Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 2-12-2003, 13:16   #1 (permalink)

Standaard Geen netwerkverbindingen

Mijn pc was laatst aan het afsluiten, toen er dit scherm
De netwerkverbindingen worden afgesloten stond werd mijn pc door iemand in mn kamer gereset... >/
Tijdens het opstarten heeft hij deze netwerkinstellingen niet meer hersteld...
Weet iemand hoe je dit handmatig kan herstellen???
Ice T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-12-2003, 15:31   #2 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Heel makkelijk. Maar welk O/S draai je? lijkt me wel handig.. Zo te horen is het Win2k of WinXP..

Je kan zelf in de verkenner via Extra -> "Netwerkverbinding maken" een nieuwe mapping maken naar een share op het netwerk.
Oud 2-12-2003, 17:39   #3 (permalink)

Standaard

ik heb xp.. maar ik kom ook niet meer op het netwerk...
Oud 2-12-2003, 20:11   #4 (permalink)

mir4dor's schermafbeelding

Standaard

Huh ? ik weet niet beter als: "Deze Computer/ Extra/ Netwekverbinding Maken", dat zou toch moeten werken.
Ik heb nu 4 PC's draaien op XP en bij het afsluiten meld "ie" altijd:De netwerkverbindingen worden afgesloten, bij het opstarten van welke PC ook worden de verbindingen weer hersteld, ook met resetten....
mir4dor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-12-2003, 23:42   #5 (permalink)

Standaard

Hij komt ook al niet meer op het netwerk. Het lijkt me handig eens de kabeltjes te bekijken, en mocht het nog niet werken, iets meer info geven over hoe je netwerk in elkaar steekt.
Oud 3-12-2003, 06:36   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ice T
ik heb xp.. maar ik kom ook niet meer op het netwerk...
commandoprompt open gooien, en dan typen "Net Use Schijfletter: \\computer\sharenaam"
indien nodig moet je er ook "/user:gebruiker paswoord" achter zetten
en als de verbindingen herstelt moeten worden bij het opstarten, zet je er "/PERSISTENT:YES" achter

maar ik zou eerst je tcp configuratie even nakijken.
FireWurX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-12-2003, 08:59   #7 (permalink)

Standaard

ik had nooit netwerkverbindingen naar gedeelde bronnen in het netwerk...
deze melding stond er altijd al sinds ik adsl heb... maar het gaat mij niet om de verbindingen met mappen, maar mijn pc ziet niet eens mer mijn netwerkkaart...
Oud 3-12-2003, 20:06   #8 (permalink)

Standaard

weet er niemand meer een oplossing? want dan kan ik heel mn pc gaan formateren en daar heb ik niet echt heel erg veel zin in...

HELLUP!!!
Oud 3-12-2003, 20:23   #9 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

je pc ziet netwerk kaart niet -> hwa dus.
fix je drivers eens...
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-12-2003, 20:24   #10 (permalink)

Standaard

Ok, dat is een ander verhaal he.....

Ziet hij je netwerkkaart niet meer? Zie jij onder Mijn Netwerkverbindingen wel een LAN?
Als je die wel ziet, is je netwerkkaart OK en kan het aan de kabel liggen (stap 2). Als het met een andere kabel ook zo is, kan het aan de netwerkkaart/router/switch/hub aan de andere kant van de kabel liggen.

Zo niet :
Rechtermuisklik op Mijn Computer (of configuratiescherm -> systeem) en ga naar Hardware->device manager, of in het nederlands, Hardware-> Apparaatbeheer. Zie je ergens uitroeptekens staan? Als je die ziet staan bij je netwerkkaart, dan zal je waarschijnlijk even de netwerkkaart uit die lijst moeten verwijderen, opnieuw opstarten en de driver opnieuw installeren. Wat je eerst dan ook kan doen is het volgende:
Zet je PC uit, haal de netwerkkaart eruit, en stop die er weer goed in. Goed aandrukken!
Aanzetten en kijken of hij wat aangeeft na het aanloggen op XP.

