| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 juli 2003 Locatie: Voorschoten
| Ik ben bezig met het in elkaar zetten van een test pc'tje waar ik een beetje op kan programmeren. er hoeft alleen maar dos op. het probleem is alleen dat ik dat er niet op krijg. er zit namelijk een hd in van 210 mb en verder niets en ik heb dos 6.22 image files (Die je eigenlijk op diskette uit moet pakken) maar als ik die op de hd uitpak wil mijn hd niet booten. iemand een idee om dit op te lossen? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Images uitpakken op diskettes zoals het hoort en dan booten? Die diskettes bevatten namelijk geen werkende DOS maar een setup.. ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Volgens mij is de truc bij die DOS-installers dat ze bij alle bestanden de laatste letter van de extensie hebben vervangen door een '_'. Je zou dus kunnen proberen om, als je alle bestanden op de harddisk gezet hebt, ren *.ex_ *.exe te doen en dat dan voor alle bestandsextensies. Overigens is een DOS-systeem al bootable met de bestanden IO.SYS en MSDOS.SYS en bruikbaar als je daar COMMAND.COM en CONFIG.SYS aan toevoegt, dus als je die op je HDD kopieert en de installatie-diskettes ook uitpakt op de HDD en in MS-DOS de setup start dan zou het ook moeten werken. Hier kan je de genoemde bestanden downloaden (versie 6.22)
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| gaat nie werken demoni... die .ex_ (b.v.) betekend dat het een compressed bestand is. daarnaast moet je ook je bootsector aanpassen om het OS te laden. dus simpelweg renamen of decompressen helpt niet. je MOET installen dmv de installer. Wat wel een optie is, is een BootCD maken met de inhoud van de floppy's |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Mijn pc ziet de helft van mijn GB's niet | Raptor | Hardware Junkies | 10 | 23-07-2004 18:16 |
| Pc wil niet booten, mobo dood? | Masterslave | Hardware Junkies | 37 | 22-06-2004 12:13 |
| Pc wil niet koud booten | BERSERKER | Hardware Junkies | 10 | 8-01-2004 16:04 |
| wtf! abit nf7-s+2500+ wil niet meer booten???? | tongue_of_colicab | Cooling & OC Junkies | 12 | 1-10-2003 15:45 |
| WinXP wil niet meer booten | TreboR | Software Junkies | 8 | 16-05-2003 21:58 |