| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2003 Locatie: Dordrecht
| Na aanleiding van het New Game! Topic open ik dit topic, waar het juist om de goede oude games gaat. Ik had laatst tijdelijk geen goede videokaart (Ati Rage 3D PCI met 4mb), dus ik ging weer op zoek naar spellen die ik vroeger op me 486 DX-2 speelde zoeken. Hier onder bespreek ik een aantal bekende kalsiekers. STUNTS Stunts is een van de eerste 3D race games die er is ontworpen. In vergelijking met andere race titels uit die tijd is de besturing ongelofelijk goed. Leuk extra is dat je ook simpel zelf je eigen banen kan ontwerpen. Screenshot: ![]() Download: Mirror1 Mirror2 Mirror3 Dune2: The Building of a Dynasty Dune2 is de eerste staregie spel dat er is gemaakt. Het verhaal gaat over drie volken, die alle drie op de planeet Dune komen. Je kiest aan het begin van het spel een volk, en probeert zo veel mogelijk grond te winnen door de andere volken uit de weg te ruimen.Hier is een heleboel info te vinden over Dune2. Screenshot's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Download: Mirror1 TIM: the Incredible machine Bij TIM is het de bedoeling om met een paar willekeurige spullen (van een lamp tot een boxhandschoen, van een rat tot een molen), een doel te berijken. Hier is een review (engels) te vinden over TIM. Screenshot: http://www.student.tue.nl/u/a.f.smei.../pic/timss.gif Download: Mirror1 Transport Tycoon Bij Transport Tycoon (TT) is het de bedoeling om goederen of passagiers te vervoeren, dit kan via trein maar ook via boot, bus of door de lucht. Je begint ergens in de jaren '50, hoe langer je het spel speel, hoe meer voertuigen er bij komen. Je begint met een stoom treintje, en eindigd met een mono-rail trein. Screenshot: ![]() Download: Mirror1 Mirror2 Mirror3 Nog meer games Er zijn natuurlijk nog veel meer van dit soort games, hier is nog een lijstje met games die in me op kwamen: - Skyroads - Commander Keen serie (van 1 t/m 6) - Lemmings - Danger Dave - Duke Nukem 3D - Winter challenge - Larry serie (1 t/m 7?) - Doom - Prince Of Persia - Terminal Velocity Kennen jullie nog een aantal leuke titels? Veel plezier! ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Ik zoek ook zo'n retro game, ik dacht eerst dat het Pacman heette maar dat was niet zo . Ik speelde het vroegâh op een P120, het was een DOS game, een soort pacman achtig figuurtje worstelde zich door 2D levels met bommen enzo, dat allemaal op je viel, maar hoe heet dat spel ook al weer?
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 september 2003 Locatie: Galder
| windows XP heeft retrogaming verkracht! Op 98 werkte alle dos spellen ten minste nog ![]() ik zie dat er al 2 favoriete spellen van mij voorbij zijn gekomen: TIM en transport tycoon. Ook Pizza tycoon en colonisation mogen eigenlijk nietr ontbreken. enneuh. Commander Keen? ![]() Ik heb vroeger best veel contact gehad met Chris sawyer(=GOD), heb wat acties opgestart om te zorgen dat wat japanse Meier games in europa zijn uitgekomen. Onder andere Railroad tycoon 2. /edit: ik bedoelde niet sid meier(= ook god) maar chris sawyer natuurlijk.. ach, twas laat.
__________________ Project Centurion All Star: 50% {||||||||||..........} Project Battle server: 50% {|||||||||...........} |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 februari 2004 Locatie: Op een bijna leeg eiland in de Noordzee.
| Kent iemand van jullie PARATROOPERS? Dat spelletje speelde ik altijd bij mijn opa. Hij had al een PC toen ik nog klein was. Dat muziekje zit nog steeds in m'n koppie! Wel vet spel overigens!
__________________ Alle brommer / scooter / auto bezitters, gaat massaal naar www.flakkeetuning.com (en dan FORUM!) :P |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 september 2003 Locatie: Galder
| Nog ff over transport tycoon. 't ging weer kriebelen, dus ff na ff g00gelen een kwoot: Citaat:
__________________ Project Centurion All Star: 50% {||||||||||..........} Project Battle server: 50% {|||||||||...........} | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
nog een paar voor de lijst: Street Rod 1 en 2 One Must Fall: 2097 (is sinds kort een opvolger van, OMF Battlegrounds) Sokoban Pipemania Death Rally Cool Spot | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 april 2003 Locatie: Amsterdam
| Vergeet GPL (Grand Prix Legends) niet ! Nog steeds een van de betere race-sims... http://www.papy.com/gpl/gpl.index.html |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| *zucht* Herinneringen Vooral Stunts en Transport Tycoon heb ik erg veel gespeeld. Die laatste heb ik 3 jaar geleden overigens uit de budget-bak van V&D opgegraven voor maar 3 gulden en toen heb ik er weer uren, nee dagen, nee weken plezier mee gehad ![]() Ik bedenk me ineens: m'n moederbord is kapot, heb alleen nog een P200MMX staan.. ik ga Transport Tycoon spelen! ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: Breda
| Valt Mortal Kombat (de arcadehal versie incl zo'n kast) hier ook onder? Die heb ik hier namelijk staan... Moet net nog een paar dingen aan solderen en "the cabin is as good as new "
__________________ Your personal JackAss Tatuut, brantweer! |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |