| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 juli 2003 Locatie: lelystad
| hoe wordt een www adres toegewezen aan een ip adres ? is daar een soort programma voor ofzo ? en mag iedereen dat doen ?
__________________ www.fileforum.org/forum3 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 februari 2004 Locatie: Op een bijna leeg eiland in de Noordzee.
| Volgens mij gaat dat via DNS (dynamic domain server) maar dat weet ik niet zeker. Je mag dit niet zomaar doen, hosting bedrijven kunnen dit, die betalen voor een domein naam. Er is ites of iemand die de domeinen beheerd. Volgens mij heeft WHOIS er ook iets mee te maken. Hoe het precies werkt weet ik niet. Maar het gaat zeker NIET via een programmatje, en NIET iedereen mag het doen (anders zou idereen zonder betaling een domeinnaam aan kunnen vragen toch?). |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Het koppelen van een naam aan een IP adres gebeurt inderdaad door de DNS.Simpel uitgelegd werkt het zo: DNS houdt een lijstje bij waarin staat welk IP adres hij moet hebben als je een naam intikt. Deze lijst staat bij elke provider op de server. In bedrijfsnetwerken wordt ook en eigen DNS gebruikt om de server en pc namen bij te houden. DNS is wel degelijk een "programmaatje", het zit standaard in de administrative tools van bijvoorbeeld Windows 2000 Server. Naamgeving is iets anders. Een domeinnaam kan je laten registreren bij een daarvoor bestemd bedrijf. Deze wordt ook wel Host genoemd.
__________________ Dus... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| In Nederland wordt het beheer van de domeinnamen geregeld door SIDN. En deze worden opgeslagen in de (gigantische) databases van een aantal DNS-servers verspreid over de wereld. Je kan op een LAN ook een DNS-server draaien, zodat je alles met een IP-adres een naam kan geven. Je kan ook het HOSTS-bestand (bij Windows XP te vinden in %SYSTEMROOT%\system32\drivers\etc) aanpassen. Let wel op dat de domeinnaam dan alleen op je eigen PC werkt!
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Om maar even op ThaDeez z'n verhaal in te gaan, dns regelt welk domein aan welk ip gekoppelt wordt. Je domein registreer je bij een webhost, die hem vervolgens registreert bij de SIDN. Als je domein bij de SIDN geregistreerd is, en je domein goed staat ingesteld bij de SIDN, dan voegt de webhost het ip naar keuze toe in hun dns server. Als je dan naar je domein gaat, zoekt jouw pc het op bij de DNS server en zo vindt hij welk ip hij moet hebben. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 juli 2003 Locatie: lelystad
| ik heb dus microsoft windows server 2003 en daar zat dus een een plaatsje bij waar stondt dat je domein namen kon aanmaken ik dacht mischien mach dat gewoon maar het is verboden check maar http://www.sidn.nl/sidn/flat/Deelnem..._I/index.shtml daar staat dat je zelf bij een bedrijf die daar in de lijst staat moet gaan aanvragen dus slotjuh !
__________________ www.fileforum.org/forum3 |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
En het aantal enters zou juist wel wat minder mogen. Zie quote voor een voorbeeld hoe je je post een stuk netter zou kunnen maken.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Je moet hem toch eerst registreren bij de sidn voordat je hem ergens aan toe kan wijzen. Als je een windows server 2003 licentie hebt dan is die 14.95 per jaar voor een .nl domein natuurlijk ook niets... |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [http] vraagje... | GoTMoRe | Software Junkies | 16 | 21-06-2004 10:12 |
| ftp/http vraagje | GoTMoRe | Software Junkies | 17 | 1-05-2004 16:09 |
| HTTP code voor popup formating gezocht. | Freakazoid | Software Junkies | 12 | 25-03-2004 09:26 |
| HTTP & FTP server op P1 120MHZ 16MB | Lampje | Software Junkies | 12 | 31-01-2004 17:06 |