| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 september 2003 Locatie: weert
| hey daar ! vandaag nieuwe pc voor mn ouders in elkaar gezet, met hun oude hdd erin. nu wil ik die natuurlijk backuppen via t netwerk op mijn pc, maar ik krijg het netwerk niet draaiende -ik heb op beide pc`s dezelfde gebruikersnamen aangemeld, exact hetzelfde. -ik heb in het configuratiescherm een netwerk geinstalleerd (via netwerkverbindingen, thuisnetwerk enz.) -ik typ het ip adres van de andere pc in de browser in (ja met \\ etc.) en er komt te staan dat ik de machtigingen niet heb wat doe ik fout? ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 maart 2003
| Het is niet echt de bedoeling dezelfde gebruikersnaam te hebben, gewoon dezelfde werkgroep. Rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen, dan tabblad computernaam en een werkgroep invullen. [edit] Heb je wel de hd gedeeld ? Rechtermuisknop, delen en beveiliging, dan een vinkje voor "Van deze map een...maken", geef de map/hd een naam en klaar ben je. [/edit] |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 april 2003 Locatie: Amsterdam
| Wat voor 'n OS gebruik je ? Met XP bv hoef je bijna niks te doen, zoek idd "werkgroep" op, zorg dat alle PC's deel uitmaken van deze "groep"... deel alle HDD's en je moet nu toegang hebben. Als je het tabblad met "username en ww" op je scherm hebt kun je proberen "administrator" in te typen en een wachtwoord als je dit hebt ingesteld, dat moest ik ook eens doen Weet je zeker dat je "Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen" op elke PC hebt uitgevoerd ? Klinkt misschien logisch maar soms vergeet men wel iets... *ipv 3 posts in a row kun je natuurlijk ook ff "editen" * |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Welk OS gebruik je inderdaad? In Windows 2000/XP maakt een werkgroep niet uit, hoe dit met eerdere versies zit weet ik niet zeker. Als je het \\IP-adres of de \\PCnaam intikt in de browser zou hij em moeten zien. Heb je het guest/gast account uitgeschakeld? Zo ja, schakel deze dan even in op beide pc's. Als je windows 98 e.d. gebruikt, moet je ook even bij je netwerk properties File and Printer sharing for Windows installeren, en een Microsoft client for Windows. Heb je vaste IP adressen, of laat je ze automatisch verkrijgen?
__________________ Dus... |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Ik heb hier nu op me nieuwe computer XP, maar op de andere in het 'thuisnetwerk' 98 en daar eerder al het uitgevoerd. Moet het daar nu ook opnieuwe op gedaan worden? Nee toch?
__________________ www.defecto.nl |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Altijd eerst op de server (als 1 van die 2 pc's de pc is waar internet binnenkomt), en dan op de volgende machine(s). Dat werkt het beste. Maar heb je mijn vorige post opgevolgd? Dan zou het moeten werken namelijk
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Ik heb dat dus gedaan. Heb trouwens een router. Maar op de 98 computers heb ik dat gedaan VOOR me nieuwe computer in het netwerk zat. Hiervoor zat me oude dus in het netwerk en dat werkte gewoon. Maar in xp zie ik ook nergens die map waar de andere computers in staan. Dat was wel in 98 zo. Waar dus alle andere computers uit het netwerk stonden en als je daarop op klikte alle gedeelde schijven/mappen/bestanden zag van die computer. Maar moet het dus op de 'oude' computers opnieuw omdat er een nieuwe computer in het netwerk zit?
__________________ www.defecto.nl |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Nou, wat ik weet van een combi van 98 en XP is dat je op de 98 machine hetzelfde account met zelfde wachtwoord moet instellen als dat je op de XP machine hebt. Zet em in de goeie werkgroep, en het zou moeten werken... En nee, je hoeft de 98 machine niet opnieuw te doen, als de XP machine de nieuwe is. welke ip adressen krijgen de machines allemaal? In 98: START-> uitvoeren: COMMAND Dan tik je in: "ipconfig", en dan zie je het ip. in XP hetzelfde, maar dan tik je CMD in ipv COMMAND. Vraag 2 is: welke pc krijgt wel internet, en welke niet ?
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 april 2003 Locatie: Amsterdam
| Om een map of drive van een andere PC op je netwerk te zien: My computer/ Tools/ Map network drive, je krijgt dan een staatje van beschikbare netwerken, selecteer jouw workgroup en vind de map of drive van je keuze..... dit MOET haast wel lukken met XP ![]() |
| | |
| | #14 (permalink) |
| het lukt nog steeds niet hij ziet de shared map wel (van de pc beneden) maar als ik er op klik zegtie nog steeds dat ik niet de juiste machtigingen heb om in deze map te komen ![]() [edit] kan het niet ook aan de router liggen? moet daar nog iets speciaals worden ingesteld? [/edit] |
| | |
| | #15 (permalink) |
| woei, na wat gekloot is het me eindelijk gelukt !! heb eerst bij eigenschappen van deze computer "externe gebruikers mogen verbinding met deze computer maken" aangevinkt. nog es opnieuw netwerk geinstalleerd, ff gereboot, en toen werkte ie thnx iedereen ! gooi m maar dicht ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| probleem met lokaal netwerk | MaTje ^7 | Software Junkies | 9 | 2-11-2006 19:46 |
| Netwerk probleem | Cosmical | Hardware Junkies | 12 | 21-07-2005 09:57 |
| netwerk probleem | CraXz | Software Junkies | 5 | 21-07-2005 05:52 |
| Draadloos netwerk * probleem * | Raptor | Hardware Junkies | 28 | 10-08-2004 22:31 |
| Vreemd draadloos netwerk probleem | 1N54N3 | Hardware Junkies | 0 | 6-04-2004 10:08 |