| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 januari 2003 Locatie: Haarlem
| Ik was afgelopen weekend op een lan-party, en ik had 2 3com netwerkkaartjes in m'n koffemod hangen, hoopend dat het werkte, omdat ik wel wat extra bandbreede kon gebruiken. Dit was dus niet het geval, en ik heb het die lan gewoon op 100mbit moeten doen. Nou heb ik vaag gehoord dat het wel mogelijk is om 2 nic's te gebruiken. Alleen zou je er een stukje software en configuratie voor nodig moeten hebben. Weet iemand hier hoe je dit kan instellen, en wat voor software er voor nodig is? Ik draai winXP en het zijn 2 3com 3c905-TX kaartjes. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Ik weet wat je zoekt alleen kan ff niet meer op de naam van het programma komen, ik vraag het zometeen wel ff aan iemand die ik ken en die weet het vast wel ![]() Trouwens, als je wil trunken, moet je ook een switch hebben die dat ondersteunt en iemand die dat instelt in de switch voor je. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 februari 2003 Locatie: Haarlem
| Je zal inderdaad trunking aan moeten zetten op de switch. Die moet weten dat hij load balancing moet gaan doen over die twee lijnen. Dit moet je inderdaad vantevoren configureren, in ieder geval op een Cisco, weet het niet 100% zeker van andere switchen of routers...
__________________ Everything that has a beginning has an end.... [The Matrix - Revolutions] |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| hier heb ik ook wel een tijdje op gekl**t.... je kan niet 2 dezelfde merken netwerkkaart gebruiken al gebruik je bijvoorbeeld een 3com en een sweex werkt et perfect... al kijk je op die onboard dingen zijn het ook nooit 2 dezelfde voorbeeld > a7n8x deluxe : nforce netwerkkaart en een 3com. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Citaat:
irq conflict ofzo ? ik zou niet weten waarom.. ik weet dat et wel werkt zo :P | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Voor zover ik weet moet je een dual of quatro nic hebben om te kunnen trunken. En je zal op de switch altijd erst moeten instellen voordat je een trunk hebt, doe je eerst de kabels en dan pas configuratie, dan maak je een loop, en ligt je netwerk op zn gat. Ik heb getrunkt tussen twee switches van 3com, met 4 kabels haal je 800 Mbps. HEt gaat niet werken met twee losse netwerk kaarten. Zoals je bij veel servers ziet hebben ze twee onboardnetwerk kaarten, dat is niet om te kunnen trunken maar dat is als fallback, valt er 1 uit, dan pakt de andere het automatisch over. En de derde netwerkpoort op een compaq server is de ilo poort, dat iis een zgn pc in de pc, om te kunnen configgen vanbuiten af, ook in een dos promt iod.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 juni 2003 Locatie: Hoofdstad van N-H
| Hmmm.... Voor truncen moet je dus een "managable"-switch hebben... Dus voor die goedkopiegoedkopie switchen die je standaard kan kopen in een huis-tuin-keuken-PC-shop, heb je nix. Hij maakt van 2 (of meer, als het maar evengetal is) netwerkaansluitingen 1 IP-adres. Heb je eenmaal een "managable"-switch, moet je dan ook software hebben zodat je de (dezelfde) netwerkkaarten kan laten truncen. (ik weet dat 3com het heeft op de site ergens >/ ) Nou komt de tricky part. Er is GEEN standaardisatie voor truncen. Het kan dus zijn dat je een sitecom-switch hebt met 3com netwerkkaartjes en het niet laten werken. (ik noem ff een voorbeeld). Nou is het zo dat Cisco en 3Com wel met elkaar kan communiseren. Alleen heb ik, tot nu toe, nog nooit getest van PC naar switch. (alleen van switch naar switch). Ikzelf heb een 4in1-netwerkkaart van het merk Z'nyx. Maar tot nu toe wilt hij niet in een win-bak lekker werken.... (ook geen tijd ervoor gehad om het verder uit te zoeken) EN ik heb ook zelf geen "managable"-switch. Dus tot zover m'n ervaring of truncing. Je hebt ook een proggie dat "load-balancing" doet. Dat kan je WEL in een goedkopiegoedkopie switch douwen. Enige wat hij dan doet, is op 2 (of meer) IP-adressen het netwerkverkeer delen. |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 9 juni 2003 Locatie: Hoofdstad van N-H
| Citaat:
Ik heb het zelf nog nooit gebruikt. | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| 2 netwerkkaarten samen op 200Mbit? (Win XP) | Wabs | Hardware Junkies | 15 | 23-03-2003 16:23 |