| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Putten
| Als je net als mij geen zin hebt om steeds cd's te verwisselen, kan je kiezen om je CD's Virtual te "spelen". Nu moet je nog steeds aan je Virtual CD Drive vertellen dat je een bepaalde image wil mouten. D.M.V. een simpel .BAT -je kan dit VEEL makkelijker. wat je hiervoor nodig hebt: Daemon Tools (virtual CD drive), NotePad, een te mounten spel. Hier een voorbeeld van Max Payne 2 Code: @echo off cd C:\Program Files\D-Tools\ daemon.exe -mount 0,"F:\V-CDs\Max Payne 2\CD2\MP2_Play.cue" echo Druk op enter om Max Payne 2, The Fall off Max Payne te staten pause cd C:\Program Files\Rockstar Games\Max Payne 2\ MaxPayne2.exe exit Nog FF een Verklaring van wat er gebeurd: Code: @echo off Code: cd C:\Program Files\D-Tools\ ChangeDir naar C:\Program Files\D-Tools\ Code: daemon.exe -mount 0,"F:\V-CDs\Max Payne 2\CD2\MP2_Play.cue" de volgende 2 stukjes code zijn niet noodzakelijk: Code: echo Druk op enter om Max Payne 2, The Fall off Max Payne te staten Code: pause Code: cd C:\Program Files\Rockstar Games\Max Payne 2\ MaxPayne2.exe Code: exit Ik hoop dat ik je nu voldoende uitleg gegeven heb om zelf een BAT bestandje te maken die dit ook kan, Gewoon een nieuw bestand openen in notepad, en opslaan als .bat. (niet vergeten om "alle bestanden" te kiezen, ander krijg je zoiets: blaat.bat.txt) klik je op de .bat, dan wordt automatisch je cd gemount en het spel gestart. makkelijker kan niet! Succes edit: deamon -> daemon, spelfoutje ![]() edit2: Exit comando toegevoegd (thnx to Demoniac)
__________________ http://www.permafrost.cc |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| mijn complimenten! mooie duidelijke uitleg en erg handig! Ik gebruik al een hele poos Daemon tools, om zo zonder CD een game te kunnen installen etc. heerlijk. gewoon ISO files opslaan, en die in Daemon laden wanneer je ze nodig hebt.
__________________ Dus... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| waarom niet gewoon alcohol 120% ? rechtermuis op een image en dan mount on X: :P veel makkelijker dan batjes aanmaken >/ http://www.alcohol-software.com/ |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 juni 2003 Locatie: Roosendaal
| Dat programma kost geld, en wij doen niet aan warez. *kuch* En dat patch dingetje werkt leuk. Et batch gebeuren kende ik nog uit de dos tijd, maar dat deamon parameters in dosprompt slikte wist ik niet. Bedankt.
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Anders moest je eerst de image zoeke, dan rechts klikken, dan mount op X: en dan het spel starten >/
__________________ http://www.permafrost.cc | |
| | |
| | #6 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Citaat:
| ||
| | |
| | #7 (permalink) | |||
| Citaat:
__________________ http://www.permafrost.cc | |||
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
![]() En volgens mij kan je als laatste regel ook nog "Exit" toevoegen, dan sluit het promptvenster automagisch ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Alsjeblieft zeg, laten we ophouden over welke programma's we allemaal gebruiken... dat kennen we nu zo langzamerhand wel. Rosvertoll heeft gewoon een mooie en goeie uitleg gegeven over hoe het precies in elkaar steekt, wat Deamon tools voor je doet. Er wordt hier niet gevraagd welke tools JIJ nou wel niet gebruikt.
__________________ Dus... |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Windows XP DVD splitsen in enkele CD's | Buffalo | Software Junkies | 2 | 22-05-2006 19:18 |
| Lege cd's/dvd's | R@mon | Hardware Junkies | 5 | 23-01-2006 11:59 |
| Modding Tools | GoTMoRe | News & Review Junkies | 7 | 25-04-2004 12:53 |