| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Ik koop onderhand een eigen pc, maar de prijzen worden mij iets te hoog, en daarom wil ik eerst beginnen met 1x een Maxtor 120gig SATA 8mb HD, en een paar maandjes later een tweede kopen om in RAID 0 te gaan draaien. (heb ik weer geld :P) Maar in die 2 maanden zit die HD zeker al met 30 gig vol. Dit wil ik niet verloren laten gaan zodra ik RAID ga draaien. Is er een manier om met Norton Ghost dit over te zetten van 1 harde schijf naar een RAID configuratie? Als dit niet kan dan kan ik et eventueel ook wel via de huis pc doen (80gig HD, dus Ghost image past wel) Ik ga winXP draaien dus levert dat ook nog problemen op met de hardware? (Hoor wel dat als je nieuwe HD der in stopt dat je dan WinXP overnieuw moet installen)
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Dat gaat niet werken, je RAID-controller moet de RAID-array namelijk opbouwen en daarbij wordt de inhoud van beide schijven gewist. Of je een image van een enkele schijf terug kan zetten op een RAID-array durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik zou gewoon zorgen voor een backup van alle belangrijke bestanden en het dan proberen, als het niet werkt kan je altijd nog opnieuw WIndows installeren (let op, je hebt dan wel de RAID-drivers nodig hebt tijdens de installatie) en daarna je bestanden terug zetten. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Putten
| Dit is HWJunkies voer volgens mij. Ik weet zeker dat mijn Promise Controllertje van 1 hdd heel gemakkelijk een raid 1 array kan maken zonder dat er gegevens verloren gaan. Raid 0 moet ook lukken denk ik. ff in men handleiding zoeken. edit: bij raid 0 kan et niet >/
__________________ http://www.permafrost.cc |
| | |
| | #5 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Citaat:
Citaat:
![]()
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl | ||
| | |
| | #6 (permalink) | |||
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Putten
| Citaat:
je moet sowieso je raid drivers alvast installeren voordat je een image maakt, anders wil ie niet booten.
__________________ http://www.permafrost.cc | |||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| RAID: 2x SATA 40GB | Mr. Oizo | Hardware Junkies | 7 | 18-12-2006 19:47 |
| SATA in raid.. tips graag | Rich | Hardware Junkies | 8 | 31-10-2003 20:19 |