| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 augustus 2003
| Ik heb thuis een tweetal pc's, en af een toe een pc van een vriend Nu als ik probeer mijn 2 pc's in netwerk te zetten (men nieuwe pc met WIn XP home en me oude pc met win 9 (mijn vriend zijn pc heeft win xp pr . Dit alles moet door 1 router!! Mijn nieuwe pc moet de "host" zijn (als dat kan bij een lan)Nu als ik probeer via de wizard een thuisnetwerk te maken moet ik eerst een hoop bolletjes aanklikken (ik kies eerst overige, en dan deze pc maakt rechtstreeks verbinding met internet of doet dit via een hub. Dit geld ook voor de ander pc's in dit netwerk) Daarna krijg ik een scherm waar ik moet kiezen welke internet verbinding ik wil: er staat daar: LAN verbinding of Netwerkkaart of netwerkaart 2 Ik moet LAN verbinding kiezen of anders kan ik niet meer op internet Dan stel ik de naam van me pc en zo in, en dan krijg ik de keuze om een netwerkdiskette te maken, de cdrom te gebruiken, .... of niets te doen Als ik dan die netwerkdiskette in me andere pc stop (of in die van een vriend) moet die net het zelfde doen MAAR daarna zie ik op geen van beide pc's de andere pc Hoe los ik dit op? contacteer me desnoods op msn: ddeclerck@pi.be Ik heb een abit NF7-S rev 2.0 (daar zit me netwerkkaart op)
__________________ Amd 2800+ // Abit NF7-S rev 2.0 // 2 * 512MB DDR400 GeIL // Radeon 9800XT // Creative Soundblaster Audigy 2 ZS // 40Gb HD + 120 Gb HD // Aopen HC007 Bigtower // Watercooling comming soon // |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 maart 2003 Locatie: vlijmen
| klik eens in het scherm "volledig netwerk" op: "zoeken naar computers in werkgroepen" dan zou je elkaar gewoon moeten zien. hier heb ik er ook last van is vet irri >D
__________________ Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. THAT'S relativity. - Albert Einstein |
| | |
| | #4 (permalink) |
| lukt niet, als ik klik op pc's zoeken in dit netwerk zie ik enkel maar mijn pc'tje >( denk wel dat ik achter een fire wall zit :s
__________________ Amd 2800+ // Abit NF7-S rev 2.0 // 2 * 512MB DDR400 GeIL // Radeon 9800XT // Creative Soundblaster Audigy 2 ZS // 40Gb HD + 120 Gb HD // Aopen HC007 Bigtower // Watercooling comming soon // |
| | |
| | #6 (permalink) |
| nope lukt ook niet, bij men oude pc krijg ik nu een foutmelding dat em geen toegang heeft tot het netwerk >D die firewall? hoe zet ik die uit? ![]()
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| Citaat:
je kan ook de shares op zijn pc openen via IP. open een CMD, tiep in: ipconfig kijk wat er bij IP staat, ren naar je pc, rammel daar in IE in \\ip en klaar | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| benchmark probs | Rush | Hardware Junkies | 8 | 5-07-2007 21:42 |
| msn probs | Rush | Software Junkies | 3 | 5-03-2007 15:37 |
| harddisk probs, | SyaT | Hardware Junkies | 5 | 2-06-2004 09:22 |
| PcMark04 Probs | Masterslave | Software Junkies | 2 | 3-12-2003 15:29 |
| 1gbps netwerk verbinding parralel op een 10mbps netwerk? | Freakazoid | Software Junkies | 12 | 25-11-2003 17:42 |