| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Lo, ik heb heir een PC staan die besmet is geweest met een virus. het virus heeft alleen wel een aantal registry keys aangepast. namelijk de keys die zorgen voor het uitvoeren van exe, com, bat, pif en nog een aantal soortgelijke files. Nu wil ik dat dus weer repareren, maar ik kan er een beetje slecht bij met Regedit.EXE :P Ik zoek dus iets dat de registry kan bewerken via DOS of Linux/Unix (knoppix CD is voorhanden). ik heb me gisteren al helemaal kapot gezocht naar een DOS tool om de registry te editen. kan er geeneen vinden... allemaal windhoos based. Ik heb al een totale registryrebuild uitgevoerd, maar dat helpt niet (aangezien je dan alleen optimaliseert) Je kan wel via DOS met Regedit werken, maar je krijgt dan geen grafische interface. je moet dus zelf uit je hoofd de exacte lokatie van de betreffende keys weten. en je moet dan ook zelf losse .REG files er in schieten, die ik niet heb... Ik moet dus iets hebben waarmee ik de key kan zoeken (desnoods met de hand bladeren), en wijzigen. iemand een helder idee? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| met wat googlen vond ik dit ( http://www.google.nl/search?q=edit+w...TF-8&hl=nl&lr=) Restoring Windows 98 registry To restore Windows 98 registry open a MS-DOS prompt, information about how to do this can be found in document CHDOS. At the MS-DOS prompt type type cd\windows\command Once in this directory type scanreg /restore this will restore a earlier version of your registry. Once completed reboot the computer and this should resolve any issues that may have occurred with your registry. http://techrepublic.com.com/5100-6270-1032874.html kwam ik ook tegen.. leek me ook vrij nuttig |
| | |
| | #3 (permalink) |
| dat is een oude backup restoren ik heb geen backups om te restoren.... ik moet zelf editten. en die link heb ik zelf ook al gehad. dat is een registry rebuild en dat helpt dus niet, omdat je alleen maar optimaliseert en niet verandert |
| | |
| | #4 (permalink) |
| OK, tis opgelost!! nog ff voor de info: het ging om het W32/Gibe-F virus de registry had dus alles wat exe, com, bat, pif, cmd en nog een paar dingen, gelinkt aan het virusbestand. Dus elke keer als je iets probeerde te openen vroeg hij om het bestand in kwestie. (is een random naam, in mijn geval eguuy.exe) Nu had Sophos een hele mooie disinfection tool, maar dat was dus een .COM bestand wat alleen onder windows draaide (stel stumpers, dat kan je natuurlijk niet draaien!) toen kreeg ik een geniale ingeving. ik kopieerde command.com en die kopie hernoemde ik naar eguuy.exe. ni werd dus altijd de commandoprompt geopend :P daarvandaan kon ik de disinfectietool starten, en na een reboot was de boel weer OK ![]() *ik ben wel geniaal, ik weet het :P :P * |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Printplaat editen | Dylan- | Elektronica Junkies | 11 | 7-04-2006 13:34 |