| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Ik heb van een héél aardig iemand een moederbordje met P1 120MHz en 16MB ram gekregen en daar zou ik graag een kleine HTTP/FTP server van maken, maar met die gigga-specs lijken me alle µSux OS-en al out of the question. Nu dacht ik aan linux, maar heb hier dus 0,0 verstand van. Bestaat er niet een simpel pakketje dat ik kan installen op die PC zonder teveel gesleutel (ben 100% linux-n00b) en waarmee ik een fijne server krijgt die als HTTP webserver werkt en ik kan bijhouden via FTP ? tnx in advance. Lampje
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Linux Mandrake is wel makkelijk voor beginnende linux gebrukers. Download eens Knoppix: ftp://ftp.knoppix.nl/pub/os/Linux/di...3-09-22-EN.iso Dit is een OS dat boot vanaf de cd-rom, je hoeft niets te instaleren, hiermee kun je een beetje rondkijken in Linux. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Waarom neem je niet Win98 voor de server? Mocht je trouwens willen upgraden, ik heb nog wel EDO ram en P1 CPU liggen hier.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Tja, je kan kiezen wat je wil hé, ik raad je dit aan, koop een boek over linux. Als je daarmee klaar ben, kun je het beste met een beginnersdistributie beginnen. Ik denk hierbij aan Redhat(Fedora) ,Suse of Mandrake. Dat zijn toch wel de gemakkelijkste linux distro's. Als je eenmaal iets verder ben kan je beginnen met de iets moeilijkere distributies ![]() http://www.tldp.org voor al uw Linux HOWTO's |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Gebrui je hem gelijk als adsl o.d. neem dan de freesco linux distibutie, is erg makkelijk configureren, allemaal how to enzo
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #9 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| Citaat:
slechte uptime? | ||
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Mijn P200 server met XP erop heeft een uptime van 216 dagen nu, dat vind ik niet slecht. Zolang je er maar vanaf blijft doen ze het goed,
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 oktober 2003 Locatie: Amsterdam
| Citaat:
:P )
__________________ Back.. Alive and kickin'. | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Uptime is belangrijk voor een server, de reden waarom je bij deze pc beter voor Linux kan gaan is redelijk simpel, als je windows draait draai je een grafische schil en verspil je dus geheugen. Aangezien een webserver wel wat geheugen kan gebruiken en er hier maar 16 mb inzit lijkt het me verstandig om Linux te draaien. (Laat staat dat windows draait op 16 mb) Mijn Workstation2, die Linux draait, draait ook al een half jaar z'n rondjes..een keer gerestart vanwege een kernel upgrade. Ding is nog nooit vastgelopen. Maar goed, weer ontopic. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [http] vraagje... | GoTMoRe | Software Junkies | 16 | 21-06-2004 10:12 |
| ftp/http vraagje | GoTMoRe | Software Junkies | 17 | 1-05-2004 16:09 |
| AGP 4mb of PCI 16mb dilemma | yuppie | Hardware Junkies | 10 | 27-03-2004 17:42 |
| hoe wordt een http://www. blabla.nl toegewezen ? | inanc_gangster | Software Junkies | 10 | 7-03-2004 00:24 |
| [OC] Banshee 3dfx 16mb Voodoo2 Beetje hulp nodig :) | Baboon | Cooling & OC Junkies | 23 | 18-07-2003 23:25 |