| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Hey beste medejunks, Na een hoop gegoogle ben ik al een heel eind met mijn eigenste webservertje (apache). Ik ben nu zover dat als ik //localhost intyp, ik de bestanden zie in die directory. Nu heb ik nog een paar vraagjes: -Hoe link ik mijn bestanden in hemels naam door naar een url bv members.tripod.nl/xxxxx ik bedoel als je naar mijn website gaat, dat je dan ook daadwerkelijk mijn bestanden van mijn hdd ziet staan? -ik heb een router, nu heb ik ook iets gevonden over dat je poorten moet forwarden? ik zie nu mijn bestanden staan via mijn eigen pc. Is het dan nog nodig om de poorten te forwarden of heeft dat er niets mee te maken omdat ik hier lokaal (binnen de router) bezig ben?) Alvast bedankt!
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 juni 2003 Locatie: Roosendaal
| Bij mij is dat http://mijnIP/xxxx
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Je moet vanaf de router de poorten 79 en 80 ( ik dacht ook 81.. doe maar voor de zekerheid ) naar jouw pc forwarden zodat de buitenwereld ook op je server kan komen ( NAT of NAPT op je router in de meeste gevallen )Al ga je naar www.whatismyip.com dan zie je het ip waar je op te bereiken ben Als iemand http://xxx.xxx.xxx.xxx/ ( je ip dus op de plaats van de xxxen ) intypt in internet explorer zal diegene dan jouw webserver zien Je kan dan naar http://www.no-ip.com/ gaan en je daar registreren, dan krijg je dus een http://pietjuh.no-ip.org als adres Het moet denk wel lukken zo... ask maar als je et niet snapt |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Voor een DNS kan je ook naar http://www.dyndns.org/ gaan, freaky en ik hebben daar ons IP omgezet in een echte URL zonder een ip-adres.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) |
| volgensmij zie ik door de bomen het bos niet meer ff alles op een rijtjeik heb een eigen ip (router gekregen van isp) 217.123.xx.xx ik heb een ip van apache voor de webserver 127.0.0.1 ik heb een ip van mijn pc 192.168.1.105 (gekregen van router) nu heb ik me aangemeld bij no-ip, wil ik een nieuwe toevoegen pietjuh.no-ip.info vragen ze eerst hosttype (DNS, port 80 redirect, webredirect), dan ipadres (welke moet ik invullen>) en dan nog wildcards? Ik heb echt geen idee wat ik in moet vullen (ben nog behoorlijk n00b) [edit] Heb ff mijn eigen ip (bovenste) ingevuld, als ik nu naar pietjuh.no-ip.info ga, krijg ik mijn routerinstellingen pagina te zien (normaal 192.168.1.1) [/edit] [edit2] Hier doet hij het nu, port is nu ook hopelij geforward, als iemand ff wil kijken op me adres (als het goed is zie je een bestandje, ethanol.rtf) [/edit2]
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 februari 2003 Locatie: Haarlem
| Je moet inderdaad op je router de management interface op een andere poort laten draaien en dan poort 80 redirecten naar je lokale PC IP adres. Nooit 127.0.0.1 gebruiken, wat dat betekend localhost.
__________________ Everything that has a beginning has an end.... [The Matrix - Revolutions] |
| | |
| | #7 (permalink) |
| en kan ff iemand mijn site checken, als die van buitenaf ook bezichtigt kan worden http://pietjuh.no-ip.info als het goed is zie je een bestandje staan: ethanol.rtf please let me know
| | |
| | #9 (permalink) |
| Jeeeeeej allemaal bedankt jongens! Nu is mijn project bijna klaar, nu kan ik met mijn gsm de pc aanzetten en webserver opstarten (heel handig aangezien ik vaak bestanden op school nodig heb die ik dan weer niet bij heb)
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| freak en willy hebben beide gelijk, nee het is geen 24/7 server en hij deed het ook al ff niet meer, maar dat kwam omdat mijn router mij telkens een ander ip geeft als ik opstart (schijnbaar) dus da ga ik dadelijk ff fixen. Eeh de php doet het al, mysql nog niet. Maar ik weet ook niet als ik dat echt ga gebruiken (doe ik wel als ik tijd heb = nooit ).Dit projectje was om een aantal redenen: - ik wou ff kijken hoe dat zit met server spelen - ik had de kitje mk160 van de velleman, waarmee ik op afstand mijn pc in kan schakelen, dus dan is het ook leuk als ik dan meteen een webserver daarmee opstart - Op school heb ik vaak bestanden van thuis nodig, die ik dan weer vergeten ben op mijn laptop te zetten. Maar vooral voor de fun, website er om heen zal ik van de week ook eens gaan maken, weer ff de carnavalsvakantie doorkomen.
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 juni 2003 Locatie: Roosendaal
| Mischien is het n idee om een groeperings topicje te maken bij de volgende apache vraag? Ik zie dat programma nogal vaak voorbij komen. (Metname mijn eigen vragen. :P)
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #15 (permalink) |
| IDD wel een goed idee, apache zie je hier vaak voorbij komen. Misschien een kleine faq? owhja misschien handig voor andere, hier staat een tutorial over hoe je php en mysql moet instellen. http://www.tweakzone.nl/tutorials/44/3
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [n00b vragen] Stel hier alle n00b vragen..... | Area 1337 | 138 | 9-11-2008 20:10 | |
| [CiP] Webserver | ^R3CoN | Casemod Project Logs | 31 | 19-07-2004 17:17 |
| Apache Webserver - Automatisch naar Index.htm ? | Freakazoid | Software Junkies | 10 | 22-02-2004 00:40 |
| Pic webserver | Eergassie | Elektronica Junkies | 4 | 29-03-2003 10:52 |