| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 april 2003 Locatie: Amsterdam
| Ik heb van m'n werk (omdat ie zogenaamd "dood" was) een pc meegenomen, anders hadden ze 'm waarschijnlijk toch weggegooid.... Het betreft een ATX kast met: -Aopen MX3W mobo, voor PDF zie: http://tecun.cimex.com.cu/tecun/soft...W%20Manual.pdf - Intel Celeron 500Mhz proc. - Seagate ST38410A 8,4 Gb HDD - Aopen CD-ROM 48X speler - Floppy-drive - netwerkkaartje - nog een soort floppy-drive (ik ken 't niet, iets smaller en dikkere "floppy's" moeten erin ) die verbonden is met een scsi-kaart in een pci slot.Ik vermoede dat het probleem de voeding betrof, temeer ook omdat er een smeltveiligheid eruit lag toen ik 's ochtens op m'n werk kwam en de PC dus helemaal "dood" was. Eenmaal thuis gekomen knoopte ik er eerst een andere voeding aan....... en ja hoor: hij doet het gewoon ! ik vond 't al heelwat voor een n00b zoals ehm, ik soms Goed, ik wil graag dat dit pc-tje mijn nieuwe home-servertje word en besloot daarom ten eerste: - de HDD uit m'n bestaande servertje erin te bouwen (Western Digital 20 Gb), - het scsi app + de scsi kaart te verwijderen - opnieuw W2k te installen omdat de verandering van HDD op ander mobo dus niet werkt..... En dan komen de problemen: eerst die van de BIOS wacht woord, het batterijtje er even uit en voila, I'm in en kan ik de BIOS wijzigen....(dat viel alweer mee) vervolgens formateren met een '98 diskette daarna de W2k cd erin....niets dan "CD-Rom does not exist" (de speler is goed) Achteraf blijkt dat ie het formatten ook niet gedaan heeft, al kon ik de floppy horen tikken/lezen.....(de drive is goed) Na de '98 diskette de 1e XP diskette erin.....niets en een melding zoals bovenstaande met cd-rom .... Ik ben hier nu al een flink aantal dagen mee bezig maar het begint me tot wanhoop te drijven Sorry voor de nogal lange txt maar ik probeer duidelijk te zijn, ik hoop echt dat hier wat tips uitkomen Het enige waar ik verder op kan komen is dat er misschien nog ergens een beveiliging zit: het was tenslotte een PC uit een bedrijfs-netwerk... Ik ben wel het "clearen van CMOS" tegengekomen maar ik weet niet of dat "verstandig" is of zin heeft, lees: ik durf niet S.O.S |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Dump die PC anders ff hier van het weekend ofzo, dan fix ik em wel ff voor je :P
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| SCSI dinges kan wel eens een Zip of Jazz drive zijn. die kwamen nog wel eens met hun eigen SCSI kaart gaan tegenwoordig steeds vaker op IDE of USB edit: en de WIn2K CD is bootable heb je geen Win98 diskette bij nodig |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 mei 2003 Locatie: Holland
| Citaat:
| |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
alle Win2K schijven darentegen wel ![]() ennuh, als je WIn2K/WinXP gaat installen: je hebt geen floppy nodig om de schijf te formatteren | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 april 2003 Locatie: Amsterdam
| ...ahh, ik ben weer online.... nu via m'n servertje, met andere woorden het is aardig gelukt Het systeem wat ik meekreeg van m'n werk heb ik weer in elkaar gezet en m'n eigen HDD als slave erbij gezet, nu kon ik wel opnieuw W2000 instaleren en schijnt het te werken... Als ik nu de pc opstart kan ik kiezen tussen W2000 of W'98 dat is wel leuk, wist ik dus nog niet....(het instaleren van die 20Gb schijf als single lukt nog ff niet ...)Na een uurtje grommelt te hebben vandaag heb ik ook alle verbindingen en printer-scharing weer voor elkaar gekregen, he he. (Zal je altijd zien: in uiterste wanhoop open je een topic en een dag later ben je eruit )EDIT: @ Firewurx: ik heb idd van cd-rom geboot niet van floppy.... |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Nieuwe PC, windows installeren | PsychoBram | Software Junkies | 31 | 15-09-2007 20:17 |
| Windows installeren | E-TECH | Software Junkies | 7 | 23-03-2007 10:14 |
| Probleem met DVD-ROM en Windows | Code-X | Software Junkies | 12 | 16-04-2004 19:16 |
| hoe redhat9.0 naast huidige windows xp installeren | inanc_gangster | Software Junkies | 3 | 16-11-2003 17:57 |
| Probleem met windows ME | plieshout | Software Junkies | 3 | 9-11-2003 17:49 |