| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Yo, Ik zit hier met een Novell inlogscript waar ik in moet uitlezen welke windowsversie op een bepaalde PC draait. We hebben hier WinXP, Win2K en Win98 machines. Deze moeten een regfile krijgen, bepaald op het besturingssysteem. Nu hebben we het al voor elkaar om 98 en NT based te scheiden. Nu moeten we nog de verschillende NT based windowsen uit elkaar houden. Ik weet dat WinXP eigenlijk NT5.1 is, en Win2K is NT5.0. Nu moet ik dat op 1 of andere manier zien uit te lezen vanaf de commandprompt, en dan in een variabele zetten. Hoe krijg ik dit voor elkaar? |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
hoe? Code: ver >%variabele% van het commando ver wist ik al lang, maar stop et maar eens in een variabele. als ik een CMD moet openen is dat het probleem niet, dan worden de 3 batchscripts waar nu uit gekozen wordt vanuit de Novell script 1tje, die dan zelf de keuze doet. | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Putten
| Ik neem aan dat je de ver in een string stopt? ![]()
__________________ http://www.permafrost.cc |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
naar mijn weten is een mac adres nog altijd een identificatie/adres code van een netwerkkaart.... en Rostvertolmil, tis gewoon een CMD command prompt. die var had ik al gedeclareerd met "set" (ook zonder geprobeerd th ![]() het gaat me echt om het herkennen van de windowsversie. of dat nou vanuit het novellsript gaat of via een, door het novell script gestartte, batchfile is niet van belang. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Je kan het toch laten wegschrijven naar een file ofzo ? Moet het morgen ff opzoeken in de files op mn werk na een format laat ik tijd en datum weg schrijven naar een file, om deze later weer op te roepen om aan te geven wanneer het systeem is geformateerd. Vanuit die file kan je het weer in een variabele stoppen.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
en om nou van elke machine het MAC adres bij te gaan houden is ook een klotewerk. wegschrijven naar file is nog niet eens zo'n gek idee.... daar ga ik maar eens mee experimenteren. | |
| | |
| | #11 (permalink) | ||
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | ||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Boeken lezen | Demoniac | Area 1337 | 14 | 1-02-2005 18:26 |
| Licensies lezen? | the widow maker | Area 1337 | 14 | 1-09-2003 23:11 |
| [MSN pop-ups] Hoe kom ik er vanaf? | the widow maker | Software Junkies | 10 | 9-08-2003 23:55 |