| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 juli 2003 Locatie: Earth
| Hallo ! Wat is het nu precies ? dat OpenGL en Direct3D ?? Ik kan namellijk allemaal instellingen veranderen voor die 2 ! En ik heb zelfs een instelling dat ik moet kiezen welke van de 2 mijn gamez ondersteunen ! welke moet ik dan kiezen voor het beste resultaat ? Greetz |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 oktober 2003 Locatie: Amsterdam
| Direct3D is direct uit je videokaart gepompt, en OpenGL is dacht ik softwarematig + hardwarematig, maar ik weet er heel erg weinig van af, enige wat ik weet is dat OpenGL te manipuleren is zodat je cheats hebt, Direct3D niet.
__________________ Back.. Alive and kickin'. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 januari 2004
| Ik heb mijn Sapphire Radeon 9600 ingesteld op OpenGL want Direct3D liep niet zo lekker (zwart beeld & schokken enzovoort). Het lijkt mij dat als je een hele goede grafische kaart hebt en mindere software dat het slimmer is om Direct3D te keizen (dat zegt den00b die er weinig vanaf weet ) |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| OpenGL en Direct3D zijn allebei 3D-renderers die gebruik maken van hardwarematige functies op je videokaart (bij software rendering wordt alles door je CPU gerenderd). Direct3D is een onderdeel van DirectX en is ontwikkeld door Microsoft en alleen maar voor het Windows-platform, Van wie OpenGL is weet ik niet (waarschijnlijk een consortium van bedrijven) en multi-platform. Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Volgens mij heeft opengl nu wel veel minder opties dan dx9 (word voor d3d gebruikt). Ik doe alles in d3d want opengl gebruikt bij mij verkeerde refresh rates en als ik zo'n refresh rate forcer gebruikt gaat alles er foked up uitzien.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| OpenGl v1.5.7 > v2.x.x? | Freakazoid | Software Junkies | 2 | 22-11-2006 18:26 |