| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 februari 2004
| Op me computer kan ik niet meer op internet omdat ik een mac sever (hebben ze met wijs gemaakt) moet toewijzen. Hoe moet ik dit doen en waar kan ik me mac nummer vinden. Ik heb kabel internet een abit nf 7 s met on board lan en windows xp prof alvast bedankt. Als in de configuratie van me netwerk kaart kijk zegt hij dat hij ook geen dns server heeft |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Wat ze bedoelen is een MAC adres. Dit is een hardware adresje van je netwerkkaart. Hoe krijg je em te zien? Ga naar start -> Run / Uitvoeren -> CMD [enter] -> Dan tik je in: ipconfig /all Dan zie je ergens in het rijtje het "Physical adress" oftewel "MAC adres" staan ![]()
__________________ Dus... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 augustus 2003 Locatie: Zeeland/Axel
| Sorry wil je niet gelijk van het forum weg krijgen maar kan je dit niet vinden op google?
__________________ Amd 64 X2 4400+ @ 2.5 Ghz <> Asus A8n Sli Deluxe <> Ocz 4x 512 DDR Dual Channel Ram <> 1x Xfx 8800GTS 320MB |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| We hoeven niet álles op google te zoeken. Hij noemde het al een MAC server, dus dan weet ik niet of je op google wel vindt wat je zoekt En het is nooit weg om iemand eens iets uit te leggen.
__________________ Dus... |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 11 september 2003 Locatie: Oisterwijk
| Citaat:
mooie bronnentjes zijn dit toch :P kunnen we deze jongen hier wat verder mee helpen? | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 20 augustus 2003 Locatie: Zeeland/Axel
| Citaat:
__________________ Amd 64 X2 4400+ @ 2.5 Ghz <> Asus A8n Sli Deluxe <> Ocz 4x 512 DDR Dual Channel Ram <> 1x Xfx 8800GTS 320MB | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| maakt niet uit maar bestaat er een mogenlijkheid om dat mac adress en dns sever opnieuw in te voeren. zoals al eerde werd opgemerkt door ice t kan dit kennelijk wel in het regisgtery maar kan het ook nog anders. en hoe kan ik het in het registery doen |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Een MAC server bestaat volgens mij helemaal niet, ieder netwerkapparaat heeft zijn eigen unieke MAC-adres dus die hoeven niet te worden uitgedeeld door een server. Een DNS-server en standaard-gateway moet je echter wel opgeven, die gegevens zou je van je provider moeten krijgen.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Citaat:
![]()
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Okee ik heb kabel internet van parelnet(dat was die enige die het toen aanbood). De modem is van com21. Toen ik me eigen pc kocht had ik nog geen router. Dus wisselde ik de kabels steeds om. Toen ik boven zat te internetten trok me broertje de kabel eruit omdat hij wou en sindsdien doet hij het niet meer. Maar er komt in iedergeval wel een router tussen die is van edimax br 6104. Het moederbord met onboard lan is van A-bit de nf 7s zoals ik al eerder melde. Ik heb er nou nog geen firewall opstaan. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Ik heb denk uitgevonden waar het aan ligt. Als bij ipcongig/all kijk zegt hij als dns-severs allemaal nulen. Ook als je hem automatische laat toewijzen. Dit geld ook voor de subnetmasker en dergelijke. weet iemand hoe dit komt |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| draadloos internet niet hoger dan 11 mbps | Vosse | Hardware Junkies | 26 | 17-03-2007 08:38 |
| Codec probleem?: .mp3 niet kunnen afspelen in WMP | defecto | Software Junkies | 10 | 29-01-2005 00:06 |
| internet doet het niet | rubenisdom | Hardware Junkies | 9 | 8-04-2004 18:53 |
| Kunnen ze nou niet gewoon van andermans spullen afblijven? | Thadeez | Area 1337 | 45 | 2-02-2004 21:52 |
| topics met poll niet kunnen lezen (niet ingelogd) | mr_x007 | CaseJunkies Support en Feedback | 4 | 16-06-2003 23:15 |