| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2003 Locatie: Purmerend
| Na een avondje KaZaA laten downloaden wou mijn PC niet meer opstarten (nadat ik hem dan uitgezet had natuurlijk). Opstarten vanaf een Winhoos ME opstartflop deed hij ook niet (hij las hem niet eens), maar een Linux RedHat 8.0 opstartflop die ik had liggen, startte hij wel op (niet dat ii er wat aan had). Toen probeerde ik Linux RedHat 8.0 te installen via de CDs die ik nog had liggen, en did ging goed. Ik dus vol met hoop mijn PC opstarten, en raad eens: Helemaal NIETS, NOPPES, NAKKES, NADA, NJETSKI. Ik balen als een stekker natuurlijk. Het bios heb ik 3 miljard keer gecleared, en alles opnieuw ingesteld. Niets kon baten. De computer is een oude DELL Dimension 400, met een Pentium 2 400MHz processor, 384 MB intern geheugen, een harde schijf van 20 GB. Meer weet ik op dit moment niet uit mijn hoofd. Alvast bedankt voor de hulp.
__________________ Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Putten
| Hij trekt dus wel door de POST heen, maar waar houdt et op? Geeft ie nog errors? Probeer eens een nieuwe windows bootflop te maken (download evt. @ www.bootdisk.com) en typ Code: fdisk /mbr
__________________ http://www.permafrost.cc |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
![]() Het master boot record is een stukje aan het begin van je harddisk waar in staat wat je PC moet gebruiken om op te starten. Soms wordt dit gewijzigd, waardoor je PC niet meer weet wat ie op moet starten. Met het commando FDISK /MBR wordt de MBR opnieuw geschreven.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Putten
| Citaat:
__________________ http://www.permafrost.cc | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2003 Locatie: Purmerend
| Ik krijg geen errors. Als ik hem aan zet, kijkt de PC welke hardware er in zit (grafische kaart, proc, geheugen, HD, FDD, CD speler), dan wordt het scherm zwart, met rechts bovenin zo'n knipperende platte cursor. Normaal wordt dan het besturingssysteem opgestart, maar dat doet hij dus niet. Ik zal ff een nieuwe opstartflop maken, en kijken of hij dan wat doet. Edit: Zojuist een nieuwe opstartflop gemaakt, en die startte hij wel op. Ik heb toen Fdisk /mbr gedraaid, en vervolgens alle LINUX partities verwijderd, nu is hij de HD aan het formatteren. Hopelijk werkt na een nieuwe installatie van Windows ME alles weer.
__________________ Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| P3 start niet? | Biokipje | Hardware Junkies | 13 | 25-06-2007 08:53 |
| Pc start niet op | Trunx | Hardware Junkies | 23 | 8-06-2005 21:22 |
| PC start niet op | qekkoo | Hardware Junkies | 9 | 28-04-2005 09:56 |
| PC start niet | crizp | Hardware Junkies | 10 | 9-10-2003 09:40 |
| PC start niet op | sapphire | Hardware Junkies | 4 | 29-09-2003 20:25 |