het goed snap is er iemand die in z'n acount is gekomen en die alles naar z'n eigen acount heeft gegooid of iets dergelijks?

Gezien hij er niks dan tijd heeft in gestoken kan je niets eisen. Je kan hoogstens op eigen wijze uitvinden wie die persoon is en naar diegene toegaan. Zolang je niks betaald heb sta je heel erg zwak als je een rechtszaak wilt beginnen en bedrijven mogen persoonlijke gegevens niet eens aan derden geven als de eigenaar daar niet mee instemt.

Precies, wat hij had was in die "wereld" erg veel waard, daarom vind ik het zo triest, hij is nog steeds een beetje verdrietig erover, ik kan zulk soort hackers wurgen... :strangle:]
Oud 28-03-2004, 11:06   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door defecto

Precies, wat hij had was in die "wereld" erg veel waard, daarom vind ik het zo triest, hij is nog steeds een beetje verdrietig erover, ik kan zulk soort hackers wurgen... :strangle:
Heeft hij niet toevallig een cheater of auto trainer gebruikt? deze jatten je pass
Oud 28-03-2004, 12:22   #14 (permalink)

Standaard

Nee, hij heeft alles legaal gedaan, en ik heb norton 2k4 op zijn pc gezet, dus keyloggers en dat soort dingen, worden wel detected...
Oud 28-03-2004, 12:48   #15 (permalink)

Standaard

Citaat:
Nee, hij heeft alles legaal gedaan, en ik heb norton 2k4 op zijn pc gezet, dus keyloggers en dat soort dingen, worden wel detected...
Nee hoor, ik had norton ook erop en goed upgedate, toch startte er steeds een rscheat.exe mee op, die ik na lang regeditten eindelijk weg kreeg, daardoor kun je bv je pass kwijtraken
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.