| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 januari 2004
| Ik heb op dit moment een pc met Windows XP Home Edition en nou was ik wel eens benieuwd naar Linux. Ik vond Mandrake Linux en dat sprak me wel aan. Ik ben hem dus nu aan het downloaden, maar over het 'switchen' van OS staat imo weinig op de Mandrake site. Ik wil namelijk wel nog gewoon zelf kunnen kiezen welk besturingssyteem ik ga gebruiken en dan op de meest normale manier (zonder dus 10 minuten nog de BIOS in te moeten stellen). Dus hoe moet ik dat gaan doen? 1 ding weet ik al en dat is dat ik partities moet maken dat leek mij in ieder geval wel slim. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 juli 2003 Locatie: emmen
| Het makkeljkste is gewoon 2 partities en dan met de linux install lilo mee installeren (wordt wel gevraagd of je lilo wilt installen) en dat krijg je in het vervolg een boot menu en kun je kiezen uit linux of windows.
__________________ SMP is TEH PWN =] |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Je moet 2 partities hebben en dan een bootloader installeren (zit standaard bij Linux) zodat je bij het opstarten kan kiezen tussen de 2 partities.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| *Hier spreekt een Linux-gebruiker Linux is in vrijwel elk opzicht beter dan windows, het is sneller, kost minder, meer software voor en je compileert vrijwel elke software zelf waardoor het geoptimaliseerd wordt voor jouw platform. Met Linux heb je de keuze uit meerdere Windowmakers, dus je zit niet vast aan een shell, bevalt Kde je niet, gebruik je gewoon Gnome, of Blackbox. Linux is stabieler, ik draai nu al aardig wat maandjes zonder een crash, twee keer gereboot om de kernel te upgraden, verder niet :P Makkelijk te bedienen, dat is jouw keuze, ik vindt het veel makkelijker werken dan windows. Ook de configuratiemogelijkheden zijn veel geavanceerder, je kan bij wijze van spreken elk regeltje code van je systeem aanpassen als je iets wil veranderen. Probeer dat maar eens met windows Let wel op, als je met de mandrake wizard je partitie wil maken, kan je de ander niet verkleinen. Je hebt vrije ruimte op je schijf, dus niet op je partiie, nodig om een nieuwe partitie te maken. Powerquest partitionmagic kan hem wel verkleinen zonder dataverlies. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2003
| Ik wil ook Linux op mn oude P3 instaleren. Ik was nog aant twijfelen welke Linux ik zou nemen. Is Mandrake het beste om mee te beginnen? Wat zijn de verschillen tussen andere linuxsen?
__________________ 13000feet, 50sec free fall... GERONIMOOOO |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 26 januari 2004
| Citaat:
Trouwens, ik heb ook al gezien in die handleiding wat er kan fout gaan bij de installatie van Linux dus het lijkt mij dus slimmer dat ik van te voren een partitie maak van 10 GB voor Linux en al z'n software... Kan je dan ook nog in de installatie kiezen om die bestaande partitie te gebruiken voor Linux? | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Distro = distributie, dus het 'merk' Linux wat je neemt. Voorbeelden zijn Suse, Redhat, Mandrake, Debian en nog veel meer.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
de stelling dat Linux beter is, is bullshit. Linux is anders. Net als MacOS of BeOS. Ook linux, MacOS en BeOS crashen wel eens. Moderne Windows versies ( de NT based typen) zijn net zo stabiel als de gemiddelde Linux distro. Linux is idd goedkoper, en de software is vrijwel altijd onder een GPL Licentie wat betekent dat je het gratis mag gebruiken. Daar tegenover staat dat je zelf de boel mag fixen als het fout gaat, en bij betaalde software heb je vaak helpdesks die je helpen als et fout gaat. Dat er zovaak gezeikt word op Windows, komt doordat er meer mensen gebruik van maken en er dus sneller fouten of probleempjes gevonden/veroorzaakt worden. Ook zijn er erg domme mensen die gewoon door extreme onkunde hun PC (windows) in de soep laten lopen. Over het algemeen is de gemiddelde Linux gebruiker een wat meer ervaren computergebruiker, waardoor er dus relatief minder fout gaat bij Linuxgebruikers. dus relatief gekeken denk ik dat je niet hard kan maken dat windows slecht is en linux goed is. de computer+ software doet slechts wat de gebruiker hem opdraagt te doen. De lompe aantallen breezah windows gebruikers veroorzaken gewoon de negatieve publiciteit rondom Windows. ik gebruik trouwens de Slackware distributie, versie 9.1 | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Citaat:
Overigens kan je met Linux makkelijker herstellen uit een crash vindt ik, als je XServer crasht gewoon ctrl+alt+backspace en dan is hij weg. | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Windows Media Edition 2005 Installatie CD | BooN | Software Junkies | 7 | 14-10-2007 20:18 |
| Windows XP setup versnellen ( Home & Pro) | Don Zalmrol | Software Junkies | 5 | 6-03-2007 21:54 |
| Netwerk met Linux en Windows! | CerandoX.nl | Software Junkies | 2 | 23-02-2004 16:44 |
| linux onder windows | Dj Tw@n | Software Junkies | 64 | 30-04-2003 15:36 |
| seti@home? | QuincMan | Software Junkies | 5 | 20-03-2003 15:08 |