Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 24-01-2004, 16:34   #1 (permalink)

Standaard Externe news/forum tracker plugin voor Jalcd / LCDsmartie

Na de vraag van Freakazoid of iemand een programma wou schrijven die bepaalde nieuwspagina's kon uitlezen en via Jalcd / Lcdsmartie op zijn lcd kon "toveren" ben ik aan de slag gegaan. het heeft eventjes wat tijd gekost maar Freakazoid is er nu aardig tevreden mee. Daarom is het misschien ook leuk om het ook jullie te geven die ook een lcd hebben en zeggen wat jullie er van vinden( misschien vind je het wel helemaal niks ).

Het programma is getest op windows 2000 / XP / 2003 ( we hadden geen windows 95/98 machines tot onze beschikking dus als iemand het op die besturingssystemen kan testen zou dat mooi wezen ).

Het programma zal nog niet 100% bugfree wezen dus alle dingen die niet goed zijn graag melden.

Het programma genaamd "Web scourcerer" is hieronder te downloaden.
Het kan wezen dat de download niet lukt vanwege misschien teveel datagebruik ik weet namelijk niet hoe de host zich eronder houd omdat die wel snel de site eens wil sluiten wanneer er teveel dataverkeer is.

Download:

http://www24.brinkster.com/gswfl/dow...ame=scourcerer

Faq

Q:Wat moet ik doen met de zip file die ik heb gedownload?

A:Pak deze 2 bestanden ( scourcerer.exe, en settings.ini ) uit met een zip programma zoals winzip of soortgelijk iets. Deze 2 bestanden moeten wel bij elkaar geplaatst worden in 1 map. Wanneer de file "scourcerer.exe" hebt opgestart kan je op settings drukken om eventuele settings aan te passen en de extra opties aan/uit te zetten.

Q:Help! Ik krijg foutmeldingen van bestanden die niet kunnen worden gevonden.

Aat kan kloppen. De volgende links zijn alle bestanden die nodig zijn om het
programma te draaien.

http://lettermanstationery.tripod.com/COMDLG32.zip

http://lettermanstationery.tripod.com/MSCOMCTL.zip

http://lettermanstationery.tripod.com/RICHTX32.zip

Deze bestanden dienen of in de map te komen waar Web scourcerer is geïnstalleerd of
in de system32 map van windows.

Daarnaast kan je ook nog de runtime files nodig hebben. Hieronder staat een link van de
nieuwste runtime files:

[urlhttp://download.microsoft.com/download/vb60pro/Redist/sp5/WIN98Me/EN-US/vbrun60sp5.exe[/url

Deze kan je of downloaden of openen van lokatie, de "installatie" wijst uit zichzelf wel.

Q:Help! Ik heb het programma nu een paar minuten aanstaan maar de files komen maar niet.

Ait kan meedere oorzaken hebben. Deze versie maakt nog niet uitzichzelf mappen aan, dus als in je settings staat dat hij map "LCDfiles" moet gebruiken maar deze map bestaat niet zal Web scourcerer ook niks schrijven.

De andere oorzaak kan wezen dat Web scourcerer een refreshtijd heeft van 10 minuten. In het programma zal je een progressbalk zien hoever hij is met updaten. er zijn 4 sites met trackermogelijkheden die je aan en uit kan zetten. Op 70% zal nummer 1 geladen worden en op 80% nummer 2 enz. Dit houd dus in dat hij in werkelijkheid pas bij 70% bestandjes begint te schrijven. en tegen de tijd dat hij weer bij 70% is zijn er 10 minuten verstreken ( de timerinterval kan je instellen ).

Q:Help! Nadat ik heb afgesloten blijft hij wel doordraaien in de taskmanager

Ait probleem is inmiddels bekend. Het gebeurd niet altijd maar bij de volgende versie zal dit worden opgelost.

Q:Ik heb een site die ik ook graag in je programma zou willen zien. Kan dat?

Ait hangt ervan af. Het liefts werk ik met pagina's die news/forum trackers hebben.
Omdat dit het makkelijkst is te verwerken en het minste dataverkeer voor de desbetreffende pagina kost. Als de site geen tracker heeft mail( gswgeldATilse.nl ) me dan of plaats hier een bericht zodat ik ernaar kan kijken.

Q: Het lijkt alsof er wel nieuwe files worden geschreven maar de casejunkies site lijkt niet geupdate.

A: Ik weet van het probleem en ben nog aan het uitzoeken wat het is.

Q:Ik heb een andere vraag / mening. Waar kan ik die kwijt?

