Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 4-02-2004, 21:06   #1 (permalink)

Standaard Niet op internet kunnen

Op me computer kan ik niet meer op internet omdat ik een mac sever (hebben ze met wijs gemaakt) moet toewijzen. Hoe moet ik dit doen en waar kan ik me mac nummer vinden. Ik heb kabel internet een abit nf 7 s met on board lan en windows xp prof
alvast bedankt. Als in de configuratie van me netwerk kaart kijk zegt hij dat hij ook geen dns server heeft
resevoir dogs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-02-2004, 21:10   #2 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Wat ze bedoelen is een MAC adres. Dit is een hardware adresje van je netwerkkaart.

Hoe krijg je em te zien? Ga naar start -> Run / Uitvoeren -> CMD [enter] -> Dan tik je in: ipconfig /all

Dan zie je ergens in het rijtje het "Physical adress" oftewel "MAC adres" staan
Oud 4-02-2004, 21:12   #3 (permalink)

Standaard

Sorry wil je niet gelijk van het forum weg krijgen maar kan je dit niet vinden op google?
Oud 4-02-2004, 21:15   #4 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

We hoeven niet álles op google te zoeken. Hij noemde het al een MAC server, dus dan weet ik niet of je op google wel vindt wat je zoekt

En het is nooit weg om iemand eens iets uit te leggen.
Oud 4-02-2004, 21:16   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
code:
1
2

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Class\
{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\

Daar zie je : "0000","0001","0002", enzoverder.
Elk nummer staat voor een Networkdevice, je netwerkkaarten staan daar ook tussen.

Als je in een key kijkt, zie je ergens een string value "DriverDesc", met als value de naam van je netwerkkaart zoals die in de "Network and Dail-up Connections" staat.

Om het MACaddress te veranderen maak je in die key van die netwerkkaart een Stringvalue NetworkAddress aan. En als waarde geef je die het MACaddress dat je wil. Als je het MACaddress "00-50-04-2D-BC-12" wil, geef je die Stringvalue als waarde 0050042DBC12.

Reboot
Zorg ervoor dat je nu geen 2 nics met zelfde mac hebt zitten.
hier heb ik een stukje van een ander forum, kughuhkughuh..GOT..kuguhuhuhu
mooie bronnentjes zijn dit toch :P kunnen we deze jongen hier wat verder mee helpen?
Ice T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-02-2004, 21:18   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
We hoeven niet álles op google te zoeken. Hij noemde het al een MAC server, dus dan weet ik niet of je op google wel vindt wat je zoekt

En het is nooit weg om iemand eens iets uit te leggen.
Code:
Okeej das waar :p heb niks gezegt ;) hmm welkom op het forum haha  8)
Oud 5-02-2004, 08:37   #7 (permalink)

Standaard

maakt niet uit maar bestaat er een mogenlijkheid om dat mac adress en dns sever opnieuw in te voeren. zoals al eerde werd opgemerkt door ice t kan dit kennelijk wel in het regisgtery maar kan het ook nog anders. en hoe kan ik het in het registery doen
Oud 5-02-2004, 09:13   #8 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

je kan je mac adres niet veranderen, mac adres staat in je nic vast gebrand.
heb je soms chello internet?
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-02-2004, 09:20   #9 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Een MAC server bestaat volgens mij helemaal niet, ieder netwerkapparaat heeft zijn eigen unieke MAC-adres dus die hoeven niet te worden uitgedeeld door een server. Een DNS-server en standaard-gateway moet je echter wel opgeven, die gegevens zou je van je provider moeten krijgen.
Oud 5-02-2004, 15:42   #10 (permalink)

Standaard

klopt het mac adress staat vast deze heeft die wel kwam ik achter met ipconfig/all maar nou kan ik nog niet internetten hoe wijs ik die dns server en andere dingn toe
Oud 5-02-2004, 15:57   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door resevoir dogs
klopt het mac adress staat vast deze heeft die wel kwam ik achter met ipconfig/all maar nou kan ik nog niet internetten hoe wijs ik die dns server en andere dingn toe
Het moet dus andersom, je provider moet ervoor zorgen dat jouw MAC-Adress wordt toegevoegd in de lijst met toegestane MAC-Adressen. Welke Provider heb je overigens of schets je probleem eens wat uitgebreider. Heb je een router, etc. Want nu is het ook voor ons alleen maar gissen wat er scheelt, en de helpdesk roept vaak genoeg maar eens wat om van een klant af te zijn, vandaar
Oud 5-02-2004, 17:28   #12 (permalink)

Standaard

Yep, vertel idd even wat voor modem je hebt, wat voor verbinding, welke isp, heb je een router, gebruik je een firewall.
Eergassie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-02-2004, 09:32   #13 (permalink)

Standaard

Okee ik heb kabel internet van parelnet(dat was die enige die het toen aanbood). De modem is van com21. Toen ik me eigen pc kocht had ik nog geen router. Dus wisselde ik de kabels steeds om. Toen ik boven zat te internetten trok me broertje de kabel eruit omdat hij wou en sindsdien doet hij het niet meer. Maar er komt in iedergeval wel een router tussen die is van edimax br 6104. Het moederbord met onboard lan is van A-bit de nf 7s zoals ik al eerder melde. Ik heb er nou nog geen firewall opstaan.
Oud 7-02-2004, 14:24   #14 (permalink)

Standaard

Ik heb denk uitgevonden waar het aan ligt. Als bij ipcongig/all kijk zegt hij als dns-severs allemaal nulen. Ook als je hem automatische laat toewijzen. Dit geld ook voor de subnetmasker en dergelijke. weet iemand hoe dit komt
Oud 7-02-2004, 14:55   #15 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door resevoir dogs
Ik heb denk uitgevonden waar het aan ligt. Als bij ipcongig/all kijk zegt hij als dns-severs allemaal nulen. Ook als je hem automatische laat toewijzen. Dit geld ook voor de subnetmasker en dergelijke. weet iemand hoe dit komt
Als er allemaal nullen staan en je hebt je instellingen op 'automatisch toewijzen' dan wordt er niets toegewezen door de DHCP-server van je modem/router.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
draadloos internet niet hoger dan 11 mbps Vosse Hardware Junkies 26 17-03-2007 08:38
Codec probleem?: .mp3 niet kunnen afspelen in WMP defecto Software Junkies 10 29-01-2005 00:06
internet doet het niet rubenisdom Hardware Junkies 9 8-04-2004 18:53
Kunnen ze nou niet gewoon van andermans spullen afblijven? Thadeez Area 1337 45 2-02-2004 21:52
topics met poll niet kunnen lezen (niet ingelogd) mr_x007 CaseJunkies Support en Feedback 4 16-06-2003 23:15

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.