Doe dit maar even, en dan zien we daarna wel verder
Oud 3-12-2003, 20:54   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Ziet hij je netwerkkaart niet meer? Zie jij onder Mijn Netwerkverbindingen wel een LAN?
Als je die wel ziet, is je netwerkkaart OK en kan het aan de kabel liggen (stap 2). Als het met een andere kabel ook zo is, kan het aan de netwerkkaart/router/switch/hub aan de andere kant van de kabel liggen.
nee het ligt niet aan mn netwerkkaart zelf... ook niet aan de kabels/router/whatever. ik heb dit natuurlijk als eerste allemaal gechecked.. ook mn firewirekaart staat niet meer bij de netwerk verbindingen... ook het inpluggen van een pcmcia-kaartje in mn pc wilde niet helpen

Citaat:
Zo niet :
Rechtermuisklik op Mijn Computer (of configuratiescherm -> systeem) en ga naar Hardware->device manager, of in het nederlands, Hardware-> Apparaatbeheer. Zie je ergens uitroeptekens staan? Als je die ziet staan bij je netwerkkaart, dan zal je waarschijnlijk even de netwerkkaart uit die lijst moeten verwijderen, opnieuw opstarten en de driver opnieuw installeren. Wat je eerst dan ook kan doen is het volgende:
Zet je PC uit, haal de netwerkkaart eruit, en stop die er weer goed in. Goed aandrukken!
Aanzetten en kijken of hij wat aangeeft na het aanloggen op XP.
eruit halen is niet mogelijk want het is onboard LAN, ik heb deze al in de bios uitgeschakeld en ingeschakeld... werkte niet
in apparaat beheer staan geen fouten want er staan namelijk GEEN netwerkkaarten
het KAN geen hardware fout zijn, denkik, want dat had mn pc wel mn firewire of mn pcmcia kaartjes herkend....

Citaat:
Doe dit maar even, en dan zien we daarna wel verder
:P laten we verder kijken
Oud 3-12-2003, 22:10   #12 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

het MOET wel hw zijn OMDAT er nix meer in je HW profile staat dus ZOEK naar de DRIVERS zodat je die kan INSTALLEN.
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-12-2003, 23:28   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackgoth
het MOET wel hw zijn OMDAT er nix meer in je HW profile staat dus ZOEK naar de DRIVERS zodat je die kan INSTALLEN.
Dat mag wel een toontje lager BG! Dat je niet helemaal gehoord wordt, betekent nog niet dat je mag gaan flamen.

Rustig aan, en laten we op een normale manier het voorgelegde probleem op proberen te lossen

OK, we continue!

Had je al geprobeerd de Moederbord drivers van je Onloard LAN te herinstallen?
Dit is dus wat BG probeerde uit te leggen, maar door een waas voor zijn ogen kwam het er niet helemaal goed uit
Oud 4-12-2003, 09:44   #14 (permalink)

Standaard

ik heb ffies een ghost van een paar weken geleden er op gezet alleen doet ie ut nu nog niet :P het is dus wel een hardware foutje maar waarom doet mn firewire en mn pcmcia kaartje het dan ook niet? ik zal straks thuis er eens wat nieuwe drivers op gaan zetten want ik baal er echt vreselijk van dat ik nu niet op Casejunkies kan op mn eigen pctje.... maar erger... er komt voor mij binnenkort een hele grote LAN-party aan en dan moet mijn pc wel in topconditie zijn
Oud 4-12-2003, 09:49   #15 (permalink)

Standaard

Ik zou toch nog ff gaan stoeien met nieuwe drivers voor je onboard-lan, en anders lekker met je mobo terug naar de winkel (hopen dat je nog garantie hebt) en ff mededelen dat je hem vóór die lan weer terug moet hebben. (btw, welke lan? :P)
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen geluid SupReme Hardware Junkies 13 3-12-2006 21:11
Geen beeld? creeper89 Hardware Junkies 15 21-11-2006 20:53
geen Bowyer Hardware Junkies 0 17-07-2006 19:13
Geen Werkgroepconnectie keloyster Software Junkies 4 27-06-2005 17:36
Geen beeld Hellfish Hardware Junkies 5 25-05-2004 19:39

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.