A:Hier in dit topic of op mijn mail adres: gswgeldATilse.nl ( van AT een @ maken ).

Q:Wanneer komt de nieuwe versie uit?

A:Wanneer ik ik denk dat er genoeg redenen zijn om hem te updaten. Of als ik er de tijd voor heb.
War Lord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-01-2004, 17:00   #2 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard Re: Externe news/forum tracker plugin voor Jalcd / LCDsmarti

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door War Lord
Freakazoid is er nu aardig tevreden mee.
Freak en tevreden?! Dan moet het wel een heel erg goed programma zijn! Ik zal het binnenkort eens testen als ik mijn blauwe 20x4 LCD binnen heb (heb per ongeluk een groene gekregen dus die moet eerst omgeruild worden) want nieuws- en forum-headlines op m'n LCD lijkt me erg leuk
Oud 24-01-2004, 17:02   #3 (permalink)

Standaard

heb je geluk

hij lees van casejunkies de news posts EN forum posts.

Ik heb het proggie speciaal voor freak op maat gemaakt dus .
Oud 24-01-2004, 17:16   #4 (permalink)

Standaard

Het progje werkt goed, en zelfs meer dan wat ik had gevraagt. :P
Een geslaagt project, als je et mij vraagt.
Oud 24-01-2004, 17:20   #5 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Zo te zien is het geschreven in VB6 (runtime libraries ), is het een open source progje want ik heb zelf ook wat ervaring met VB6
Oud 24-01-2004, 17:22   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Zo te zien is het geschreven in VB6 (runtime libraries ), is het een open source progje want ik heb zelf ook wat ervaring met VB6
Nope, misschien als ik er later geen zin meer in heb dat ik nog es de source vrijgeef maar nu niet.

Edit:

Het blijkt nu dat de casejunkies site weer hetzelfde probleem als de vorige keer had van het niet willen updaten en maar steeds de oude page blijven ophalen.

De crew wou toendertijd niet met pragma:nocache werken omdat dat teveel dataverkeer zou nemen.

Alleen omdat we nu rechtstreeks naar de tracker connecten zou de crew misschien aan de tracker de nocache bende WEL willen toevoegen? de tracker neemt wat betreft code bijna niks en zou het dus hierbij niet zoveel dataverkeer kosten. misschien zou het zelfs wel kunnen dat alleen de code word verstuurd zonder plaatjes, dan zou het een paar honderd bytes per keer zijn, dat is dus feitelijk niks.
Oud 25-01-2004, 00:25   #7 (permalink)

Standaard

Misschien een idee dat je het programma moet activeren met je CJ nick + wachtwoord? Dan kunnen alleen CJ-ers het gebruiken en dan zal het zich niet zo verspreiden over het net.. (als dat al gebeurt ).
Oud 25-01-2004, 00:41   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door defecto
Misschien een idee dat je het programma moet activeren met je CJ nick + wachtwoord? Dan kunnen alleen CJ-ers het gebruiken en dan zal het zich niet zo verspreiden over het net.. (als dat al gebeurt ).
en wat is er op tegen als andere mensen het gebruiken? zie er niet zoveel problemen in

en overmatig datagebruik zal reuze meevallen dus.
Oud 25-01-2004, 01:07   #9 (permalink)

Standaard

Maar als 'de hele wereld' het gebruikt zal het wel wat meer zijn.. Maar het was eigenlijk bedoelt zodat CJ meer members krijgt. :P
Oud 25-01-2004, 03:19   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Maar als 'de hele wereld' het gebruikt zal het wel wat meer zijn.. Maar het was eigenlijk bedoelt zodat CJ meer members krijgt. :P
maar als het mensen alleen om het proggie gaat krijg je allemaal zero posters en daar word de database van casejunkies weer traag van
Oud 25-01-2004, 03:53   #11 (permalink)

Standaard

Lol.. das ook weer waar. Maar om maar weer ff ontopic te gaan: Nice progje!
Oud 25-01-2004, 10:56   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Lol.. das ook weer waar. Maar om maar weer ff ontopic te gaan: Nice progje!
dankje
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Externe equalizer voor pc Pawiro Hardware Junkies 1 7-05-2007 00:44
[script bug] - Forum & Nieuws tracker Terminal13 CaseJunkies Support en Feedback 3 21-10-2004 14:43
problemen Forum tracker CJ .com Nike Software Junkies 15 24-10-2003 17:19
Casejunkies tracker voor Active Desktop? The Undertaker CaseJunkies Support en Feedback 36 6-08-2003 10:00

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.