| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 juni 2003 Locatie: Roosendaal
| Ik heb een 1gbps NIC gekocht en et is nog onderweg in de post. Maar ik vraag et maar alvast. Situatie Nu: De serverbox heeft 10mbps verbinding met het internet en mijn main computer via een router. Gewenste Situatie: De serverbox moet voor het internet gebruik blijven maken van de router verbinding, maar voor verkeer tussen server en main computer moet hij de directe 1gbps lijn gaan bebruiken. Hij mag voor intern verkeer dus alleen gebruik maken van die snelle lijn. Weet iemand hoe ik dit het beste aan kan pakken?
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #3 (permalink) |
| USB mischien, maar das volgens mij niet zosnel als een 1gbps netwerk.
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Putten
| Citaat:
Firewire: 400Mbits/s edit: Kbits moet Mbits worden
__________________ http://www.permafrost.cc | |
| | |
| | #5 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: Breda
| Citaat:
dan is er wel wat grandioos mis met mijn netwerk... als ik via firewire verzend dan is het ong 2x zo snel als dat ik via utp kabel en via router naar server ga...
__________________ Your personal JackAss Tatuut, brantweer! | ||
| | |
| | #7 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| router wegflikkeren en dan de server als router gebruiken. dat kan bijvoorbeeld met het pakket Kerio Winroute Firewall. is een enorm uitgebreid (en vooral stabiel) routing pakket voor windhoos. zit ook een content en ad filter in, een virusscannerplugin voor een groot aantal virusscanners en heeft een ingebouwde firewall en protocol inspector. portmappen gaat heel simpel doormiddel van grafische ACL's Citaat:
400Kbit = 50Kilobyte per seconde. trager dan de meeste ADSL abbo's 400Mbit == 50 megabyte per seconde 1Gbit == 120MB per seconde. iig dat zijn theoretische doorvoersnelheden. je hebt altijd een klap verlies en overhead. max ongeveer 70% efficiency | ||
| | |
| | #8 (permalink) |
| yup, maar 1gbps netjes komen toch altijd als snelste uit de bus lijkt me?
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Haarlem
| 1Gbit is áltijd het snelste. (over lan dan :P) ik heb zelf een tijdje geleden om dit zelfde te doen met fire wire, en het is mij niet gelukt , ik ben benieuwd hoe het jou lukt ![]() maar als ik jou was zou ik gewoon een mini-netwerkje tussen die 2 pc's aanleggen, vaak pakt je pc gewoon de snelste verbinding ![]() |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ik doe et alleen zodat ik sochtends effe gauw mijn server disk kan lossen, want die rammeld per nacht soms wel 5gb dr uit, en et schijfje is maar 10gb. ![]() En al es geprobeerd 1gb door 10mbit te douwe? Kwelling. ![]()
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Dan heb je toch wel 2 keer een 1 Gbp/s NIC besteld ? En als je dan gewoon met je twee nieuwe nics op een andere ip range gaat zitten, desnoods een ander subnetmask, en je koppelt de shares in je netwerk omgeving, op basis van het ipadres, dan weet je zeker dat de share over de 1 Gbps loopt.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Mja, daar zat ik ook al aan te denken, die kaartjes in n andere netwerk groep zetten. En mijn main computer is 10/100/1000mbase. Daar stop ik nog n ander 10mbit kaartje in voor internet.
| | |
| | #13 (permalink) | |||
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Putten
| Citaat:
__________________ http://www.permafrost.cc | |||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| servertje in netwerk | GBCHEATER | Software Junkies | 28 | 1-11-2004 23:52 |
| Netwerk | Dark Wanderer | Hardware Junkies | 19 | 6-05-2004 16:29 |