Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 28-01-2004, 23:08   #1 (permalink)

Standaard OpenGL ? DIrect3D ?

Hallo !

Wat is het nu precies ?
dat OpenGL en Direct3D ??
Ik kan namellijk allemaal instellingen veranderen voor die 2 !

En ik heb zelfs een instelling dat ik moet kiezen welke van de 2 mijn gamez ondersteunen ! welke moet ik dan kiezen voor het beste resultaat ?

Greetz
Raptor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-01-2004, 16:37   #2 (permalink)

Standaard

Direct3D is direct uit je videokaart gepompt, en OpenGL is dacht ik softwarematig + hardwarematig, maar ik weet er heel erg weinig van af, enige wat ik weet is dat OpenGL te manipuleren is zodat je cheats hebt, Direct3D niet.
Oud 6-02-2004, 20:29   #3 (permalink)

Standaard

Ik heb mijn Sapphire Radeon 9600 ingesteld op OpenGL want Direct3D liep niet zo lekker (zwart beeld & schokken enzovoort).
Het lijkt mij dat als je een hele goede grafische kaart hebt en mindere software dat het slimmer is om Direct3D te keizen (dat zegt den00b die er weinig vanaf weet )
Code-X is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-02-2004, 20:40   #4 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

OpenGL en Direct3D zijn allebei 3D-renderers die gebruik maken van hardwarematige functies op je videokaart (bij software rendering wordt alles door je CPU gerenderd). Direct3D is een onderdeel van DirectX en is ontwikkeld door Microsoft en alleen maar voor het Windows-platform, Van wie OpenGL is weet ik niet (waarschijnlijk een consortium van bedrijven) en multi-platform.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SiLaTroN
Direct3D is direct uit je videokaart gepompt, en OpenGL is dacht ik softwarematig + hardwarematig, maar ik weet er heel erg weinig van af, enige wat ik weet is dat OpenGL te manipuleren is zodat je cheats hebt, Direct3D niet.
Beiden hebben hardware-ondersteuning door je videokaart nodig, dus wat dat betreft verschillen ze niet zo heel veel. Het zijn allebei een soort bibliotheken met functies die programmeurs kunnen gebruiken om 3D-beelden op het scherm te zetten. En wat betreft die cheats lijkt me onzin, noem eens iets waar dat uit blijkt.
Oud 6-02-2004, 21:00   #5 (permalink)

Standaard

Volgens mij heeft opengl nu wel veel minder opties dan dx9 (word voor d3d gebruikt). Ik doe alles in d3d want opengl gebruikt bij mij verkeerde refresh rates en als ik zo'n refresh rate forcer gebruikt gaat alles er foked up uitzien.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
OpenGl v1.5.7 > v2.x.x? Freakazoid Software Junkies 2 22-11-2006 18:26

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.