Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 26-11-2003, 19:11   #1 (permalink)

Standaard Apache help gevraagd

heb apache geinstalled
krijg een error wanner ik het wil starten

extern krijg ik apache niet aan de praat (door de router heen) terwijl poorten 21 en 80 geforward zijn naar mij. Intern darentegen krijg ik de testpagina van apache tezien vage zooi

fototje (tijdelijke upload...) klik hier
Oud 26-11-2003, 19:48   #2 (permalink)

Standaard

pic werkt weer niet
  Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2003, 19:52   #3 (permalink)

Standaard

het zou een stuk duidelijker zijn als je ff vertelde welke error je krijgt.
en een pic uploaden naar een server die wel werkt is ook zooooo moeilijk.... (sory, moest ff)
is het zo ondertussen niet bekend dat theforumisdown geen links naar CJ wil hebben?

en dat port80 niet doorstuurt kan komen doordat de webinterface van je router daar prolly op zit.
FireWurX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2003, 21:48   #4 (permalink)

Standaard

Erg simpel, apache wordt al gestart als je windows start, je krijgt nu een error dat ie em niet 2 keer kan starten.
En die testpagina klopt ook, die staat standaard altijd aan. Probeer es iets anders in je apache_dir/htdocs te zetten.
Oud 26-11-2003, 21:56   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FireWurX
het zou een stuk duidelijker zijn als je ff vertelde welke error je krijgt.
en een pic uploaden naar een server die wel werkt is ook zooooo moeilijk.... (sory, moest ff)
is het zo ondertussen niet bekend dat theforumisdown geen links naar CJ wil hebben?

en dat port80 niet doorstuurt kan komen doordat de webinterface van je router daar prolly op zit.
Bij die TFID site nogmaals http://www.theforumisdown.com/upload...cmanserror.JPG intikken en je ziet hem wel .
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2003, 21:58   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rostvertol-Mil
Erg simpel, apache wordt al gestart als je windows start, je krijgt nu een error dat ie em niet 2 keer kan starten.
En die testpagina klopt ook, die staat standaard altijd aan. Probeer es iets anders in je apache_dir/htdocs te zetten.
Yep, als apache geinstalleerd staat als service en op automatisch starten staat.

Dan zit het toch echt in je router config!
Eergassie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2003, 23:18   #7 (permalink)

Standaard

Je krijgt deze error boodschap omdat je pc niet twee maal op dezelfde poort kan luisteren. Zorg er dus voor dat er geen enkel ander programma poort 80 open zet. Je kan dit controleren met het commando netstat in een dosbox.

Verder denk ik dat je toch de routering nog even na moet kijken, beide kanten op. Check ook even of er een firewall niks staat te blokkeren.
Oud 27-11-2003, 00:11   #8 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Zet hier even je IP-adres/URL neer, het is best mogelijk dat wij je pagina wel zien maar jij zelf niet. Ik kan mijn testpagina ook niet vanaf de server (mijn eigen PC) bekijken, maar anderen zien gewoon mijn testpagina
Oud 27-11-2003, 04:58   #9 (permalink)

Standaard

je kan je testpagina zien door http:// ip adres/locatie als het goed is zie je dan je website :P en met Apache moet je je webfiles in Web/Public zetten anders doen ze het nog niet als je site een Mysql database heeft kan dat nog wel probs geven
LightStar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-11-2003, 07:22   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LightStar
je kan je testpagina zien door http:// ip adres/locatie als het goed is zie je dan je website :P en met Apache moet je je webfiles in Web/Public zetten anders doen ze het nog niet als je site een Mysql database heeft kan dat nog wel probs geven
???

web/public komt helemaal niet voor in het apache woordenboek, htdocs voor html files en cgi-bin voor cgi files!

En MySQL is iets voor later...
Eergassie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-11-2003, 07:47   #11 (permalink)

Standaard

dit komt wel degelijk voor... bij mij installeert die ook apache als ik PHPDev installeer en dan krijg je deze map C:\phpdev\www\public apache moet draaien om de files in die map te kunnen openen .........
LightStar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-11-2003, 13:13   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tino
Je krijgt deze error boodschap omdat je pc niet twee maal op dezelfde poort kan luisteren. Zorg er dus voor dat er geen enkel ander programma poort 80 open zet. Je kan dit controleren met het commando netstat in een dosbox.

Verder denk ik dat je toch de routering nog even na moet kijken, beide kanten op. Check ook even of er een firewall niks staat te blokkeren.

klik, dit is met :80 erachter klik zonder :80 erachter

nestat levert geen fluit op nix zit op port 80...

kan het zijn dat norton de boel blocked? dat ga ik nu ff checken (interne firewall staat uit)

nortons taat bij alles van apache alles toestaan..
Oud 27-11-2003, 13:15   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuincMan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tino

klik, dit is met :80 erachter klik zonder :80 erachter

nestat levert geen fluit op nix zit op port 80...

kan het zijn dat norton de boel blocked? dat ga ik nu ff checken (interne firewall staat uit)
ja dat kan, maar heb je wel gekeken of de webinterface van je router/modem niet al op poort 80 zit?
FireWurX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-11-2003, 13:17   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FireWurX
knip
ja dat kan, maar heb je wel gekeken of de webinterface van je router/modem niet al op poort 80 zit?
sounds noob: hoe doe je dat??
Oud 27-11-2003, 13:29   #15 (permalink)

Standaard

Je hoeft nooit :80 erachteraan te tikken, want http is standaard al op poort 80.

Om je router/modem te managen via webinterface is dit meestal op poort 80. Als je dus connect naar poort 80 op jouw externe ip adres zal hij altijd doorgaan naar je router. Nu je dat hebt aangepast dmv port forwarding is hij misschien een beetje de kluts kwijt.

Ik zou zeggen, probeer het eens op een andere poort.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apache en php GBCHEATER Software Junkies 8 28-09-2006 22:32
Apache in netwerk Frenger Software Junkies 2 22-05-2004 14:31
Casejunkies en Apache server interactief met elkaar? Cmdr Chakotay CaseJunkies Support en Feedback 0 2-04-2004 08:59
Apache vraag. (alweer) Freakazoid Software Junkies 8 30-03-2004 21:36
Apache Webserver - Automatisch naar Index.htm ? Freakazoid Software Junkies 10 22-02-2004 00:40

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.