| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Yo, ik heb problemen met mijn FTP server achter mijn Router/NAT/Firewall/Content-Filter/Virusscanner. de situatie is nu zo: 1 PC hangt aan Internet met heeft 2 netwerkkaarten. er draait Windows 2000 Professional op met Servicepack 4. als routing draai ik Kerio Winroute Firewall 5.1.0. De FTP word verzorgd door Bulletproof FTP Server versie 2.15. (G6 FTP kloon is et geloof ik) FTP opzich werkt goed, iedereen kan gewoon uppen en downen. Maar nu willen sommigen wel eens wat naar mij uppen, maar niet vanaf hun eigen verbinding (lomp grote files, ISO's voornamelijk). Deze moeten dan komen vanaf andere servers, en dat gaat via FXP verbindingen (Server-to-Server FTP). alleen nu lukt dat dus niet. steeds als er een link gelegd wordt en er iets verstuurd moet worden, krijgt de persoon die wil FXP-en een errorcode 425 (cannot open data connection). wat moet ik doen om FXP te laten werken? thnx alvast |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
het probleem is dat er geen dataverbinding kan worden opgebouwd tussen mijn FTP en de andere FTP. rechten zijn helemaal in orde. | |
| | |
| | #4 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | ||
| | |
| | #6 (permalink) |
| ja er zit FXP support in, en staat ook ingeschakeld. het werkte ooit wel met Kerio Winroute Lite. heb toen alleen Port21 gemapt ik draai trouwens op port 666, iedereen met name/pass kan gewoon inloggen enzo, zit allemaal goed. de server staat in Active mode (iig, pasivemode IP listening staat uit). de FTP server staat trouwens op dezelfde PC als de routingsoftware |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
de firewall/router staat tussen de netwerkkaart en het OS in. als ik Winroute stop, kan de server zelf niet meer surfen. dus de routersoftware zit er weldegelijk tussen, en zorgt prolly voor de problemen. maar ik wil strakkies wel eens ff met je testen, ik MSN je wel | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| okeej, met wat hulp van anderen heb ik et werkend hoor ![]() oplossing: FTP server op Pasive mode zetten poortrange open zetten die je ook in je FTP server opgeeft (bijv 1024 tot 2048 TCP) Protocol Inspectors op die mappings uitschakelen. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Kerio Mailserver, icm MX record. | Fleppuhstein | Software Junkies | 9 | 20-05-2004 19:27 |
| [Winroute Pro] main: D0099:0 - WRSendPacket() failed; | FireWurX | Software Junkies | 7 | 27-08-2003 18:33 |
| Firewall en msn | N34X | Software Junkies | 11 | 4-06-2003 15:08 |
| Welke firewall | Kagar | Software Junkies | 9 | 25-05-2003 19:35 |
| bulletproof ftp | QuincMan | Software Junkies | 15 | 20-04-2003 11:29 |