| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2003
| Yo, Ik ben beginner C++, en ik had geprobeerd een oefening uit een boek te maken. In deze oefening was de opdracht: maak een programma waarbij je het aantal seconden in een minuut afbeeld, in een uur, ... in een eeuw, etc. Nu wilde ik de gebruiken van het programma zelf de keuze geven wat hij wil berekenen zonder dat alles wordt afgebeeld. Helaas gaat er iets verkeerd met de "cin", en wordt alles sowieso afgebeeld. (ik gebruik Visual c++ 6.0) de (!EDIT aangepaste) code: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- #include <iostream> #include <string> using namespace std; main () { int minuut = 60; int uur = minuut*60; int dag = uur*24; int week = dag*7; int maand = dag*30; int jaar = dag*365; int keuze; cout << "Dit programma berekent het aantal seconden in een minuut, in een uur, in een dag, enz..." << endl; cout << "Gelieve een gegeven te kiezen:" << endl; cout << "1 minuut" << endl; cout << "2 uur" << endl; cout << "3 dag" << endl; cout << "4 week" << endl; cout << "5 maand" << endl; cout << "6 jaar" << endl; cin >> keuze; if (keuze = 1) { cout << minuut << endl; } if (keuze = 2) { cout << uur << endl; } if (keuze = 3) { cout << dag << endl; } if (keuze = 4) { cout << week << endl; } if (keuze = 5) { cout << maand << endl; } if (keuze = 6) { cout << jaar << endl; } if (keuze != 1 && keuze != 2 && keuze != 3 && keuze != 4 && keuze != 5 && keuze != 6 ) { cout << "Dit is geen geldig gegeven" << endl; } return 0; } ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ik weet dat dit programma vrijwel nutteloos is, en dat er geen doel in zit, maar ik wil gewoon weten wat er verkeerd gaat, kwestie van bij te leren.
__________________ 13000feet, 50sec free fall... GERONIMOOOO |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Moet er na elke if, geen end if ? Wat ik mij nog vaag kan herineren van 8 weken C++, daarna alleen VB, en ASP gedaan. Maar waarom maak je niet van : "int eeuw = dag*36525;" het volgende: "int eeuw = (jaar*100) + (25*dag)" Elke vier jaar 1 schrikkeldag
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Putten
| Logisch, programma is helemaal goed. Maar als het programma is voltooid sluit het automatisch af. Dit gaat zo snel dat je de laatste output niet meer kan zien. Probeer het proggie es van de commandline te starten!
__________________ http://www.permafrost.cc |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Putten
| Citaat:
![]()
__________________ http://www.permafrost.cc | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 9 maart 2003
| Citaat:
Kzal seffes es van commandline starten...
__________________ 13000feet, 50sec free fall... GERONIMOOOO | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [W-lan] Noob [aanleggen] | Jarnoootje | Hardware Junkies | 12 | 16-03-2006 19:56 |
| Noob Vraagje(s) | perejoseph | Casemod Junkies | 8 | 16-03-2006 17:30 |
| Noob | Reflexx | Casemod Junkies | 5 | 27-10-2005 18:27 |
| Noob | Payne | Area 1337 | 4 | 19-09-2004 18:38 |
| [NOOB] LCD Schermpje | blup | Elektronica Junkies | 26 | 14-04-2003 19:19 |